חנוכת בית מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה. צילום לשכת הדובר
חנוכת בית מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה. צילום לשכת הדובר

נחנך מרכז מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה בעיר

המרכז המרשים שנבנה ברחוב עובדיה בשכונת שעריה נחנך אתמול בטקס חגיגי. שטח המבנה עומד על כ-380 מ"ר, כל חזיתות המבנה מצופות אבן ושולבו בהן חלונות גבוהים, להעצמת התחושה של גובה המבנה והייחודיות שלו. גזבר עמותת "פלג", אשר שמעון: "מדובר בהגשמת חלום"

פורסם בתאריך: 7.9.17 14:19

לראשונה בפתח תקווה נחנך אתמול (רביעי), מרכז מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה. המרכז הוקם בשכונת שעריה, ברחוב עובדיה במטרה לספק מענה לצרכיה התרבותיים של הקהילה. שטח המבנה המרשים עומד על כ-380 מ"ר וכולל אולם מרכזי בגודל של כ-155 מ"ר, אולם מִשני בגודל 65 מ"ר לערך, ושטחים נוספים קטנים יותר. כל חזיתות המבנה מצופות אבן בשני גוונים אשר שולבו בהן חלונות גבוהים, להעצמת התחושה של גובה המבנה והייחודיות שלו. הפרויקט בוצע על ידי החברה לפיתוח פתח תקווה, האדריכל הוגו רוזנפלד ובשיתוף פעולה עם אגף הקליטה בראשות משה משה ובניהולה של רעיה ליכטמנוב.

חנוכת בית מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה

טקס חנוכת בית מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה. צילומים משרד דובר העירייה

בטקס נכחו ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן וכן הקייסים של הקהילה: קייס מלקו, קייס שמאי וקיס בימרוו ונציגי הקהילה הוותיקה בעיר והעירייה. "היה טקס משמח ומחמם לב ומבחינתי זה היה יום גדול ומדובר בהגשמת חלום", אומר גזבר עמותת "פלג" של הקהילה האתיופית, אשר שמעון. "בעזרת ראש העיר איציק ברוורמן, נבנה לנו המרכז הרוחני וסוף סוף יש לנו מקום משלנו, שחלמנו עליו 36 שנה. המרכז יהווה מוקד משיכה לתושבי הקהילה, ההורים וילדיהם יגיעו יחד ללמוד על העבר שלנו. במקום נפעל, נלמד ונתאחד. זה העתיד של ילדנו שנוכל לחנך אותם בדרך הנכונה ותרומה גדולה מאוד לקהילה"

חנוכת בית מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה

ראש העירייה ברגע קביעת המזוזה בטקס חנוכת בית מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה

האדריכל הוגו רוזנפלד, אשר תכנן את בית מורשת יהדות אתיופיה, מסביר מה הייתה ההשראה לאורה עיצב את המבנה. "ההשראה לתכנון האדריכלי של מבנה בעל כיפה מרשימה, לקוחה ממבני ציבור שהיו מקובלים בקהילות היהודיות באתיופיה. המבנה עצמו מלבני ובתוכו משתלב מבנה עגול, כאשר עליו מונחת כיפה עשויה מאלומיניום בקוטר 12 מטר ובגובה 3.5 מטר שיהווה נקודת ציון בשכונה. מתחת לכיפה תהיה שורת חלונות שיאירו מלמעלה את האולם המרכזי".

יש מפתח. טקס חנוכת מרכז מורשת יהדות אתיופיה

יש מפתח. טקס חנוכת מרכז מורשת יהדות אתיופיה

ראש העיר איציק ברוורמן: "יהודי אתיופיה הגיעו לארץ לפני למעלה מ-30 שנה, ומאז הם מבקשים מרכז רוחני לקהילה. הגיעה העת לענות על הצורך הקהילתי והחברתי של בני הקהילה, ולבנות מרכז אשר יהווה מוקד משיכה ואבן שואבת לפעילות שלהם. אני מאמין באחדות החברה אך לא באחידות, לכל קהילה הגוונים והצרכים שלה, ואנו עושים את מרב המאמצים להיענות לכולם".

פנינה תמאנו שאטה וראש העיר בטקס חנוכת מרכז מורשת יהדות אתיופיה

פנינה תמאנו שאטה וראש העיר בטקס חנוכת מרכז מורשת יהדות אתיופיה

מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקוה, איתמר אלדר, החברה האחראית על הקמת מבני ציבור בעיר: "זהו פרוייקט מרגש במיוחד עבורנו ואני מקווה שאת ראש השנה הבא חברי הקהילה יחגגו במרכז המורשת החדש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר