חן פרוט. צילום מתוך הסדרה "מלכות", פרטי

פרנסה בזמן המשבר: כך הצילו עוגיות טחינה שחקן מפתח תקוה

חן פרוט הוא שחקן ותסריטאי. כשהיה אובד עצות בתחילת המשבר, הבן שלו הזכיר לו שהוא אופה עוגיות טחינה מעולות. "לפני שהתחלתי את העוגיות בקושי שרדתי והעוגיות הצילו אותי", הוא מספר

פורסם בתאריך: 23.5.20 20:24

חן פרוט הוא שחקן, תסריטאי וכותב. הוא גרוש ואבא לילד בן 11, ונאלץ להמיר את עולם היצירה והמשחק לטובת אפיית עוגיות. "במשך חודש וחצי ישבתי בבית בלי לעבוד", מספר חן. "לפני כשלושה שבועות, הבן שלי שהיה אצלי היה מאוד מוטרד מכך שאני לא עובד. הוא שאל אותי איך אני אשלם שכר דירה והסברתי לו שהכל בסדר ושאני מתעסק בזה. הוא אמר לי שאני גאון במתמטיקה ושאולי אני אתן שעורים פרטים, אבל הסברתי לו שזה לא ממש בשבילי. הוא המשיך לחשוב ולחשוב ואחרי כמה דקות אמר לי שאני עושה עוגיות טחינה הכי טעימות בארץ והציע שנאפה ונמכור".
אז פרוט אימץ את הרעיון של בנו והעלה פוסט בפייסבוק שתוך זמן קצר הפך לוויראלי. בפוסט הוא סיפר על ההצעה של הבן שלו בן, וההזמנות לא איחרו להגיע. "היו מעל לאלף שיתופים ובשבועות האחרונים אני כל היום במטבח אופה", מספר חן. "יש מאות הזמנות. זה לא קל לעמוד שעות במטבח, אבל אני כל כך נהנה. זה לא בשביל להתעשר, אלא לעמוד בהתחייבות שלי. זה התחיל מעוגיות טחינה ובהמשך הוספתי גם עוגיות קקאו ועוגיות שוקולד צ'יפס וחמאה".
הוא מספר שכבר הספיק לטייל כמעט בכל הארץ – בחדרה, להבים, בית קמה ואפילו קיבל פוסט מלקוחה שמאושפזת בהוספיס בנתניה ונסע במיוחד לשמח אותה ולתת לה עוגיות ללא עלות. "לאן שצריך לשם אני נוסע. אני מכין על פי הזמנה, קם בבוקר, מכין עוגיות, ובצהריים יוצא לחלק".

חן פרוט. צילום מתוך הסדרה "מלכות"

פרוט עבר לפני שלוש שנים וחצי הסבה מקצועית, אז החליט להפוך מאיש מכירות לשחקן. מאחר וכבר היה מבוגר יחסית כדי להתחיל לימודי משחק, הוא פשוט ניגש לאודישנים, ועבר מאודישן לאודישן. בהתחלה התקבל לתפקידים קטנים של ניצב או ביט (תפקיד עם מספר שורות מצומצם) ושיחק בין היתר בצומת מילר, מלכות נעלמים, ג'ינג'י, תיק נעדר ועוד. לפני כשנה, לאחר שנמאס לו מתפקידים קטנים, כתב שיר בשם "רק רוצה לשחק" שמתבסס על הלחן של השיר "תתנו לו צ'אנס" של שלישיית מה קשור. בקליפ הופיעו בין היתר גם מייקל לואיס, זבולון מושיאשווילי וג'וש שגיא. בקליפ הוא ביקש מהבמאים והמלהקים שייתנו במה לכל מי שרוצה לשחק, גם לכאלה שלא סיימו בית ספר למשחק. "קיבלתי המון תגובות על הקליפ, גם משחקנים שהם בוגרי בית ספר למשחק שלא מקבלים צ'אנס, אבל תפקידים קצת פחות", הוא מספר בחיוך.
אבל חן לא ויתר. הוא העלה סדרת רשת ואמור לעלות סדרה נוספת שנדחתה בגלל הקורונה. בימים אלה עולה בהוט סדרה בה הוא השתתף – 'לאבד את אליס' – עם איילת זורר והבמאית סיגל אבין. בנוסף, הוא כתב סדרה לטלוויזיה אותה הגיש למספר ערוצים על דיירים שמתגוררים באותו בניין בתל אביב, את התסריט אמור לערוך רן שריג, חבר ומנטור. "הוא קרא את התסריט, התלהב ואמר שהוא בפנים", מספר פרוט.
אז זה אומר שבקרוב תפסיק להכין עוגיות?
"אני מבחינתי אמשיך עם העוגיות ואעשה את זה לצד המשחק והכתיבה. השבוע למשל עשיתי אודישן מצולם ובסיום חזרתי לאפות עוגיות. בתור שחקן יש חודשים שאתה עובד וחודשים בלי עבודה ולכן כרגע בשביל להתפרנס בשוטף זה טוב. לפני שהתחלתי את העוגיות בקושי שרדתי והעוגיות הצילו אותי והפכתי את זה לקרש קפיצה. אני נהנה מההכנה, מקבל הרבה תגובות מאנשים שהזמינו כבר פעם שנייה ושלישית ומודה לבן שלי על היוזמה שלו. אני מאמין שרוב ההזמנות הגיעו בגלל הפוסט, אבל אחר כך הזמינו שוב כי אהבו".
איך אתה רואה את העתיד?
"קודם כל אני רוצה שהסדרה שהגשתי תתקבל. אחרי כל כך הרבה שנים, הבנתי שקשה יש רק בלחם וגם אותו אוכלים. אני לעולם לא מוותר וכל פעם מצליח להמציא את עצמי מחדש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר