ענת זנזורי. צילום זאב שטרן
ענת זנזורי. צילום זאב שטרן

בעיית ריחות וטענות של זנזורי כלפי גרינברג: שכונה חדשה תקום בין אם המושבות לסגולה

חברת המועצה ענת זנזורי אומרת שגרינברג הבטיח להתנות את בנייית השכונה בסילוק המפעלים המזהמים, אך עתה מתנה זאת רק בפתרון בעיית הריחות. זנזורי: "להרבה חומרים מזהמים אין בכלל ריח"

פורסם בתאריך: 26.7.20 19:53

חברת מועצת העיר, ענת זנזורי, טוענת שלפני כשנה הבטיח ראש העירייה רמי גרינברג בקבוצת הפייסבוק 'אם המושבות החדשה' שבניית שכונת הפרדס החדשה המתוכננת בסמוך לאם המושבות לא תצא לדרך עד אשר המפעלים המזהמים יועתקו מהמקום, אך הבטחות לחוד ומעשים לחוד.

זנזורי מספרת שבשבוע שעבר היא הגיעה לדיון של ועדת תכנון ובנייה, מאחר והנושא היה אמור לעלות לסדר היום. לדבריה, כשהגיעה לישיבה נאמר לה שהנושא אושר במאי 2019 ועבר לדיון בוועדה המחוזית. בתגובה העלתה זנזורי פוסט בקבוצות פייסבוק שונות בעיר וטענה שגרינברג אינו מקיים את הבטחתו לגבי השכונה. גרינברג הגיב לדברים של זנזורי וכתב שמדובר בניסיון להסית את הציבור בעזרת שקרים. הוא טען גם ששכונת הפרדס מקודמת כבר שלוש שנים, עוד לפני שהוא נבחר, וציין שהוא הבהיר שהתוכנית לא תצא לפעול לפני שדרך אם המושבות מצפון לשכונה תיסלל ולפני שבעיית הריחות תיפתר.

צפו בסרטון שצילמה זנזורי בשטח המיועד להקמת השכונה:

"ראש העיר הגיב לפני כשנה בקבוצת אם המושבות החדשה לשאלה של תושב וכתב שהוא כראש עיר התנה את בניית מתחם הפרדס בתנאי שהמפעלים יועתקו מסגולה", אומרת זנזורי. "הבטחה של ראש העיר בקבוצת הפייסבוק לתושב היא מחייבת. חיזוק לזה אפשר לשמוע בדיון שהתקיים בוועדת ערר ביוני האחרון בנושא המפעלים המזהמים, ראש העיר התחייב בסרטון שפורסם, שהוא מתנה את הקמת שכונת הפרדס בכך שהמפעלים יזוזו משם, אבל פתאום הוא משנה את דעתו".

על פי התכנון שכונת הפרדס אמורה להיבנות בשטח החולי בין שכונת אם המושבות לאזור התעשייה סגולה. בשכונה מיועדות להיבנות 1,100 יחידות דיור. בסדר היום של ועדת המשנה לתכנון ובנייה שהתייחס לשכונת הפרדס, נכתב בהערה שמתן היתר בנייה ראשון למגורים מותנה בהשלמת הבדיקות הסביבתיות והוכחה כי אין השפעה סביבתית ממפעלים באזור תעשיה סגולה (חומ"ס/ זיהום אוויר), וביצוע דרך אם המושבות בקטע הסמוך לתוכנית ומחבר אותה לרשת העירונית.

זנזורי: "כחלק ממאבקנו בזיהום האוויר, הבטיח ראש העירייה רמי גרינברג באופן חד משמעי, שלא יאפשר את הליך הבניה, עד שהמפעלים המזהמים יועתקו מסגולה. עכשיו הוא בא ואומר שצריך רק לפתור את בעיית הריחות. בעיית ריחות לא תמיד מעידה על זיהום, בעיית ריחות יכולה להיעלם ולחזור. לצערי רמי גרינברג רק מבטיח ולא מקיים, אין כלום בהבטחות שלו. רוב החומרים הכי חמורים, חומרים שמזהמים, אין להם בכלל ריח ולכן לא נכון להתנות את הקמת השכונה בכך שהריח ייעלם, אלא לדאוג להזיז את המפעלים המזהמים מהמקום".

מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "מדובר בתכנית שקודמה על ידי הנהלת העיר הקודמת. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, הוסיף התניות ועדכונים שיאפשרו מבחינת העירייה לקדם את התכנית. לפיהם, יש להשלים את פיתוח דרך אם המושבות וכן למצוא פיתרון לבעיית המפעלים המזהמים בסגולה. מדובר בהתניות המעוגנות בפרטי התכנית ובשום שלב לא נאמר שהן ירדו משולחן הדיונים וכדומה. כל סברה אחרת בנושא היא שקר מוחלט וחסרת כל בסיס".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גיורא

    רמי היקר לא בחרתי בך לרטשות העיר עשיתי טעות גדולה מאוד אתהמספר 1

  2. שחר

    זה מצטרף לתחושת אכזבה כללית שיש לי מראש העיר לאחרונה. ראש העיר מקדם תוכניות שהיו תקועות זמן רב, אך תוך כדי, מטאטא חלק מהחסמים מתחת לשטיח ומביא לפגיעה ארוכת טווח בתושבים…

  3. רוני

    כל הפרדס הזה עומד על גזים של זבל ומוקדם או במאוחר אנשים לא יהיו פראיירים לקנות כמו שקרה באם המושבות המזוהמת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר