נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה

עו"ד אורי דרשן הכהן מספר על פרשת השבוע, פרשת מטות-מסעי

פורסם בתאריך: 17.7.20 08:22

כניסת השבת בפתח תקוה: 19:25
יציאת השבת: 20:28

אורי דרשן הכהן צילום יוסי זליגרעו"ד אורי דרשן הכהן מספר על פרשת השבוע, פרשת מטות-מסעי:

"בפרשה מטות, משה מלמד את העם את משמעות עוצמתה של 'מילה' / הבטחה – שבועה ונדרים לצד הפרתם. בהמשך יש את תיאור מלחמת ישראל מול מדיין, וכעסו של משה על השבטים גד, ראובן וחצי שבט המנשה, לנוכח דרישתם להתיישב בירדן ולא בישראל.
"וידבר משה אל ראשי המטות…איש כי ידר נדר.. ככל היוצא מפיו יעשה…" (ל', ב-ג). הנחיות הוראות ופקודות, בכל אירגון ובמיוחד גוף היררכי, 'מנחיתים' קודם על המנהלים – הראשים – "וידבר משה אל ראשי המטות" – הם תחילה מחויבים לבצע את המטלות ותפקידם בין היתר, להוות דוגמה, לאחרים תחתיהם. וכך הלאה, ההנחיות עוברות בשרשרת הפיקוד /הניהול אל אחרון העובדים / החיילים – הזוטרים. המנהיגים צריכים להבין וליישם שאסור להם להתהפך ולהפר את דברם והבטחתם, הם צריכים ומחויבים לעמוד בלשונם – "כי ידור נדר… מפיו יעשה" , ולקיים את כל היוצא מפיהם, כאות ומופת לכל העם כיצד צריך לנהוג – ביושר ובהגינות, ולשמש דוגמה לדורות הבאים, שהבטחות מקיימים, לא משקרים ומבלפים, ושמתחייבים עומדים בהסכמים ובמילים – לא מורחים ומסבנים.
בפרשת מסעי, ישנו תיאור של כל השתלשלות בני ישראל בהיותם 40 שנה במדבר דרכם בואכה אל ארץ ישראל, ההכנות אחרונות לפני הכניסה לארץ, תיאור הגבולות, הרי מקלט והנחלות.
"ואם לא תורישו את … לשכים בעיניכם ולצנינם בצדיכם…" (לג', נה) כבדהו וחשדהו, אינה סיסמה ריקה מתוכן, ויש לעשות בה שימוש אם אלה החייכנים שיותר מידי נראים טובים ונופת צופים וגם עם אלה שההפך הגמור – חמורי סבר, רצינים וזועפים – "לשיכים.. ולצננים". משני סוגי האנשים יש לחשוש ולהשמר. מאלה ששנאתם גלויה ומזדקרת לעיני כל – "לשיכים בעיניכם" – פוגעים כמו דוקרן בעין שמכאיב ואף מעוור. ומאלה שהם מבחינת – "צנינים בצידכם"- כלפי חוץ מראים שהם דואגים, עוטפים, מחבקים, מתחשבים ואדיבים מאוד – אלה הצבועים שכיביכול מסוככים ומגינים, ובהסתר הם מזיקים ופוגעים – בצידכם.

# דרשן הכהן הוא הוא בעלים של משרד עורכי דין בפ"ת. מומחה פלילים, תעבורה, ייצוג בוועדות ערר להשבת רישיון נהיגה, בעבירות בחריגות בנייה ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר