אליהו ברוכי, ישראל פרידמן. צילום זאב שטרן
אליהו ברוכי, ישראל פרידמן. צילום זאב שטרן

אמירה חריפה של ברוכי ופרידמן נגד העירייה: "מי שרדף את שומרי התורה, נמחק מדפי ההיסטוריה"

העירייה ביקשה בסך הכל להסדיר את פתיחת בתי הכנסת בעיר באמצעות העברת הפרטים של נאמני הקורונה, שמינויים נדרש על ידי משרד הבריאות, לאגף הפיקוח. הדרישה הזו גררה תגובה חריפה מצד שני חברי מועצה

פורסם בתאריך: 20.5.20 19:33

חברי המועצה הרב אליהו ברוכי והרב ישראל פרידמן כועסים על ראש העירייה רמי גרינברג, בשל מכתב שקיבלו הנוגע לפתיחתם מחדש של בתי הכנסת בעיר. ביום שלישי הודיעו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות על ביטול הגבלות נוספות במשק, וביניהן בוטל האיסור לקיים תפילה במבנה. על פי ההחלטה, ניתן לקיים תפילה תחת מגבלות של עד 50 איש במבנה, הקפדה על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, עטיית מסיכות ומינוי "נאמן קורונה" לבית התפילה. אל גבאי בתי הכנסת בעיר נשלח מכתב ממנהל אגף הביטחון בעירייה. במכתב נדרשו גבאי בתי הכנסת להעביר מכתב חתום לאגף הפיקוח ובו פרטיו המלאים של ממונה הקורונה והתחחיבות לעמידה בהנחיות. הדברים צוינו גם בהודעה שהפיץ ראש העירייה רמי גרינברג ברשתות. רק לאחר העברת הפרטים לאגף הפיקוח הרב תכליתי וקבלת אישור ניתן יהיה לפתוח את בית הכנסת. עוד צוין עי בהמשך יבצע אגף הפיקוח ביקורות בבתי הכנסת.

פרידמן וברוכי שלחו מכתב זועם למנכ"ל העירייה, יניב בניטה, ובו כתבו: "נדהמנו והזדעזענו להתוודע למכתבו של מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום בעירייה אשר הופץ היום לרבני וגבאי בתי הכנסת, ובו שורת תביעות תמוהות ומקוממות ביותר לצורך פתיחת בתי הכנסת מחדש. זאת לאחר שמשרד הבריאות כבר פרסם את הנחיותיו בעניין, אשר גובשו לאחר ישיבות מסודרות עם אנשי המקצוע מכל המשרדים הנוגעים בדבר ובחינת כל הנתונים הרלוונטיים".
השניים מבקשים לדעת מטעם מי ניתנו ההנחיות, מי הצוות שקבע אותן וכן הם מבקשים לראות את פרוטוקול הישיבה. לצד זה הם מבקשים לדעת בעוד אילו מוסדות ציבור בעיר קיבלו הנחיות נוספות מעבר להנחיות משרד הבריאות. "אין מילים בפינו לבטא את גודל התדהמה והזעזוע נוכח האפליה הגלויה והרדיפה הבוטה כנגד בתי הכנסת, שלאורך שבועות ארוכים כל כך נמנע מציבור המתפללים לפקוד אותם. ואולם ההיסטוריה הרחוקה והקרובה כבר הוכיחה כי מי שרדף את ציבור שומרי התורה, מיהר להיעלם ולהימחק בעצמו מדפי ההיסטוריה", הם כותבים.

מלשכת דובר העירייה נמסר: "מטרת הרישום היא לוודא כי אכן קיים "נאמן קורונה" בכל בית כנסת כפי שמורות הנחיות הממשלה. מדובר בצעד מתבקש אשר יחדד את ההנחיות בנושא ואף ייתכן כי ימנע מקרי הדבקות. נציין כי בקשה זו אינה שונה במהותה מהצהרת הבריאות שכל עובד, תלמיד וכו' – נדרשים למלא בכל בוקר. נתוני משרד הבריאות מראים כי עקרון הזהירות המונעת בה נוקט ראש העיר – הוכיח את עצמו לכל אורך המשבר. לצד ההיגיון שבדרישת העירייה, יש לזכור כי מוקדי ההדבקה המשמעותיים ביותר היו בבתי הכנסת. כדי שלא נחזור חלילה למצב בו היינו בתחילת המשבר, הציבור נדרש להמשיך להקפיד על ההנחיות על אף החזרה המדורגת לשיגרה. כלל זה תקף לכל מוקד התקהלות שנפתח מחדש, לרבות בתי הכנסת".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הרוזן

    אלו אנשים משיחים ולא צריך להתייחס לכאלו. הם מבזים את הישראלים

  2. גיא אדרי

    לא יכולים למנוע מכם להתפלל.. תעשו כמה מניינים ברחוב בחוץ למרחקים.. תקיימו את מצוות אלוהים ותילחמו בגזענות הזאת נגד תורת ישראל.. תראו מה קורה ברחוב שינסו גם להפריע לכם עם ילדות לא צנועות בכוונה תחילה.. אל תדאגו בורא עולם איתנו תמיד. ומה שאמרתם זה עובדה כללית מהסטוריית העבר. ולא איום.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר