מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה
מפעל טביב צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

מפעל טביב בסגולה קיבל היתר בנייה ל-6 שנים נוספות, תוצב תחנת ניטור בסמוך למפעל

כך נקבע בוועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה. כזכור הוועדה המקומית סירבה להעניק את ההיתרים שביקש המפעל, שיצטרך לעמוד במספר תנאי איכות סביבה בהתאם לדרישות העירייה

פורסם בתאריך: 21.5.20 08:13

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה קיימה השבוע דיון בעררים שהוגשו על ידי מפעלי טביב ביחס להחלטת הוועדה המקומית פתח תקווה שלא להעניק היתרי בנייה שנתבקשו על ידי המפעלים. בדיון טענה הוועדה המקומית, כי לנוכח ההפרות הסביבתיות החוזרות ונשנות של המפעלים ולנוכח המפגעים הסביבתיים שנגרמו לתושבי שכונת אם המושבות והאזור, יש מקום להביא לשינוי בהיקף הפעילות של טביב. בטביב ציינו שהם יפעלו בהתאם להחלטת ועדת הערר. מדובר בהיתרים לביצוע שיפורים במבנים שבשטח המפעל.
במהלך הדיון ולאחר שוועדת הערר שמעה את הצדדים, הוחלט כי היתרי הבנייה שנתבקשו על ידי המפעלים יינתנו לתקופה של 6 שנים בלבד וזאת בניגוד למה שמקובל בדרך כלל שהיתרי הבנייה אינם מוגבלים בזמן. בעירייה מציינים שוועדת הערר נענתה לדרישת העירייה וחייבה את המפעלים לעמוד בשורה של תנאים מחמירים ביותר על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של תושבי האזור. עוד נקבע במהלך הדיון, כי בעוד כ-6 שנים תוכל העירייה להחליט בהתאם לנסיבות ובכלל זה גם מידת ציות המפעלים לתנאים הסביבתיים והמצב התכנוני שישרור באזור בתקופה זו – האם להאריך את תוקף ההיתר אם לאו.
בין התנאים בהם נדרש לעמוד המפעל: הצבת תחנת ניטור נגישה לתושבים בסמוך למפעל. כמו כן קיימת דרישה לערוך בדיקות ארובה, סקרי ריח ועוד. עוד על פי החלטת הוועדה, מפעלי טביב ואקוכם, בהתאם לדרישת האגף לאיכות הסביבה בעירייה, יציגו כל מידע ומסמכים סביבתיים שיידרשו. בנוסף, האגף יורשה לבצע דיגומים בכל עת בתחום המפעל.
בעירייה מבקשים להבהיר כי בוועדה עלתה לדיון העובדה כי העירייה מקדמת את שינוי התב"ע לאזור התעשייה סגולה אשר בעזרתה יהיה ניתן להפוך את האזור לבילוי, פנאי, מפעלי הייטק ומשרדים. זאת ללא התעשייה מהסוג הקיים במקום היום.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "אני מברך על ההחלטה התקדימית שניתנה היום אשר מראה יותר מכל כי העירייה עושה כל שביכולתה כדי למגר את מפגעי האוויר באזור התעשייה סגולה. אנחנו עם האצבע על הדופק בנושא זה ונבחן את המשך פעילותו של המפעל בהתאם להחלטת ועדת הערר. בריאות התושבים נמצאת בראש סדר העדיפויות העירוני ולאור כך אנו פועלים ביתר שאת".
מחברת טביב נמסר: "חברת טביב תפעל בהתאם להחלטות ועדת הערר, ככתבן וכלשונן, תוך הקפדה מלאה על תקני איכות הסביבה המחמירים ביותר כפי שנהגה עד כה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר