טקס יום השואה באנדרטה החדשה שהוצבה בראש העין. צילום דוברות עיריית ראש העין

אנדרטה לזכר ששת המיליונים שנרצחו בשואה נחנכה בראש העין

האנדרטה הוקמה ביוזמת ראש העירייה, שלום בן משה, ועוצבה על ידי האמן תושב העיר רפאל חתוכה

פורסם בתאריך: 21.4.20 11:39

בראש העין נחנכה אתמול בערב, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, "אנדרטת השואה והגבורה" לזכר ששת המיליונים שנרצחו בידי הנאצים. באנדרטה התקיים הטקס המרכזי בהשתתפות תלמידי תיכון בגין בליווי מוזיקלי של הילה בן טובים ונועה גלאור, כמובן לפי הנחיות משרד הבריאות. הטקס הועבר בשידור חי באתר העירייה ובדף הפייסבוק העירוני.
האנדרטה, שהוקמה ביוזמת ראש העירייה שלום בן משה, ממוקמת בפארק בשכונת נופרים בראש העין. האנדרטה היא בצורת מגן דוד , בקוטר של כשישה מטרים, ומתנשאת לגובה של עשרה מטרים. בעמוד הימני של האנדרטה כתובות באותיות מובלטות בעברית ובאנגלית המילים "לעולם לא עוד" "Never again".  בן משה אמר: "החלטנו להקים בעיר אנדרטה ייחודית לזכר ששת המיליונים בכדי להעלות את זכרם באופן ייחודי. האנדרטה מעתה ועד עולם, היא חלק מסמליה של העיר ראש העין והיא תהיה מקום בו יצויינו אירועי יום השואה ואליו יגיעו תלמידים מהארץ ומהעולם. אני מודה לכל השותפים שלקחו חלק בעשייה".

טקס יום השואה באנדרטה החדשה שהוצבה בראש העין. צילום דוברות עיריית ראש העין

הרעיון המרכזי של האנדרטה הוא סמל המדינה – מגן דוד – המסמל את הטלאי הצהוב ושישה עמודים מברזל לזכר ששת המיליונים. את האנדרטה עיצב האומן רפאל חתוכה, תושב ראש העין, ואת התהליך ליוו צוות אמנים ובהם צוריאל סדומי, יהודה ביטון ובשיתוף פעולה עם יד ושם שנתן את ברכתו למיזם. "הייתה לי הזכות לעצב את האנדרטה לזכר ששת המיליונים בני עמנו שנרצחו בשואה", אמר חתוכה, "תהליך העיצוב לקח לי מספר חודשים בהם נסעתי גם לאיטליה כדי לקבל השראה. ברגע שהחלטתי שהקונספט יהיה הטלאי הצהוב הרעיון התפתח לתוצאה שאנחנו רואים. אני מאמין שהמקום שבו ניצבת האנדרטה יהפוך לזיכרון לעוד שנים רבות למען הדורות הבאים. אני מודה לכל מי שסייע להקמת המיזם החשוב ובמיוחד לראש העירייה שלום בן משה, שיזם וליווה את הפרויקט לאורך כל הדרך, ולחבריי האומן צוריאל סדומי ויהודה ביטון המנהל האמנותי על הייעוץ לאורך כל הדרך".
היום, יום השואה, יתקיים באולפן החי של ראש העין, יום שידורים בהשתתפות ניצולי השואה. המידע באולפן בשיתוף יד ושם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר