נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע, פרשת בהעלותך

פורסם בתאריך: 5.6.20 08:46

זמני כניסת השבת בפתח תקוה: 19:24
יציאת השבת בפתח תקוה: 20:18

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אריאל בוסו על פרשת בהעלותך:

"ויעש כן אהרון, אל מול פני המנורה העלה נרותיה. פרשתנו מתארת את מצוות הכהן הגדול שהדליק מידי יום את המנורה. ונראה מה כותב רש"י: ויעש כן אהרן, מגיד שבחו של אהרן שלא שינה".
שואל מגיד מדובנא מהו שבחו של אהרון שלא שינה מהוראת ה'? – הרי כל אדם מישראל יודע שאין להרהר אחרי דבר ה', ואם נצטווה, ודאי שלא ישנה, ומה א"כ החידוש?!

משל למה הדבר דומה? לשלושה אנשים שחלו במחלה קשה. פנו שלושתם לרופא מפורסם ובקשו את עזרתו.
נתן הרופא לשלושתם תרופות והוראות מתאימות. החולה הראשון, מילא אחר הוראות הרופא במדויק ולאחר זמן קצר החלים כליל. השני, הבין קצת בחכמת הרופא, ומשום כך התחכם בטיב התרופות, ונטל רק את אלו שנשארו בעיניו, ולא הבריא. השלישי, גם הוא חקר את טיב התרופות, אולם למרות זאת, נטל את כולם והבריא.

כך הוא הנמשל: התורה – סיים המגיד – היא התרופה שנתן לנו הקב"ה כנגד היצר הרע! ישנם בני אדם המקיימים את מצוות התורה בלא להרהר אחריהם כלל. לעומתם, ישנם כאלה המנסים להבין את טעמי המצוות, ומקיימים רק את הנראה להם. אולם חכמי ישראל מקיימים את כל המצוות ומנסים עם זאת להבין את טעמיהם. אהרון הכהן לא שינה, בין מתוך אי הבנה, ובין מתוך הבנה, אלא לא שינה רק משום שכך ציווה ה'!

על כך נאמר שבחו, שגם ידע בחוכמה, וגם יכל לשאול ולחקור, אבל הילך בפשטות. אף אנו נלך בדרכו של אהרון שהיה אוהב שלום ורודף שלום. ולאהוב כל אחד בפשטות!!".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר