רמי גרינברג בסיור בשוק בפתח תקוה לקראת הפתיחה ביום חמישי. צילום דוברות העירייה

נתונים מחמיאים על תקופת הקורונה: 85.5 אחוז מתושבי העיר נותנים אמון בעירייה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ערכה באפריל סקר על מידת האמון של תושבי הערים הגדולות בממשלה וברשות המקומית

פורסם בתאריך: 13.5.20 17:57

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), ערכה בשבועות האחרונים סקר במטרה לבדוק את אמון הציבור בישראל בעקבות משבר הקורונה. הסקר נערך בחודש אפריל כלל תושבים בני 21 ומעלה. הסקר נעשה בשיתוף המועצה לביטחון לאומי ומשרד ראש הממשלה. על פי הסקר שנערך בערים הגדולות, 81.5% מתושבי העיר נותנים אמון בממשלה ו- 85.5% נותנים אמון ברשות המקומית. הרשות שבה התושבים נותנים את האמון הגבוה ביותר היא באר שבע עם 90.1%, לאחר מכן אשדוד עם 86.3%, פתח תקווה ממוקמת במקום השלישי ואת הרשימה סוגרת תל אביב עם 67.1 אחוז ברשות המקומית ו-54.5 אחוז בממשלה.

עוד על פי הסקר- 46.1% מהמשתתפים דיווחו כי בעקבות משבר הקורונה המצב הכלכלי שלהם ושל משפחתם החמיר. 14.1% מהמשתתפים דיווחו שהם או אחד מבני משפחתם צמצמו את כמות האוכל או הארוחות שאכלו בשבוע שלפני שהתקיים הסקר. הסיבה השכיחה לכך הייתה כלכלית. עוד על פי הסקר 5.4% דיווחו שמצבם הבריאותי החמיר או החמיר מאוד בתקופת המשבר, 22.5% – דיווחו שמצבם הנפשי החמיר ו- 25.8% דיווחו כי מצבם הרגשי של ילדיהם החמיר. בנוסף ציינו הנסקרים על תחושת לחץ וחרדה שעומדת על 34.3% אצל הנשאלים, דיכאון – 16.2% ובדידות – 23.5%. רוב הציבור, יותר מ-80%, ממלאים במידה רבה אחר ההנחיות של משרד הבריאות.
38% מהמשתתפים נותנים אמון רב בממשלה בהתמודדותה עם המשבר, ו-33.6% נוספים נותנים אמון במידה מסוימת. שיעור הישראלים אשר נותנים אמון ברשות המקומית של יישוב מגוריהם גבוה יותר. 46.9% נותנים אמון במידה רבה ברשות המקומית  ו32.2% נוספים -'במידה מסוימת'.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר