מחאה בנווה גן נגד הקמת מרכז מסחרי רב קומות. צילום באדיבות התושבים
מחאה בנווה גן נגד הקמת מרכז מסחרי רב קומות. צילום באדיבות התושבים

מחאה בנווה גן נגד גודל המרכז המסחרי | צפו בשיירה ברחבי השכונה

לטענת התושבים, בניגוד להבטחות, אושר מרכז גדול בהרבה מהתוכנית המקורית וכך גם בנייני המגורים הצמודים: "לשכונה שלנו מתאים מרכז קטן ולא קניון גדול". העירייה: "זהו מרכז שכונתי כמו באם המושבות ובכפר גנים"

פורסם בתאריך: 14.7.20 08:37

עשרות מתושבי שכונת נווה גן קיימו בשישי האחרון שיירת מחאה ברחבי השכונה, נגד הקמת מרכז מסחרי רב קומות בשכונה. לטענת התושבים, ראש העירייה רמי גרינברג, שבמסע הבחירות שלו הבטיח שלא יתיר תוספת בנייה במגרש, אישר הקמת קניון בן למעלה מ-5,600 מ"ר ומגדל בן 15 קומות. עוד לטענת התושבים, בתוכנית המקורית דובר על מרכז מסחרי בן כ-1,600 מ"ר ושני בניינים צמודים של כ-5 קומות בלבד. התושבים חוששים שהמגדל העתידי שייבנה בסביבה של בנייני מגורים בני 7 ו-8 קומות יחסום להם את הנוף והאוויר. הם חוששים גם מפני קניון גדול מדי, יותר מכפי שתוכנן תחילה, שלטענתם יגרום לאסון אורבני.

לטענת התושבים, לקניון גדול יגיעו משאיות רבות לפריקת סחורה, הקניון ייצר רעש, זיהום אוויר, פקקים וכן סכנה בטיחותית לילדים בדרכם לבית הספר. לצד זה יש חשש אצל התושבים שערך הדירות ירד. "כבר היום יש פקקים נוראיים בכניסה וביציאה מהשכונה, מאחר ויש לשכונה נתיב אחד לכל כיוון. ברגע שייבנה הקניון, הוא ישרת גם תושבים מחוץ לשכונה והמצב רק יילך ויחמיר", אומר אחד מתושבי השכונה.

כבר תקופה ארוכה, התושבים מוחים נגד הקמת המרכז המסחרי החדש במתכונתו הגדולה יותר. הם תלו ברחבי השכונה שלטי מחאה, גייסו כסף מהתושבים על מנת לממן את הייעוץ המשפטי הכרוך בהגשת התנגדות ומקווים לשנות את ההחלטה. אחד התושבים מסביר: "בחודש מרץ השנה, ביום של הבחירות, ראינו במקרה שתלו שלט קטן על עמוד חשמל שהודיע על תוכנית הבנייה והזמין את מי שרוצה להגיש התנגדויות. הסתבר לנו שזה הוגש למחוזית ושם זה אושר מבלי לשתף את התושבים. עד יום שלישי הקרוב נגיש את כתב ההתנגדויות לוועדה המחוזית ברמלה, ואנחנו מתכוונים להילחם עד הסוף וגם אם צריך להגיע לערכאות משפטיות גבוהות יותר".

למעלה מ-1,100 תושבי השכונה כבר חתמו על עצומה בה הם קוראים לגרינברג לחזור בו מאישור הקמת המרכז המסחרי החדש ומבקשים ממנו לפעול לטובת התושבים. בהפגנה שהתקיימה בשישי האחרון, תלו התושבים על הרכבים שלטים ונסעו בשיירה ארוכה ברחבי השכונה. לטענתם, למרות שדובר במחאה לגיטימית ועל פי ההנחיות, העירייה ניסתה לשבש להם אותה, באמצעות פקחים שניסו להוריד את השלטים.

ההחלטה על המחאה ביום שישי התקבלה בעקבות סרטון שפרסם גרינברג בשבוע שעבר, בו ציין שמדובר במרכז מסחרי בגודל בינוני כמו בשכונות נוספות בעיר, למשל באם המושבות ובכפר גנים, מרכז שייתן שירות לתושבים בשכונה. הוא טען שפעל מול בעלי הקרקע לצמצם את הבקשות הנוגעות לדירות מגורים, והיזמים לא קיבלו כמעט שום תוספות.

אחד התושבים סיכם: "אנחנו בעד מרכז מסחרי, אבל כמו בתוכנית המקורית, לא קניון ענקי שלא מתאים לשכונה ומאוד מקווים שראש העיר יבין זאת, רגע לפני שיתחילו לבנות ואז יהיה מאוחר".

מחאה ברחבי שכונת נווה גן בפתח תקווה- לאור התנגדותם להקמת מרכז מסחרי רב קומות בשכונה. צילום באדיבות התושבים

מחאה ברחבי שכונת נווה גן בפתח תקווה- לאור התנגדותם להקמת מרכז מסחרי רב קומות בשכונה. צילום באדיבות התושבים

מלשכת דובר העירייה נמסר: "לאורך השנים האחרונות תושבי שכונת נווה גן זעקו על כך שהפיתוח בשכונה לא מתקדם. עוד במהלך הקדנציה העירונית הקודמת תושבי השכונה מחו על אי פיתוח הפארק הדרומי והמרכז המסחרי. בימים אלו כאשר ראש העיר פועל כדי לקדם נושאים אלו, מספר תושבים בוחרים להתנגד למהלך. שכונת נווה גן זקוקה למרכז מסחרי, בדומה לזה הקיים בשכונות אם המושבות, כפר גנים ובשכונות נוספות. מדובר במרכז מסחרי לא גדול שיתפרס על פני כ-5,000 מטר כאשר הרשות פועלת מול בעלי השטח לצמצום נוסף בכ-500 עד 1,000 מטר. כמו כן, בנוגע למבני המגורים, ראש העיר פעל כדי לצמצם את היקף הבניה וכן את מספר הקומות שירד לעד 14 קומות – הרבה פחות מהמקובל באזור. נדגיש כי המרכז המדובר צפוי לתת שירותים לתושבי השכונה אשר אינם קיימים בנווה גן היום. בין היתר, מדובר בשירותי דואר, מרפאות ועוד. המרכז הכרחי ונחוץ עבור תושבי השכונה, והיכן שיהיה ניתן לבצע התאמות סבירות, הן יעשו על פי הצורך והיכולת כפי שקורה היום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מרחוב מבצע דקל

    צריך מרכז מסחרי בשכונה אבל לא את המפלצת של הקניון שמתנשאת לגובה 5 קומות! גרינברג תתעורר!!!!

  2. תושבת נוה גן

    אנו מצפים מראש העיר רמי גרינברג להיות קשוב לתושבים ולא לבעלת הקרקע

  3. רמי גרינברג בבחירות הבטחת ועכשיו אכזבת!

    הבטחת שלא תתיר תוספת בנייה במגרש
    מדוע אתה לא עומד בהבטחותיך לבוחרים???

  4. הקול השפוי

    לא מובן מי מאשר בניית קניון גדול בגובה 5 קומות צמוד לבנייני מגורים ועוד בשכונה קטנה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר