רפ"ק שי גז. ממלא מקום מפקד משטרת פתח תקווה. צילום דוברות המשטרה
רפ"ק שי גז. ממלא מקום מפקד משטרת פתח תקווה. צילום דוברות המשטרה

אתם בבידוד בפתח תקוה? המשטרה בודקת אתכם גם על ידי רחפנים

רפ"ק שי גז, ממלא מקום מפקד משטרת פתח תקווה, מחמיא למשמעת של תושבי פתח תקוה, מספר על הבעיות המרכזיות בהן טיפלו השוטרים בתחילת המשבר ומספר כמה דוחות ניתנו. ראיון

פורסם בתאריך: 22.4.20 12:55

כ-370 דוחות ניתנו עד כה על ידי משטרת פתח תקווה על הפרות של ההנחיות בעקבות מגפת הקורונה. הדוחות ניתנו על הפרות כמו  התקהלויות והפרת בידוד. עד כה לא חילקה המשטרה דוחות על אי חבישת מסכה ובשלב הראשון מקבלים התושבים אזהרה בלבד. שוחחנו עם רפ"ק שי גז, ממלא מקום מפקד משטרת פתח תקווה, על השגרה החדשה של תחנת פתח תקווה, על ההיערכות ליום הזיכרון וליום העצמאות, הדוחות והקנסות, ועל המשמעת של תושבי פתח תקוה.

"תושבי פתח תקווה משתפים אתנו פעולה ואין דברים חריגים", אומר רפ"ק גז, "רוב האוכלוסייה בעיר מאוד ממושמעת ומי שלא, אנחנו נותנים לו קנסות. מעבר לכוחות השגרה בתחנה שנותנים מענה לאירועי 100, יש לנו שגרת קורונה של שוטרים עם קצין. יש לנו קבוצה מאוד גדולה של שוטרים שמחולקים לשתי משמרות, בוקר וצהריים שנותנים מענה בכמה צירים לכל סוגיות הקורונה. ציר אחד זה ציר האכיפה, אנחנו מתעסקים בכל מה שקשור באכיפה בנושא התקהלות, שמירת המרחק המותר מהבית, ירידה לפארקים ועוד. הציר השני, זה ציר המבודדים, אנחנו עושים בדיקות על פי הרשימות שאנחנו מקבלים ממשרד הבריאות על מנת לראות שהם באמת בבית ולא מפרים את הבידוד. זה נעשה גם בציר טלפוני וגם פיזית כשמגיעים לבית של המבודד, מהחלון, דרך האינטרנט או דרך רחפן, על מנת לזהות שהאדם שמזדהה הוא המבודד ומשם ממשיכים למבודד הבא. הציר השלישי, זה ציר העסקים, אנחנו בודקים שמי שפתוח זה על פי התקנות, שמירת מרחקים, בדיקת חום של האזרח, שכולם עם מסכות ושהכל פועל בצורה מסודרת. זה נעשה על בסיס יומיומי, כולל סופי שבוע.
באיזה בעיות נתקלתם עד כה?
"לא נתקלנו עד פה בדברים חריגים. התושבים משתפים איתנו פעולה ויש לנו אוכלוסיה מאוד ממושמעת, מי שלא אנחנו מתעסקים מולו בציר האכיפה ומתן דוחות. אני רוצה להביע הערכה לקהילה החרדית בהדר גנים שהם מקפידים מאוד בנושא התפילות. עד כה אסור היה להתפלל בקבוצות והם לא התפללו. עשינו שם המון סיורים ולא היתה הפרה. כמו כן, בהתחלה בשכונות באם המושבות היו הרבה הפרות בפארקים וגם שם עשינו אכיפה והסברה וזה ירד. איפה שזיהינו בעיה שם נכנסנו יותר חזק וזה ירד. בסך הכל רוב האוכלוסיה בעיר משתפת פעולה וממושמעת, אני מסתובב בעיר גם בערב וגם בלילות ולא רואה אי הבנה של האזרחים".
מה קורה בנושא אכיפת חבישת מסכות?
"עד כה לא נתנו דוחות. אנחנו מתחילים בשלב הראשון בנושא של הסברה. בפעם הראשונה שתושב נתקל בנו ללא מסכה הוא מקבל דוח של אזהרה, בפעם השניה במידה ושוטר עוצר אותו והשם שלו עולה, אז הוא יקבל דוח של 200 שקלים. סך הול אפשר לראות שהאזרחים הבינו שזה לטובתם ולא צריך אותנו כדי לאכוף. אנחנו משתמשים הרבה בהסברה ובשימוש של כריזה משטרתית".
כמה דוחות ניתנו עד עכשיו?
"מתחילת הקורונה התחנה נתנה 370 דוחות, שרובן הפרות במרחב הציבורי, התקהלויות של בני נוער בפארקים, דירות שהיו בהן אנשים שהם לא מבני הבית הגרעיני. היו הפרות בתוך פארקים כשמשפחות עשו פיקניק. יחסית לימי הקורונה, לא מדובר במספרים גדולים. עיקר הצעדים שנקטנו, זה המון מניעה, הסברה ושימוש וכמובן גם כשצריך באכיפה".
איך ההיערכות ליום הזיכרון ויום העצמאות?
"אנחנו מחכים להנחיות של הממשלה ומה תהיה המדיניות, האם יהיה סגר מלא או לא. אנחנו נערך במשטרה לכך. בכל אופן, אנחנו מתואמים מול הרשות המקומית לכל הפעילויות שנעשות. הרשות עושה לא מעט מופעי מרפסות שמלווים על ידנו וזה על ידי קבלת הנחיות מאוד ברורות כיצד זה נעשה. אם קהל יורד למטה, המופע מופסק וממשיכים לנקודה הבאה. יש הקפדה על שמירת מרחקים בין המופיעים עצמם ואלו שמופיעים שלא יהיו יותר משניים שלושה אנשים. וכמובן שזה בין השעות 16:00-19:00 בערב, כדי שלא תיגרם הפרעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנגי

    כל הכבוד למשטרת ישראל מי שלא צריך לצאת שלא יצא
    ואדם שצריך להגן על עצמו ועל אחרים יחבוש מסכה ואמצעים אחרים .
    אין לו שום צורך בתקנות
    שישתמש בשכל שלו
    ואם אין לו שישלם .
    אוליי ככה יכנס לאנשים קצת
    בינה .
    אנשים גם צריכים לדעת שזה לא זמן אירוח והללויה
    ושהמשטרה הוזמנה ומגיעה עם האורות וההיבהובים האנשים ברחו למדרגות בקומות העליונות
    המשטרה הלכה החגיגה נמשכה .
    והם לא יחידים
    באמת תושבי פתח תקווה
    לתפארת מדינת ישראל .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר