חוגגים 90- ישעיהו אבידן, מלכה שטיינמץ, ישראל רודניצקי, שושנה טובול. צילום עיריית פתח תקוה

מחמם את הלב: המרכז העירוני להנצחת השואה חגג ימי הולדת לשורדי שואה

 מסיבה, עוגה וברכה מראש העירייה: פרויקט יפה של המרכז העירוני להנצחת השואה שחוגג ימי הולדת לשורדי שואה בני 90 פלוס

פורסם בתאריך: 8.7.20 08:23

המרכז העירוני להנצחת השואה בעיריית פתח תקוה, בשיתוף מפעל הפיס, חגגו יום הולדת 90 +  לשורדי שואה תושבי העיר. האירוע כולל לכל שורד מסיבת יומולדת שמחה בביתו עם אמן שירה בציבור, עוגת יומולדת וברכת מזל טוב החתומה על ידי ראש העירייה רמי גרינברג ויו"ר המרכז להנצחת השואה משה פלדמר. לאירוע הצנוע והמשמח מוזמנים גם בני משפחה קרובים.

עד כה נחגגו ארבעה ימי הולדת:

ישעיהו אבידן, בן 91, נולד ב-1929, ברומניה באזור בסרביה. בשנת 1941 כאשר הנאצים כבשו את האזור, ישעיהו ואחיו עברו את נהר הניסטר על רפסודה והגיעו למוגילייב. שם במינוס 40 מעלות לאחר שכבר גסס, עברה אישה יהודייה אוקראינית, רוזה דונוביץ', שלקחה את ישעיהו בתור הילד שלה עד אחרי המלחמה. בארץ עבד ישעיהו בבית הספר גן ונוף וחינך ילדים רבים. ישעיהו קיבל את אות יקיר העיר, עוסק בהנצחת זיכרון השואה והקים בצומת סירקין בעזרת חבריו ובעידודו של ראש העירייה לשעבר איציק אוחיון ז"ל את אנדרטת "קדושי טרנסניסטריה", בה מתקיים מידי שנה טקס מרכזי ביום הזיכרון לשואה ולגבורה.

חוגגים 90- ישעיהו אבידן. צילום עיריית פתח תקוה

חוגגים 90- שושנה טובול. צילום עיריית פתח תקוה

שושנה טובל, בת 90, נולדה ב-1930 בהונגריה. בגיל 14 גורשה עם משפחתה למחנה השמדה ולמרות הקושי העצום שרדה את התקופה. בשנת 1950 עלתה שושנה לישראל, התחתנה עם אפרים והשניים הקימו משפחה לתפארת. החודש זכתה בנין מספר 50.

חוגגים 90- ישראל רודניצקי. צילום עיריית פתח תקוה

ישראל (סמיון) רודניצקי, בן 94, נולד ב-1926 בליטא. ישראל היה פרטיזן שהתגייס לצבא האדום ונלחם נגד הגרמנים במלחמת העולם השנייה.

חוגגים 90 – מלכה שטיינמץ. צילום עיריית פתח תקוה

מלכה שטיינמץ, בת 94, נולדה ב-1926 בהונגריה. כשירדה עם אמה ואחיותיה מהרכבת באושוויץ, מנגלה הפריד ביניהן. היא נשארה בחיים ואת משפחתה הובילו למשרפות. מלכה עבדה במחנה, צעדה את צעדת המוות ושרדה. ביום השואה הבינלאומי 2018, הוזמנה יחד עם שורדי שואה נוספים על ידי ראש הממשלה להתארח בבית ראש הממשלה.

בקרוב יתקיימו מסיבות יום הולדת לחיים נחמן בן ה-90 ולצבי פרידמן שחוגג 98.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "מרגש לחגוג יום הולדת לשורד/ת שואה שהגיע לגיל תשעים ואף יותר, העמיד משפחה לתפארת וזוכה לחגוג יומולדת שהוא בבחינת ניצחון על הצורר הנאצי. אנו מוקירים ומעריכים את שורדי השואה החיים בקרבנו ועושים כל שניתן כדי לשמח אותם ולהקל עליהם. אני מודה לכל השותפים לפרויקט וליו"ר המרכז להנצחת השואה משה פלדמר המקדם פרויקט זה למען רווחתם של שורדי השואה".

תושבים ותושבות בני 90 ומעלה המעוניינים כי העירייה תחגוג להם יום הולדת או תושבים המעוניינים כי העירייה תחגוג לקרוביהם, מוזמנים ליצור קשר בטלפון שמספרו: 03-9113669 (מיכל).


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר