חלק מחברי האופוזיציה מחוץ לבית המשפט
חלק מחברי האופוזיציה מחוץ לבית המשפט:

שאילתות במועצה: בית המשפט קיבל את עתירת האופוזיציה, העירייה תשלם להם אלפי שקלים הוצאות משפט

חברי מועצה מהאופוזיציה עתרו לבית המשפט ודרשו לחייב את העירייה להשיב לשאילתות שמוגשות. בית המשפט קיבל את העתירה. אגב, השאילתות נענו בינתיים בישיבה אחרת. העירייה: "נגיש ערעור"

פורסם בתאריך: 30.7.20 19:11

השופט רמי אמיר מבית המשפט המחוזי מרכז, קיבל את העתירה שהגישו חברי האופוזיציה בנושא הגשת שאילתות בישיבות המועצה וציין שעל עיריית פתח תקווה והעומד בראשה רמי גרינברג, לשלם סכום של 15 אלף שקלים הוצאת משפט. הוא קבע שראש העירייה אינו יכול למנוע מחברי המועצה להגיש שאילתות והוא יכול לדחות מתן תשובה של עד שתי שאילתות בלבד, מתוך כל השאילתות שהוגשו לישיבת המועצה.
הרקע להגשת העתירה הייתה העובדה כי לקראת ישיבת מועצת שהתקיימה בחודש יוני, הוגשו שמונה שאילתות בנושאים שונים העוסקים בהתנהלות העירונית במשבר הקורונה ובהשפעותיו. ראש העירייה הסביר שלא ניתן להגיש את השאילתות בנימוק של "סדר יום עמוס". חברי האופוזיציה פנו ליועצת המשפטית לעירייה ולמשרד הפנים ולאחר שלא קיבלו תשובה מספקת הגישו אורי אהד, איציק ישראל, תמי ז'יטלני, ענת זנזורי, ישראל פרידמן וגנאדי בורשבסקי עתירה לבית המשפט המחוזי, כאשר מייצג אותם חבר המועצה עו"ד אורי אהד ואת העירייה עו"ד יחזקאל ריינהרץ. בין הגשת העתירה לדיון, התקיימה ישיבת מועצה בתאריך ה- 26/7/20 ובה הקריא ראש העירייה את כל שמונה השאילתות ואף השיב להן.
בפסק דינו ציין השופט רמי אמיר כי אמנם השאילתות נענו בינתיים אולם העתירה בעינה עומדת משום שעניינה כללי והיא צופנה את פני העתיד. בפסק הדין כתב השופט אמיר שהעותרים ציינו כי על פי חוק, ראש העירייה יכול לדחות בכל ישיבה עד לשתי שאילתות מתוך כלל השאילתות שהוגשו ומנגד הגיבו בעירייה שראש העירייה יכול לדחות שתי שאילתות לכל חבר מועצה ולכן בישיבה אחת, ניתן לדחות את כלל השאילתות שהוגשו. "הכל מסכימים על חשיבותו הציבורית של מוסד השאילתה. מוסד זה מאפשר לנבחרי הציבור, ובאמצעותם לציבור כולו, לפקח על הרשות המבצעת; להעלות על סדר היום הציבורי עניינים שונים שבתחום אחריותה של הרשות המבצעת; ולחייב את הרשות המבצעת להתייחס לאותם עניינים ולבדוק את טיפולה בהם", כתב השופט. הוא ציין שהוא לא מתעלם מטענת העירייה, שהמטרה למנוע עומס בדיוני המועצה, אך אין אפשרות לשנות את הוראת החוק שמתייחסת למספר שאילתות בישיבה ולא למספר שאילתות לכל שואל. "אני מקבל את העתירה ומורה כי ראש העירייה מוסמך לפי סעיף 36 לתוספת השנייה לפקודת העיריות לדחות את תשובתו לשתי שאילתות בלבד מתוך כלל השאילתות שהוגשו לקראת כל ישיבה מן המניין של מועצת העירייה. המשיבים 2-1 (עיריית פתח תקווה ורמי גרינברג- מ.ט.ל) ישלמו לעותרים הוצאות ושכר טירחת עו"ד בסך כולל של 15,000 שקלים".
אורי אהד מסר: "אני שמח מאוד שבית המשפט קיבל במלואה את העתירה והציב תמרור עצור כנגד ניסיון נוסף של גרינברג להשתיק ולחנוק, בניגוד לחוק, כל ביקורות המושמעת בקולותיהם של חברי מועצת העיר שאינם סרים למרותו באופן עיוור. חבל שבית המשפט צריך להורות לראש העיר לקיים דברים בסיסיים כגון דמוקרטיה ושקיפות. הניצחון הוא קודם כל של תושבי העיר אשר ביקשו ומבקשים מאתנו להשמיע את קולם במועצת העיר וגרינברג באופן שיטתי מנסה למנוע זאת. חופש הביטוי ניצח אתמול את נסיונותיו של גרינברג, להלך אימים ולסכל פעולות שונות למען העיר, כפי שהוכח רק השבוע בישיבת מועצת העיר. איננו נרתעים מגרינברג, מאיומיו ומהתנהלותו הכוחנית ונמשיך לנקוט בכל מהלך שיבטיח את ההגנה על האינטרסים של תושבי העיר וזכותם להשמעת קולם ודעתם".

להלן תגובת לשכת ראש העיר: "חלק מהנושאים שהובאו לישיבה הספציפית עליה מדובר נדחו לישיבה הבאה מאחר והיה עומס של נושאים לדיון, חלקם היו קריטיים ודחופים כמו אישור צו הארנונה ובתוך כך מתן הנחה לתושבים. השאילתות ברובן לא היו דחופות אלא דווקא קנטרניות כמו רוב השאילתות של חברי האופוזיציה, ובכל מקרה הנושאים אמנם נדחו, אך נדונו בישיבה בסוף יולי, שהתקיימה זה מכבר, לכן טענתם איננה רלוונטית כי הם כבר נדונו.
ולגופו של עניין אנו נגיש ערעור על פסק הדין עפ"י חוות הדעת של היועצת המשפטית מאחר ויש טעות מהותית בהבנה. ככל הנראה השופט התייחס לנושא מכיוון שמשרד הפנים לא הגיב וככל הנראה לא הוצגה בפני השופט התמונה המלאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אוריאל הרף

    ראינו את האופוזיציה בכדנציה הקודמת, לא עשו למען העיר כלום רק למען האברכים, לא אפרט כי אין מספיק מקום לפרט את הנזק שראש העיר הקודם עשה! רמי גרינברג אתה תהיה ראש העיר לשנים הבאות. ושי פוצצו כולם מקינאה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר