ישיבת מועצת העיר. צילום דוברות העירייה

ישיבת המועצה באיצטדיון: העירייה הציגה תכנית תלת שנתית, האופוזיציה יצאה נגד לקיחת ההלוואות | וידיאו

בישיבת המועצה שהתקיימה באיצטדיון המושבה אושרה תכנית פיתוח תלת שנתית, הכוללת הקמת בית ספר בכפר גנים ג' וקאנטרי באם המושבות. האופוזיציה טענה שמדובר בתכניות שרובן יישארו על הנייר ושההלוואות יפגעו בעתיד בתושבים

פורסם בתאריך: 11.5.20 11:14

ישיבת מועצת העיר התקיימה אתמול (ראשון) באצטדיון המושבה. בישיבה אושרה תכנית פיתוח תלת שנתית לשנים 2020-2023 בעלות כוללת של 786 מיליון שקלים.

התכנית השנתית כוללת פיתוח מבני חינוך ותנועות נוער בעלות כוללת של למעלה מ-400 מיליון שקלים.

בין היתר בתכנית תקציב עבור הקמת בית הספר השש שנתי ע"ש משה ארנס במתחם רוזמרין, הקמת גני ילדים ומועדונים קהילתיים, ושדרוג והקמה של מתקני ספורט.

בישיבה אושרה הקמת קאנטרי קלאב בצפון שכונת אם המושבות על שטח של 17 דונם. הקאנטרי יכלול חדר כושר, שלוש בריכות שחיה, מסעדה ומגרשי ספורט.

עוד בתוכנית הקמת מבנים לתנועות הנוער, הרחבת בתי ספר וביניהם השש שנתי יצחק שמיר ומורשה בנות, שיפוצי קיץ, הקמת מקלטים לכ-26 גני ילדים ברחבי העיר, הצטיידות בתי הספר – לרבות במחשבים ועוד.

בנוסף, התקציב כולל פיתוח ושדרוג בעלות כוללת של כ-235 מיליון שקלים של מקומות שונים בעיר כמו פיתוח מסוף אבנת, האגם בפארק יצחק אוחיון, פיתוח אזורי התעשייה ושדרוג מערכות התיעול ברחבי העיר, פיתוח דרכי גישה לגנים ובתי ספר, פרויקטים בתחום תאורת הרחוב, ריהוט הרחובות במתקנים חדשים, שדרוג כבישים וביצוע גשרים, שדרוג תשתיות ועוד.

התכנית כוללת הקמה ושדרוג של מבני ציבור ומתקני הפנאי בעלות כוללת של כ- 85 מיליון שקלים וכן שדרוג מערך תשתיות הביטחון בעיר. בין היתר יוקצו כ-25 מיליון שקלים עבור שפוץ מבני ציבור, עשרה מיליון למבני דת ושבעה מיליון להקמת מרכזים קהילתיים.

בישיבה אושר להסמיך 32 פקחים לאכיפת התקנות לשעת חירום.

ישיבת מועצת העיר באיצטדיון המושבה. צילום דוברות העירייה

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "לצד ההתמודדות בנגיף הקורונה, מתפקידנו לוודא את תקינות המערכת ואת המשך שידרוג העיר גם ביום שאחרי. העברנו הערב במועצת העיר תקציב כולל שיוקצה לטובת פרוייקטים משמעותיים שיפרסו על פנישלוש שנים, בנוסף לתקציב העירוני השוטף. מדובר בתקציב שייתן מענה רחב לכל אוכלוסיות העיר ובפרט לטובת קידום דור העתיד. כולי תקווה כי ימי השגרה המלאים יחזרו לחיינו במהרה ושנוכל להמשיך ולקדם את העיר לרווחת התושבים".

באופוזיציה כועסים על גרינברג וטוענים: "גרינברג נתן הוראה לנתק לחברי מועצת העיר את המיקרופונים על מנת להימנע ממתן תשובות לשאלות הקשות והפך את הישיבה למופע של מסך עשן והעלמת מידע והכל על חשבון הציבור". עוד הם מציינים: "גרינברג סירב להסביר כיצד העירייה אותה קיבל ב"פלוס" של 2.5 מיליון שקלים, נאלצת לגשת לבנקים כפושטת יד ולבקש, באופן חסר תקדים, תוך שנה וחודשיים הלוואות בסך של 320 שקלים. עוד ציינו חברי האופוזיציה שבישיבה הם חשפו כי תקציבים שאישר משרד התחבורה לעירייה לפרויקטים בטיחותיים, עוד בחודש דצמבר, ולא הועברו לביצוע כלל. לטענתם גרינברג סירב לדון בשתי הצעות חשובות שהוגשו כבר לפני כחודש שמטרתן להקל על תושבי העיר להתמודד עם תוצאותיה הכלכליות של מגיפת הקורונה. הראשונה דחיית תשלומי ארנונה למשפחות (לא לעסקים – לגביהם יש פטור ארצי שלא קשור לרשות המקומית) ופריסת התשלום הדחוי. והשנייה תגבור תכנית מחשב לכל ילד – כדי להספיק ולצייד במחשבים את כלל הילדים אשר בשל מצב כלכלי נותרו ללא מחשב ואינם יכולים ליטול חלק בשיעורים המקוונים.
אורי אהד אמר: "תוך הבטחות שווא לפרויקטים שונים, אשר יישארו רק על הנייר ובעמוד הפיסבוק בלבד לצורך יחצנות, שיעבד גרינברג את התושבים בהחזרי הלוואות אשר יפגעו בתקציב השוטף ובשירות לתושב. לצערי הרב היינו עדים השנה, מספר פעמים לפרויקטים רבים אותם מיהר גרינברג לפרסם בדפי הפיסבוק וקבוצות הוואטסאפ, בקול תרועת לייק רמה שנגנזו בקול ענות חלושה עוד לפני שהספקנו ל"רפרש" את הדף. את מחיר ההתנהלות הכושלת שהביאה את העירייה למצב שכזה ישלמו תושבי פתח תקווה".

בתגובה לטענות אלו נמסר מלשכת ראש העירייה: "ישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול הביאה הרבה מאוד בשורות לתושבי פ"ת בכל תחומי החיים. ראש העיר רמי גרינברג הביא לאישור המועצה את התכנית התלת שנתית בעלות של מאות מיליוני שקלים לטובת הציבור, הסמכתם של 32 עובדי עירייה כפקחים שיסייעו לאכוף את הוראות משרד הבריאות, מיליוני שקלים לחינוך, עבור פרוייקטים תנועתיים ועוד. מדובר בטענות סרק, אשר בינן לבין המציאות אין ולא כלום. יתירה מזו, חלק מחברי האופוזיציה לא ניצלו את הזמן שהוקצה להם בחוק.  זאת על אף שראש העיר לכל אורך הדיון הזמין את חברי המועצה להעלות שאלות בנוגע לכל אחת מההצעות שהיו על הפרק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר