נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע, פרשת דברים

פורסם בתאריך: 1.5.20 15:55

כניסת השבת בפתח תקוה: 19:09
יציאת השבת: 20:03

הרב אוריאל בוסו על פרשת השבוע, פרשת דברים:

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

"בפרשתנו שוב מסופר על עם ישראל שישבו נרגנים וכעוסים ובאמת נשאל, ממה חששו בני ישראל בקשר לארץ ישראל? הרי הקב"ה מבטיח להם שהם באים אל ארץ טובה?
משל למה הדבר דומה: לאדם שנהג בחסידות גדולה. פרש מהבלי עולם הזה. כל ימיו היה יושב בתעניות וסיגופים התעלה ותקן את דרכיו. בהגיע העת בא שדכן והציע שידוך לבנו של החסיד את בתו של אחד מעשירי העיר הסמוכה שהיה גם בעל חסד ובן תורה.
בני זה – אמר החסיד – הוא בני היחיד על כן אני מבקש לראות את המחותנים לפני שאסכים לשידוך. נסע החסיד לעיר הסמוכה שם פגש במחותנים ומצאו חן בעיניו מאוד. וסיכמו ביניהם את פרטי השידוך. שב החסיד לביתו ושם ערך סעודה גדולה לכל משפחתו כהודאה ל-ה' יתברך.
כשהפצירו בו קרוביו – שיספר מה ראה. השיב החסיד ופניו קורנות – שהורי הכלה הם בעלי מידות וטובים ביותר. וכששאלו בדבר הכלה? הכלה – השיב החסיד – מעודי לא ראיתי אישה מעולה וטובה כזו. כששמע החתן את דיברי אביו…פרץ בבכי. מדוע אתה בוכה? תמהו בני משפחתו – לא שמעת את השבחים שאביך משבח על הכלה המיועדת?! דווקא מפני כך אני בוכה – השיב החתן – כי אבי הוא צדיק גדול ופרוש מכל הבלי העולם הזה ואם אמר שמעודו לא ראה בריאה כזו סימן הדבר שהכלה מורגלת בתעניות וסיגופים… משום כך הוא מרבה לשבח אותה.
כן הוא גם הנמשל – אמר המגיד מדובנא: בני ישראל ידעו כי מידותיו של הקדוש ברוך הוא הם חסידות ופרישות וכך גם מתווה את הדרך הנכונה ליראיו וכמו שכתוב בתורה במסכת אבות: "כך היא דרכה של תורה פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן וחיי צער תחיה". משום כך כאשר הקדוש ברך הוא הוא משבח את הארץ כי טובה היא הבינו כולם כי כפי הנראה היא טובה לחיי צער.
זהו פירוש הכתוב: "ותרגנו באהליכם", תרתם אחר גנות הארץ שהקדוש הרוך הוא קורא אותה "טובה". אמת היא, שהקב"ה אוהב אותנו ביותר, דואג לנו ועשה הכל שיהיה לנו טוב. ולכן היה עלינו לבטוח בו שהארץ המובטחת מתאימה לנו ביותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר