הסרת כשרות. צילום מתוך הרשת החברתית.
הסרת כשרות. צילום מתוך הרשת החברתית.

בגלל המשבר: שלושה בעלי עסקים החליטו לצמצם בעלויות הכשרות, הרבנות פרסמה הודעת אזהרה

בעלי העסקים ביקשו לחסוך בעלויות, באחד מהם שהפך מסושייה לחומוסייה התשלום מגיע ל-1,400 שקלים בחודש

פורסם בתאריך: 10.6.20 08:23

שלושה עסקים בפתח תקוה ביקשו להסיר את הכשרות שלהם, לאור עלויות גבוהות לדברי בעלי העסקים יחסית להכנסות בתקופת המשבר. הרבנות בפתח תקווה פרסמה הודעת אזהרה ברחבי העיר. העסקים שביקשו להסיר את הכשרות הם "יין בעיר"- חנות יין במתחם שופ טיים, קופיז ברחוב הברון הירש 9, ואוסן ברחוב ההסתדרות 13, שבינתיים הפכה מסושיה לחומוסיה. ברבנות מציינים מנגד שהכשרות הוסרה על פי בקשת העסקים והם ביקשו מהם סכום מינימלי לאור המצב והם מוכנים לעזור ולסייע במה שצריך.
מיין בעיר נמסר: "לאור המצב שנקלענו אליו בגלל הקורונה חשבנו איך אנחנו מצמצמים עלויות ומפסיקים את התשלום לרבנות. מהיום שפתחנו את המקום הנציג שלהם היה אצלנו בסך הכל פעמיים ואנחנו לא זקוקים לשירות שלהם. אנחנו מוכרים בקבוקים סגורים ועל כל בקבוק יש כשרות ולכן החלטנו להפסיק את השירות שלהם. אנחנו משלמים בחודש כ- 400 שקלים עבור השירות שמיותר לנו".
מקופיז נמסר: "בגלל הבעיות שנקלענו אליהן בגלל הקורונה, החלטנו בסוף החודש לסגור את החנות ולכן החלטנו שחבל לנו על הכסף והורדנו את הכשרות. המצב בשוק מאוד קשה, אם בעבר היו מגיעים לקוחות רבים לשוק והיו נכנסים אלינו, כמות האנשים ירדה ולא הצלחנו לשרוד את התקופה. לא שווה להחזיק את המקום, מאחר ואנחנו לא מצליחים לעמוד בעלויות הגבוהות".
מאוסן (היום חומוס ישראל) נמסר: "לאור המצב הקשה, החלטנו לסגור ולפתוח במקום חומוסיה, כל המוצרים שלנו בד"צ ואני בעצמי בחור ישיבה לשעבר ולכן החלטתי לוותר על הכשרות ועל משגיח הכשרות. המטבח שלנו פתוח וכל אחד יכול לבוא ולראות את המוצרים במקום. אני משלם בחודש סכום גבוהה שנע בין 1,300-1,400 שקלים, ובתקופה הזו צריך לחסוך בעלויות".
ינון פרסיק מהרבנות בפתח תקווה הגיב לדברים: "המודעה פורסמה לפני כשבועיים לאור בקשה של המקומות להסיר את הכשרות מאחר וככל הנראה קשה להם לשלם לחברה עבור השגחה. אנחנו מאחלים להם ימים טובים יותר והכל נעשה באווירה טובה ומכובדת. אשמח לסייע להם ככל שאפשר. התשלום של קופיז היה -600 שקלים בחודש ויין בעיר משלמים 330 שקלים, מאסן- חומס ישראל 1,100 ולכך יש להוסיף מע"מ, סכום זה כולל בתוכו נסיעות, ביטוח ועלות מעביד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מיקי

    העסקים צודקים , חייבים לצמצם עלויות מכל כיוון ובפרט שהדרישה של הרבנות מופרזת . לעסקים ברור שהאוצר לא ישלם אגורה שחוקה ולכן טוב עשו ושעסקים אחרים ילכו בדרכם .

  2. מנחם חיים

    מותר לבית עסק לוותר על השגחה של הרבנות .

    חובת הרבנות להודיע לציבור .

  3. חיים פז

    לכל המשלמים לרבנות על כשרות תפסיקו לשלם אנחנו נמשיך לקנות תשימו שלט כשר ללא רבנות

  4. אריאל

    שיורידו את המילה הזהרה, מספיק הודעה, לא צריך להפחיד אותנו, הם לא פושעים.

  5. אני

    מעניין גם אם הפסיקו לשלם אגרות לרשויות האחרות.
    אין ספק שיפסידו קונים אבל זאת בעיה שלהם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר