עתליה שמלצר. צילום חגי פריד
עתליה שמלצר. צילום חגי פריד

"אם היו מציעים להנציח את שלמה ברחוב קטן, לא הייתי מסכימה"

עתליה שמלצר, אלמנתו של איש העסקים שלמה שמלצר ז"ל מגיבה לראשונה על החלטת וועדת השמות לקרוא לדרך אם המושבות על שמו: "לא הייתה פוליטיקה מאחורי ההחלטה להנציח אותו בדרך מרכזית שכזאת"

פורסם בתאריך: 8.9.17 11:27

כפי שפורסם לראשונה ב"מלאבס", שמו של אחד הכבישים הראשיים בפתח תקווה ישתנה בקרוב. וועדת השמות העירונית החליטה כי הדרך תקרא על שמו של איש העסקים שלמה שמלצר ז"ל. אבל מסתבר שלא כולם מרוצים מההחלטה. אחד מחברי וועדת השמות העירונית אמר בנושא: "התנגדות במקרים כאלו היא קשה כי מדובר באדם שכבר אינו בחיים ומבחינת המשפחה שלו כמובן שהם רוצים לקרוא לרחוב על שמו. אך אני חושב שבהחלט היה אפשר לקבל החלטה אחרת, ולהשאיר את דרך אם המושבות בשם שלה. מדובר בדרך שמובילה לתוך שכונת אם המושבות והיא מתחברת עם השם של השכונה. היא נמצא ליד אצטדיון המושבה ואזור התעשייה. נכון שהעסק של שמלצר ז"ל נמצא שם, אבל אפשר היה לתת לו את הכבוד בצורה אחרת או במקום אחר. לדעתי יש פה טעם לפגם שמדובר ברחוב כזה מרכזי".

שלמה שמלצר ז"ל. צילום עופר וקנין

שלמה שמלצר ז"ל. צילום עופר וקנין

בשיחה עם אלמנתו של שמלצר, עתליה, היא מספרת לראשונה על הצורך שלה בהנצחתו. "הקמנו את העסק בשנת 1970 ליד התחנה המרכזית", היא מספרת. "היו לנו אז רק שלושה כלי רכב מסוג סוסיתא שאותם היינו משכירים כמו שאנחנו משכירים רכבים היום. אז בכלל לא האמנו שנגיע לאן שנגיע ושנהיה חברת להשכרה ומכירת רכב גדולה. לאט לאט גדלנו עד שעברנו בשנת 1990 לאזור התעשייה בקריית אריה. כשעברנו לשם לא היה במקום אפילו כביש. לא היה שם כלום. הרצון להנציח את שלמה הגיע גם מהצד שלנו וגם מהצד של העירייה. העובדה שבחרו להנציח אותו בכביש מרכזי וראשי משקפת את גודל התרומה שלו לעיר. שלמה היה איש מדהים, הוא מאוד אהב את פתח תקווה וכל החיים שלו היו כאן. גרנו ברחוב רוטשילד ואחרי זה בשכונת נווה עוז וכל העסקים שלנו בעיר. הוא בנה את הכל במו ידיו, ובמהלך השנים שלמה גם בסתר וגם בגלוי להרבה מאוד מקומות. הוא היה עוזר להרבה מאוד אנשים. גם בחברה שלנו הוא ידע מה המצב של כל עובד ועובד והיה עוזר להמון עובדים".

דרך אם המושבות. צילום זאב שטרן

דרך אם המושבות. צילום זאב שטרן

יש שאומרים שאולי אפשר היה להנציח את בעלך באופן אחר, לאו דווקא בכביש מרכזי.

"אני יכולה לומר היום שבמידה והיו מציעים להנציח את שלמה ברחוב קטן אז אני בעצמי לא הייתי מסכימה. אני מעדיפה רחוב ראשי או כלום, כי זה משקף את גודל התרומה שלו לעיר. במהלך השנים החברות שהקים העסיקו אלפי עובדים שהתגוררו בעיר. זה כבוד גדול למשפחה ולעובדים שלנו שרובם מפתח תקווה. יש לי הרבה חברים שכתבו לי שהם גאים שאנו מקבלים את ההנצחה הזאת. הוא אדם שמגיע לו להנציח אותו. הוא אדם שתרם המון למען העיר והתעשייה".
עם זאת היא מבהירה: "חשוב להבין שלא הייתה פוליטיקה מאחורי ההחלטה להנציח אותו בדרך מרכזית שכזאת, שעוברת בעצם באזור התעשייה קריית אריה שבה נמצא העסק שהקים ועסקים נוספים שלנו. גם לא תרמנו כסף לגוף כלשהו לצורך ההנצחה. התהליך להנצחת הרחוב נמשך בערך משנת 2015. זו לדעתי הדרך הכי נכונה להנציח אותו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הפקרות מוניציפאלית, תודה לברוורמן.

    למעלה משנה העיריה הפסיקה לתת שירותי מטאטא כביש מיכני בשכונות חן הצפון והפועל המזרחי.
    בזמנו של איציק אוחיון שיהיה בריא מטאטא מיכני היה נכנס פעמיים בשבוע.
    ברוורמן תתעורר !

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר