רמי גרינברג צילום זאב שטרן

בשורה טובה לבעלי העסקים בפתח תקוה: פטור מלא מארנונה לשלושה חודשים

המדינה אפשרה לרשויות לבחור בין שני מסלולים להענקת הפטור, עיריית פתח תקוה בחרה במסלול שמיטיב יותר עם בעלי העסקים. גרינברג: "אני מברך על החלטת משרדי הפנים והאוצר"

פורסם בתאריך: 26.4.20 12:19

בשורה לעסקים בפתח תקוה: ראש העיר הביא לאישור מועצת העיר שלושה חודשי פטור בארנונה. בהמשך לחתימת שר הפנים על תקנות הארנונה לעסקים בזמן המשבר, הביא ראש העירייה רמי גרינברג, לאישור מועצת העיר שתתכנס הערב באופן מקוון, את ההחלטה לתת פטור מוחלט מארנונה לעסקים הזכאים לכך, למשך שלושה חודשים. הפטור תקף בין התאריכים 1 במרץ ל- 31 במאי ויינתן באופן אוטומטי. התקנות כאמור יחולו על המגזר העסקי, לרבות משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד. עם זאת, נכסים מסוימים המפורטים בתקנות, יוחרגו ולא יהיו זכאים להנחה או לפטור מתשלום הארנונה. מדובר בין היתר במבני בנקים, חברות ביטוח, בתי מרקחת, חנויות מזון, חנויות אופטיקה או חנויות מוצרי היגיינה ומעבדות לתיקון מחשבים ומכשירים סלולריים.

המחזיקים בנכסים הזכאים לפטור ששילמו ארנונה מראש יקבלו החזר כספי. מחזיקי נכסים ששילמו חשבון ארנונה בגין התקופה מרץ –  אפריל 2020, סכום הפטור יקוזז מחשבונות ארנונה מאי – יוני, יולי – אוגוסט.

יצוין כי המדינה אמורה לשפות את הרשויות במהלך זה. עוד יצוין כי התקנות מאפשרות לרשויות לבחור באחד משני המסלולים כדי להעניק את הפטור: פטור מלא במשך שלושה חודשים, או הנחה של 25 אחוז במהלך כל שנת 2020. עיריית פתח תקוה בחרה במסלול שיסייע יותר לעסקים שנותרו בתקופה הנוכחית ללא הכנסות בשל משבר הקורונה.

גרינברג אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר שטרם נראה כמותו במאה השנים האחרונות. אני מברך על החלטת הפנים והאוצר לאפשר פטור מארנונה לעסקים לשלושה חודשים. חשוב לציין כי מלבד הפטור בארנונה, עם פרוץ המשבר קידמנו מגוון יוזמות מקומיות אשר יטיבו עם בעלי העסקים בתקופה זו. בין היתר, הוקם מטה לעסקים שסיפק מענה לשאלות על זכויות, הטבות ומידע כללי על ההגבלות וההנחיות של משרדי הממשלה. כמו כן, דחינו את תשלומי הארנונה לעסקים. הקמנו פלטפורמות דיגיטליות המרכזות מידע לבעלי העסקים וכן פלטפורמה חינמית המפרסמת את השירותים המוצעים על ידי העסקים השונים. הוקפאה האגרה בגין הוצאת כיסאות ושולחנות לבעלי עסקים, הוקפאו הליכי הוצאה לפועל ופעולות האכיפה ולא ניתנו דוחות בגין רישוי עסקים. בנוסף, הקמנו פורום המחבר בין העסקים לבין תושבי העיר המחפשים עבודה. כפי שניתן לראות מדובר ביוזמות אמיתיות שנעשו מעבר לאלו שהרשות מחויבת. אנחנו קשובים לצרכי בעלי העסקים ונמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי שיצלחו את המשבר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר