ליהיא גרינר
ליהיא גרינר

"צריך לעשות סגר. כולם יתפוצצו בבית? שייתנו לכולם גראס רפואי" | ראיון קורונה עם ליהיא גרינר

על התוכניות שבוטלו, על המסיבה של נטלי דדון, על ההכנסה החדשה שנולדה בגלל שחששה לצאת, על הכעס על המדינה, ועל הדבר הראשון שתעשה כשכל זה יהיה מאחורינו. ראיון קורונה עם ליהיא גרינר שלא מפסיקה להמציא את עצמה מחדש

פורסם בתאריך: 17.7.20 08:23

"מאז שהתחיל כל הסיפור של הקורונה, לא הלכתי לאף אירוע שהוזמנתי, כי אני חושבת שאנחנו לא צריכים להיות בחוץ, לא צריכים לחגוג ימי הולדת ולעשות סלפי עם אנשים", אומרת ליהיא גרינר. "כל עוד יימשכו החגיגות והחתונות, זה לא ייגמר".
ויש לה גם סיפור מעניין על מסיבה: "כשנטלי דדון הודיעה שהיא חוגגת יום הולדת ושלחה הזמנה בדמות כרטיס טיסה, כאילו טסים למרוקו ופרסמה כתובת, שמחה גואטה אמרה לי בואי נלך, זה מסיבה בווילה. אמרתי 'את יודעת מה, סוף סוף אני אצא מהבית. חשבתי שזה משהו אינטימי באיזה וילה, שמנו ווייז, מצאנו את עצמנו במרינה בהרצליה ומאוד התאכזבתי. הייתי בטוחה שזה משהו קטן כמו שהיא תמיד עושה ופתאום אנחנו נכנסים וזה ליד הקניון ואני רואה מלא אנשים בכניסה. אמרתי לשמחה שאני הולכת משם וזה מטורף. שמחה אמרה שהיא חייבת להיכנס להגיד שלום. נכנסנו, כולם היו עם מסכות. ישבנו בצד בפינה ובשעה 23:15 כבר סגרו את המסיבה, כי אנשים הורידו את המסכות. בתקופה הזו, צריכים להיות זהירים, צריך לוותר על כל החגיגות האלה ולהוות סוג של דוגמא וזה לא היה לעניין".

# # #
גרינר משתדלת לשמור כמה שיותר על עצמה ועל הסביבה הקרובה. היא מתרחקת ממקומות שעשויים להיות בעייתיים, ממקומות הומי אדם, מוותרת על הסופר והקניות, וכשאמא שלה באה לבקר, היא נשארת עם המסכה. אבל למרות הזהירות, גם היא מצאה את עצמה בבידוד, אמנם לזמן קצר. זה קרה לאחר שביקרה בסניף מקס סטוק בגבעתיים שם, כך התברר לאחר מכן, שהתה חולת קורונה מאומתת. "הייתי במקס סטוק ואחרי שבוע מישהי מגבעתיים כותבת לי שבמקס סטוק שהייתי הייתה עובדת שחלתה בקורונה. שלחתי הודעה לבעלים של הסניף ושאלתי אם אני צריכה להיכנס לבידוד והוא אמר שמשרד הבריאות לא הוציא כלום, כי היא עובדת במחסן. אבל בכל זאת סגרתי את עצמי בבית ולקחתי אחריות, לא הייתי בבידוד מוחלט, אבל שמרתי".
# # #
גרינר היא אמא לשלושה ילדים, הגדול בן שש, האמצעית בת ארבע והקטנטנת בת שמונה חודשים. הם מתגוררים בנווה גן. "בבניין שבו אני גרה יש 28 קומות ויש לנו, לבעלי ולי, חברים מהבניין. בתקופה שהיה סגר היינו כל היום ביחד, הילדים שלהם אצלנו ושלנו אצלם. הם שיחקו, עשו מלא יצירות ואפיתי המון. באותה תקופה בדיוק גם עברתי דירה וזה יצא לי ממש טוב. כל ההצגות של פורים התבטלו, היה לי הרבה זמן להיות עם התינוקת החדשה וסידרתי את הבית. עד אותה תקופה, הייתי כל הזמן עסוקה ובריצות וחייתי בעיקר ברכב, כל היום נסעתי ממקום למקום. אני זוכרת שביקשתי כל הזמן חופש, כל הזמן רציתי להוריד הילוך וביקשתי קצת זמן בית וכולם מסביב אמרו לי לא להתפלל לחופש שחלילה לא יקרה לי משהו ותהיה לי תאונה. אמרתי להם שהם צודקים, שלא אתפלל, ופתאום קיבלתי זמן, הרבה זמן, כולם בבית, אין אירועים ואני לא מפספסת כלום ונמצאת עם המשפחה שלי".
ומה עושים, איך מבלים כל היום ביחד?
"מסתדרים. בעלי היה יוצא כמה שעות למשרד והיה חוזר מוקדם הביתה, הילדים היו בחדר שלהם משחקים ומעסיקים את עצמם ואני מצאתי לעצמי זמן. הייתי אופה המון, מבשלת, פותחת ספרים ואתרים אבל עליתי במשקל. אחרי שעליתי במשקל, החלטתי לקחת את עצמי בידיים והתחלתי לעשות הליכות, משהו שלא הייתי עושה לפני. הייתי עושה כל יום 5-8 קילומטר בשכונה וממש התמכרתי לזה, רק השבוע אמרתי לבעלי שכמה אני מתגעגעת להליכות, כשכל הרחובות היו שקטים, היה בזה משהו נחמד".
ואם יהיה סגר נוסף?
"מצוין. אני חושבת שצריך לעשות סגר מוחלט של חודש ימים, שאולי נסיים עם הקורונה. נכון שכולם יתפוצצו בבית ואני יודעת שזה יהיה קשה, אבל שייתנו לכולם גראס רפואי, על מנת שהם יירגעו. אני באמת חושבת שצריך זמן וצריך את הסגר הזה. מה שהכי מפחיד אותי ומלחיץ אותי בתקופה הזו, יותר מהקורונה ומההתאבדויות של אנשים שלצערי מתרחשות, זה ההתעללות בילדים. אני מרגישה שיש הורים שיכולים להיות חסרי סבלנות ואני שומעת לא פעם הורים שצועקים על הילדים שלהם".
ואת יותר סבלנית בהשוואה לאחרים?
"ברור שגם אני יכולה להיות חסרת סבלנות וגם אני מאבדת סבלנות, אבל יש אנשים שמעבר לכך הופכים להיות אלימים וממש מאבדים את זה. צריך לדאוג לילדים ולוודא שהם בסדר בתקופות האלה. הבן שלי בן השש מקבל ריטלין והוא רגוע ואני יודעת שיש הורים שמתביישים לתת לילדים כדורים".

ליהיא גרינר. צילום רן יחזקאל

התמכרתי בתקופת הקורונה לקניות און ליין. אני מזמינה הכל. מהרבה חברות שהזמנתי מהן שואלים אם יש מצב שאני מעלה את הדברים שקניתי ומתייגת, אז התחלתי לעשות גם מזה כסף, גם הם הבינו את הכוח של הסלב"

# # #
גרינר בת ה-36 היא ידוענית ואושיית רשת שהתפרסמה לראשונה בעונה השלישית (2010) של התוכנית 'האח הגדול'. 15 דקות התהילה שלה נמשכות עד היום. בשנת 2012 נישאה ליוסי צבר ואת ההכנות לחתונה היא תיעדה בתוכנית ריאליטי. כך גם תיעדה את תקופת ההיריון של הבן הראשון שלה. בהמשך השתתפה במופעי ילדים, לקחה חלק בלא מעט קמפיינים והייתה פרזנטורית של חברות רבות. בשנת 2019 השתתפה בהישרדות וי.איי.פי ושם שהתה על האי יחד עם נעמה קסרי שהפכה להיות אחת החברות הטובות שלה. לשתיים תוכנית שנקראת – 'ליהיא ונעמה מטראש לקלאס' בערוץ הוט.' "זאת תקופה מאוד לא פשוטה.
מה קורה עם עבודה בתקופה הזו? כל התעשייה בבעיה קשה.
"אין הפקות ואין כמעט טלוויזיה ואני מתעסקת בימים אלה בעיקר בפרסום וקידום דרך האינסטגרם", היא מספרת. "אני עושה לא מעט קמפיינים דיגיטליים לחברות שונות שאני עובדת איתן. אני ממליצה על מוצרים שונים. התמכרתי בתקופת הקורונה לקניות און ליין ולמשלוחים הביתה. אני מזמינה הכל, עוגות, עוגיות, אוכל מבושל, פירות ירקות ומה לא וזה חוסך לי המון זמן. מהרבה חברות שהזמנתי מהן מתקשרים אלי ושואלים אם יש מצב שאני מעלה את הדברים שקניתי מהם ומתייגת אותם, אז התחלתי לעשות גם מזה כסף וזה פשוט התחיל להתגלגל, גם הם הבינו את הכוח של הסלב".
ואם יש דברים שאת פחות אוהבת?
"אני מעלה רק דברים שאני אוהבת ומאמינה בהם ואני לא אוהבת להתעסק בבולשיט. היה לדוגמא מישהו ששלח לי פירות וירקות ונתן לי מחיר זול , 50 אחוז הנחה, אבל לא אהבתי את הסחורה וזה לא שווה לי את החיסכון של הכסף. יש אנשים ששולחים לי הודעות ומבקשים שאני אעלה ואקדם את העסק שלהם, אבל זה לא עובד ככה".
בתקופה הזו יש הפסדים?
"ברור, שיש לי הרבה הפסדים, בתקופה הזו אני מכניסה חצי מההכנסות שהייתי מכניסה לפני וגם אצלנו במדיה הורדנו מחירים".
הרבה דברים התבטלו בתקופה הזו?
"כמובן. שתי תוכניות שהייתי אמורה לצלם. העונה השנייה של ליהיא ונעמה בהוט בידור ותוכנית שחתמתי עליה חוזה בקשת ובשלב הזה אני לא יכולה לדבר עליה. מצד שני העבודה עכשיו מהבית הרבה יותר נוחה, זה להיות בבית ולהרוויח כסף דרך האינסטגרם, אבל צריך להבין שזו עבודה מאוד קשה ומאוד לא פשוטה".
ויש מחשבות לייצר מוצר משלך?
"כל הזמן יש מחשבות. אני ונעמה חושבת לעשות ליין של מוצרים לבישול וכל הזמן אנחנו חושבות על דברים חדשים. אנחנו גם בונות אתר שבמקום שנתייג את כל מה שאני משווקת את החברות זה יעלה לאתר. בנוסף, לכך שאני מעלה דברים, אני כל הזמן אני מקבלת פניות מאנשים איך אפשר לקבל הנחות ואני מדברת עם החברות ומנסה להשיג להם קופונים והנחות".
את ונעמה בקשר טוב?
"מעבר לקשר טוב, כל המשפחה בקשר, הבן שלי והילדה שלה והבעלים. נעמה היא לא עוד חברה מאיזה תוכנית. בעשור שאני בתעשייה התחלפו לי הרבה חברות, אבל שתיים נשארו, נופר מור מהאח הגדול, איתה אני מדברת באופן יומיומי ונעמה שזה מעבר לחברה, היא אחות לכל דבר".

ליהיא גרינר. צילום רן יחזקאל

"זה חוצפה איך שכל הנושא מתנהל, אני משלמת כל כך הרבה כסף למדינה, מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה וכשאנחנו זקוקים לעזרה, אנחנו לא מקבלים כלום. בסכום ששילמתי מיסים, יכולתי לקנות בית"

# # #
אז גרינר שומרת, משתדלת לא לצאת ולהסתובב איפה שהיא לא חייבת ועדיין כמו לא מעט אנשים, היא לא סגורה לגבי הקורונה. "לא צריך לזלזל בקורונה, יש אנשים שההדבקה יכולה להיות מסוכנת להם וצריך לשמור. אבל מצד שני, משהו לא מובן באיך שמציגים לנו את זה. אני חושבת שקורונה זה כמו שפעת, אנשים צעירים יעברו זאת והמבוגרים עם מחלות הרקע, היו חולים בכל מקרה. לצערי, משהו לא מובן בדרך שמציגים לנו את המחלה ואני לא מאמינה שכל המספרים שמציגים לגבי אנשים נפטרו מקורונה הם נכונים. יש לי מכרה שמתגוררת בלוס אנג'לס בארצות הברית שהבת שלה טבעה בגיל שלוש בבריכה בבית וכשהיא הגיעה לבית החולים, תייגו אותה שהיא נפטרה מקורונה, והיא אמרה להם שזה לא נכון. הם אמרו לה שאם היא תחתום שהיא נפטרה מקורונה היא תקבל שיק על סך 5,000 דולר, אבל היא לא הסכימה. מסתבר שבית החולים מקבל כסף על כך. יש משהו סודי בקורונה, אין הרבה סקרים ולא מדברים על זה ויותר לא יודעים מאשר יודעים. אבל כן צריך להיזהר וללכת עם מסכות ולא ללכת לאירועים".
לך יש משפחה בחו"ל. מה מצבם?
"כן, אחותי מתגוררת בקליפורניה. הם כל היום בבית והילדים לא הולכים לבית הספר כבר תקופה ארוכה והכל סגור. הם מאוד שומרים על עצמם, אבל אצלם המדינה דואגת להם ואחותי מקבלת פעם בשבוע 800 דולר מהמדינה, היא מרוויחה בתקופה הזו, יותר מאשר בתקופה שעבדה".
ואת קיבלת משהו מהמדינה?
"לצערי לא. הייתי אמורה לקבל 15 אלף שקלים, אבל מכיוון שבתקופת הקורונה גביתי חובות והוצאתי חשבוניות על עבודה שעשיתי חצי שנה לפני וקיבלתי שיק והפקדתי אותו, אז לא הייתי זכאית. וזה חוצפה איך שכל הנושא מתנהל, אני משלמת כל כך הרבה כסף למדינה, מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה וכשאנחנו זקוקים לעזרה, אנחנו לא מקבלים כלום מהמדינה. בסכום ששילמתי מיסים, יכולתי לקנות בית וברגע האמת אני לא מקבלת כלום. וזה לא רק אני ורק תעשיית הבידור, אלא זה נכון לגבי כולם. צמצמו מקומות עבודה, פיטרו לא מעט אנשים, אנשים צריכים לשרוד, לשלם משכנתאות ואין להם אפשרות. הספרית שלי הייתה סגורה חודשיים והייתה צריכה לשלם 20 אלף שקלים שכירות ומאיפה יהיה לה את הכסף? צריך למצוא לזה פתרונות, כי המצב ידרדר, אנשים יתאבדו, יתחילו לגנוב, רק שיהיה להם איך להאכיל את המשפחה שלהם. המדינה צריכה לקחת אחריות ולחשוב על האנשים. הרי אנחנו עושים את המדינה ולאן הם רוצים להביא אותנו? למדינה יש הרבה כסף בזכותנו, אני יודעת כמה כסף אני נותנת למדינה וזה הרבה".
השתתפת במחאות ובהפגנות?
"לא, כי אני פוחדת לצאת החוצה. אני לא מצליחה להבין את האנשים שיוצאים החוצה. אלפי אנשים ביחד במקום צפוף וזה מאוד מסוכן. צריך לעשות רעש, אבל אפשר לעשות זאת בדרכים אחרות, היום המדיה והאינטרנט מאוד חזקים וצריך להפיץ את המחאה דרכם".
מה תעשי שהקורונה תסתיים?
"ניסע לבקר את אחותי בלוס אנג'לס, ניסע לחופשה בתאילנד ובעיקר נחזור לשגרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחלי

    האמת נראה לי שהקורונה עלתה לכם לראש
    מה נסגר איתכם? לראיין מישיהי שלא מעניינת את הסוליה שלי ועוד ראיון ארוך? הרי היא נעלולית מה עשתה בחייה כדי שתעניין אותנו? בואנה ירדתם ברמה ממש אבל ממש

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר