אושוויץ. צילום AP
אושוויץ. צילום AP

שידור בפייסבוק, שיחות והרצאות בזום: כך יצויין הערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה בפתח תקוה

הטקס המרכזי ישודר בדף הפייסבוק של ראש העירייה, רמי גרינברג. חיים רוט, יוזם מפעל הנצחת השמות "לכל איש יש שם" של יד ושם, יקיים שיחה עם תלמידי החינוך היסודי. 5,500 שורדי שואה חיים בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 20.4.20 16:13

יום הזיכרון לשואה ולגבורה יצוין הערב, יום שני, 20 באפריל 2020, בשעה 19:30. אם בכל שנה מתקיים טקסים רבים ברחבי העיר ובבתי הספר, השנה לאור המצב והמגבלות על התכנסויות בשל מגפת הקורונה, צולם הטקס מראש וישודר בדף הפייסבוק של ראש העירייה רמי גרינברג. במהלך הטקס יקרא החזן יעקב בש את תפילת "אל מלא רחמים", גרינברג יישא דברים, ומשה פלדמר, יו"ר המרכז העירוני להנצחת השואה, יקרא את פרק פ"ג בתהילים. הטקס יכיל קטע שירה של ניקי גולדשטיין וסרטון על מדליקי נרות הזיכרון וסיפור הישרדותם. ששת ניצולי השואה, מדליקי נרות הזיכרון, הם: מיכאל רון, לאה אקשטיין, אדית אדלר, רות הראל, נחמן לביא ושרה האוזר.

גם בתי הספר יקיימו טקסים ופעילויות לציון יום השואה באמצעות הזום. בחינוך היסודי, ישמעו התלמידים עדות מפי חיים רוט, כלכלן ויזם חברתי, ניצול שואה ויוזם מפעל הנצחת השמות "לכל איש יש שם" של יד ושם. רוט יקיים שיחה עם תלמידי החינוך היסודי ועם מורים, ביום שלישי 21.4.20 בשעה 9:30 בבוקר באמצעות הזום. ההזמנה הועברה למנהלים ולמורים ולתלמידים הנרשמים ישלח לינק להצטרף לשיחה.

רמי גרינברג מדליק נר לזכרו של נספה שואה. צילום עיריית פתח תקוה

בחינוך העל יסודי – יתקיים טקס מקוון לתלמידים שישודר בפייסבוק הבית ספרי של שש שנתי אחד העם. הטקס ישודר ביום שלישי 21.4.20 בשעה 10:00 בבוקר מיד בתום הצפירה. גם שש שנתי גולדה יקיים טקס מקוון, ביום שלישי 21.4.20 בשעה 10:00 מיד לאחר הצפירה, בסימן "כולנו רקמה אנושית אחת". לצד זה בתי ספר נוספים יקיימו טקסים אותם יעבירו לתלמידים בקבוצות השונות.

צפו ברחוב חיים עוזר בזמן צפירת ההתייחדות עם קרובנות השואה:

אירוע דור שני לשואה, יתקיים גם ב"גולה". ראש העיר, רמי גרינברג, דור שני לניצולי שואה, יספר על משפחתו של אביו וידליק נר זכרון לזכר הנספים. זאב הרשקוביץ יקיים שיח בין דורי ועל זמני עם נכדתו ונינו וכן תהיה הופעה של ההרכב המוזיקלי "לב והמעיין", בשירי זיכרון. גם פה, האירוע צולם מראש וישודר בפייסבוק של ראש העירייה, וייתכן שגם בפייסבוק של העירייה במהלך יום השואה.

מיזם "זיכרון בסלון" בשיתוף המרכז העירוני להנצחת השואה והחממה יארח "סלון דיגטלי" באמצעות ה ZOOM. בני הדור השני והשלישי יספרו בערב יום השואה, את הסיפור המשפחתי. מפגשי זיכרון בסלון, מעניקים משמעות חדשה, רלוונטית ואישית ליום השואה. ניתן להירשם באמצעות הלינק של זיכרון בסלון (ואז ניתן לבחור את העיר פתח תקוה ורואים את האפשרויות השונות למפגשים). https://www.zikaronbasalon.com/

ההרצאה מקוונת "גבורת נשים יהודיות בשואה" – עם המרצה לורן פאר ממכון "משואה", תתקיים במסגרת מיזם משותף לבית שיח נשים והמרכז העירוני להנצחת השואה. במסגרת ההרצאה תספר פאר את סיפורן של שלוש נשים גיבורות, שלא אחזו בנשק אך הוכיחו גבורה יוצאת דופן. ההרצאה תתקיים ביום שלישי 21.4 בשעה 17:00 באמצעות הזום. מצ"ב הלינק אשר יפורסם גם באתר העירייה – https://us04web.zoom.us/j/71541401203. לאחר ההרצאה תתקיים שיחת ה- ZOOM עם היחידה לקידום שוויון מגדרי בחינוך הכוללת נערים ונערות.

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף, כ-5,500 שורדי שואה חיים בפתח תקווה. לאורך השנה פועלת עיריית פתח תקווה במסגרות שונות על מנת לסייע לניצולים, לשמר את סיפור הישרדותם ולחזק את הקשר ביניהם לבין הנוער. בעיר פתח תקווה אימצו את פרויקט "מיצוי זכויות לניצולי שואה", הקימו את "קפה אירופה" לניצולי שואה ובני/בנות זוגם, יצרו מסלול של "רחובות מעידים" ברחובות הקרויים על שמם של אירועים מרכזיים שאירעו בשואה או על שם נספים וכן ממשיכים לתעד ולספר את הסיפור של הניצולים.

ראש העירייה, רמי גרינברג, נרתם לקחת חלק במסורת להנצחת השואה של עמותת "שם ונר" וידליק נר לזכרו של ראש עיריית זגירז, בפולין אברהם מורגנשטרן שנספה בשואה. "אני נרגש מאוד לקחת חלק במסורת המבורכת של עמותת "שם ונר" ולהנציח את זכרו של ראש עיר יהודי שנספה בשואה רק בשל מוצאו", אמר גרינברג.

עוד אמר גרינברג: "אנו נמצאים בעיצומה של ההתמודדות עם נגיף הקורונה ועושים כל שניתן כדי למנוע את התפשטות הנגיף. לאור הנחיות משרד הבריאות אנו מקיימים השנה מספר אירועים וטקסים מקוונים, ללא נוכחות קהל, אך עם כוונה טובה ורצון להיות חלק מהיום המשמעותי הזה. יום השואה הוא יום מכונן עבור כל עם ישראל, יום בו אנו מרכינים ראש לזכרם של ששת מיליון הנספים. שישה מיליון מספרים שמאחוריהם שמות, משפחות וקהילות שלמות. לפני שבועיים קראנו בהגדה של פסח "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים". בכל דור ודור, על אחת כמה וכמה בדורנו אנו, חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא מגיא ההריגה והצלמוות של יהדות אירופה. אבי, יעקב, יבדל"א, היה נער צעיר בזמן המלחמה אשר אולץ לעבוד במחנות עבודה ברומניה ובהמשך צעד בצעדות המוות. כמעט כל משפחתו נספתה בשואה, ורק כאן בארץ ישראל שיקם אבי, כמו ניצולי שואה רבים, את חייו והקים משפחה לתפארת. השנה אנו מציינים את יום השואה ברוח ימים אלה, ימי מגפת הקורונה, ובתוך כך משדרים כאמור את הטקס מרחוק, באמצעות המדיה הדיגיטלית, אך גם בימים אלה בהם אנו נזהרים במשנה זהירות ומקפידים על הנחיות משרד הבריאות, אנו דואגים לכל קשישי וגמלאי העיר, חלקם ניצולי וניצולות שואה ומספקים להם מזון, תרופות ואוזן קשבת. העיר פתח תקוה מכבדת את הניצולים ומחבקת אותם, ולא שוכחת את קורבנות השואה. זו זכותנו וזו גם חובתנו. יהי זכר הקורבנות בליבנו לעד!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר