רמי גרינברג, אורי אהד. צילומים מטה גרינברג, פרטי

"שקר", צביעות לשמה", "תרגיל מסריח". עימות נוסף בין גרינברג לחברי האופוזיציה

רמי גרינברג טוען שחברי מועצה מהאופוזיציה הכשילו אתמול אישור טלפוני של הקצבות הספורט ושל הוספת תקנים בחינוך. האופוזיציה: מדובר בשקר ובתרגיל מסריח, הוא סגר את האפשרות להצביע לפני המועד. השורה התחתונה: ההקצבות יאושרו הערב בישיבת מועצה

פורסם בתאריך: 6.8.20 11:36

עימות נוסף וחילופי האשמות בין ראש העירייה רמי גרינברג לחברי המועצה מהאופוזיציה. גרינ ברג טוען שחברי האופוזיציה הכשילו אישור במייל של העברת הקצבות הספורט, באופוזיציה טוענים שמדובר בשקר ושראש העירייה עשה תרגיל. בכל אופן, היום בערב תתקיים ישיבת מועצה ובה יאושרו העברת הקצבות הספורט וייתכן שדברים נוספים.

תחילת העימות הנוכחי שהוא לא הראשון בנושא זה ביום שני, אז התבקשו 29 חברי המועצה, להצביע במייל או בטלפון על שני סעיפים בנושא חינוך וספורט. חברי המועצה היו צריכים לאשר את התמיכות לעמותות הספורט בתוך 24 שעות מהרגע שנשלח אליהם המייל בנושא. יצוין כי הצבעה שמתקיימת באופן זה מחייבת הסכמה של 100 אחוז מחברי המועצה. כבר בישיבת המועצה הקודמת טירפד חבר המועצה ישראל פרידמן מיהדות התורה את אישור ההקצבות בגלל שלא הובאו לאישור הקצבות אחרות למוסדות חינוך של הציבור אותו הוא מייצג. יש לציין שגם הפעם הודיע פרידמן מראש שיתנגד, כך שלא היה שום סיכוי שההצעה תעבור באישור מייל עם הסכמה של 100 אחוז מחברי המועצה. בישיבת מועצה רגילה צריך רוב רגיל ולכן ההצעה תעבור הערב בישיבה שתתקיים באולם שרת.
בנוסף, התבקשו חברי המועצה לאשר שינויים בתקן העובדים ובמבנה הארגוני בחינוך ובחינוך המיוחד. לאור מגבלות הקורונה והנחיות משרד הבריאות בנושא, הוחלט על ידי העירייה על פתיחת שמונה גנים חדשים ולשם כך יש צורך בעריכת מכרז לגיוס כוח אדם.
בהודעה שפרסם ראש העירייה רמי גרינברג הוא כתב שעל אף שמדובר בשני נושאים חשובים, בחרו חברי האופוזיציה ענת זנזורי, ישראל פרידמן, איציק ישראל ו וגנאדי בורשבסקי לא להשיב לשיחות הטלפון ו/או להתעלם מהמייל ולא לאשר אותו וכן הדגיש ששני חברי האופוזיציה מיהדות התורה ישראל פרידמן ושמעון ברגמן, התנגדו לסעיף התמיכות בספורט. לטענת חברי המועצה מהאופוזיציה, הדברים הם לא כמו שראש העירייה מנסה להציג אותם.
בהודעת גרינברג אתמול נכתב: "לאור דחיפות שני הנושאים חשבתי שיהיה זה נכון לקדם אותם כמה שיותר מהר, לטובת ילדי העיר והתושבים ולא להמתין לישיבת המועצה הבאה. לצערי, לא כל חברי האופוזיציה חושבים כך ומשתמשים בתושבים כבני ערובה לגחמות שלהם. לא אאפשר שתושבי העיר יהיו קלף משחק בידיהם של חברי אופוזיציה כאלה ואחרים. זו צביעות לשמה לא להצביע בעד מכרזים לאיוש כוח אדם בגנים חדשים ובעד תמיכות לספורט. אין ברירה ונאלץ להתכנס עוד השבוע לישיבה פרונטלית על מנת לקיים הצבעה בה לא נדרש עפ"י חוק ברוב מוחלט אלא ברוב רגיל. כנראה שזמנם של חברי האופוזיציה כל כך פנוי שהם מעוניינים להגיע הנה כדי להצביע, אבל לא משנה מה תהיה הצבעתם אנו נקדם את הספורט בעיר ואת החינוך בעיר, והכל לטובת התושבות, התושבים, הילדים ובני הנוער".

מנגד טוענים חברי האופוזיציה טענות אחרות לגמרי. יו"ר האופוזיציה אורי אהד אמר: "הודעתו של גרינברג היא שקר מוחלט. כאורך ההודעה כך עומק השקרים אשר נועדו לכסות על תרגיל מסריח נוסף של גרינברג שלא להעביר את התמיכות. העובדות כמובן מוכיחות אחרת. רק בעקבות העתירה שהגשנו לבית המשפט חויב גרינברג לדון בנושא התמיכות בישיבת המועצה לפני חודש. בניגוד לדרישתנו הוא סירב להעלות את התמיכות לאישור המועצה, בדיוק כפי שעשה בישיבת המועצה בחודש מאי. ביום שני האחרון הוא ביצע תרגיל נוסף שנועד לחמוק מאישור התמיכות, תוך שהוא יודע כי בשיטת ההצבעה אותה בחר לקיים (ללא כינוס מועצה) מספיק שחבר מועצה אחד בלבד לא ישתתף בהצבעה כדי להכשיל אותה. במקביל להודעתנו על תמיכה באישור התמיכות וכדי לא לאפשר לגרינברג להכשיל שוב את אישור התמיכות, עוד באותו יום דרשנו לכנס את מועצת העיר באופן מיידי בערב כדי לאשר את התמיכות ברוב רגיל. רמי כמובן סירב, הכשיל במתכוון את ההצבעה עליה הוא עצמו הכריז לפני תום הזמן החוקי (24 שעות), ובסופו של דבר הודיע על כינוס מועצה הערב, תוך שהוא מבזבז יומיים חשובים. גרינברג מועל בתפקידו ומוכיח שוב כי לא רק שאין לו בעיה לשקר ולהסית אלא גם להשתמש בתושבים ומצוקותיהם כשכפ"ץ אנושי לדבר אותו הוא רואה כמשימה עליונה: הסתה כנגד חברי מועצת העיר שמסרבים להיות מריונטות לגחמותיו".

ענת זנזורי ציינה: "ניתן היה לאשר עד השעה ארבע וחצי ואני שלחתי להם אישור בשעה 15:20 ובו כתבתי שאני מאשרת העברת שני התקציבים ואף צירפתי מכתב ובו פירטתי להם את עמדתי. כמו כן, שוחחתי טלפונית עם נילי טבצ'ניק, הממונה על ארגון ישיבות המועצה ואמרתי לה בדיוק את מה ששלחתי. לקראת ערב, הבנתי שהמייל בכלל לא נשלח וככל הנראה הם חסמו אותי מלשלוח אליהם מיילים".
גנאדי בורשבסקי ציין: "כאשר רציתי להצביע במייל בשעה 4, כשניתן היה להצביע עד השעה 16:30, ראיתי שרמי סגר את ההצבעה שעה קודם, בשעה שלוש וחצי. רמי מנע ממני להצביע בכוונה".
איציק ישראל מסר: "לצערי, גרינברג שוב ושוב משקר את הציבור למען יחסי ציבור. ניתן היה להצביע עד השעה 16:00 ובשעה 15:45 ביקשתי להצביע וההצבעה כבר נסגרה. לצערי, מהרגע הראשון הם ניסו להכשיל את ההצבעה. העובדות הן שאנחנו ביקשנו לבצע את התשלום לתמיכות הספורט כולל התמיכות לחינוך והוא התנגד. בישיבת המועצה האחרונה, רמי חילק בכוונה את הבקשה לתמיכות רק ברגע האחרון, מתוך תקווה שיהיה מי שיתנגד וכך אכן קרה ומיד לאחר מכן אמר שיגיש את התמיכות בישיבה הבאה – חודש לאחר מכן. רק לאחר שהבין שבכוונתנו לזמן ישיבה בנושא ניסה לבצע הצבעה באמצעות המייל, שיטה שמספיק אחד שיתנגד לא ניתן יהיה לאשר את התמיכות וכך היה. מאחר וידענו שכך יהיה, התרענו בפניו לקיים ישיבה מיידית. בנוסף, ניתן היה לתת מענה עד השעה 16:30, אך רמי פרסם הודעה לפני סיום הזמן על קיום ישיבה וכל זאת כדי לנסות להציג מצג שווא שלכאורה אנחנו מתנגדים, ישיבה שאנחנו ביקשנו טרם קיום ההצבעה מרחוק. אנחנו תומכים באישור התמיכות לספורט ומקווים שיעמוד בהבטחתו לאשר גם את התמיכות לחינוך, מאחר ומדובר באישור חלקי בלבד (50 אחוז מהסכום המקורי) אנחנו נדרוש להשלים את תשלום כל הסכום שאושר בתקציב לשנת 2020".
ישראל פרידמן התנגד לסעיף תמיכות הספורט ותמך בהצעה בעניין התקנים החינוך. בתגובה אמר פרידמן: "אנחנו בעד הענקת תמיכות לאגודות הספורט בעירנו כפי שתמכנו בהם כל השנים, אולם אנו שבים ודורשים שיוויון ושקיפות לכלל המוסדות הנתמכים. לצערנו, אף שרצוננו לתמוך בתקציבי אגודות הספורט כפי שאנו נוהגים כל השנים – לא נוכל לעשות זאת בלי לכורכם עם תמיכות מוסדות החינוך למען כ-7500 ילדי העיר שטרם קיבלו בשנת 2020 תקציב כלשהו. חלפו עשרה ימים מישיבת המועצה בה הובטח חגיגית כי תמיכות החינוך יחולקו בקרוב, הרי לו רצו באמת לעזור למוסדות החינוך ישנה אפשרות לסייע למוסדות החינוך בתקציב תמיכות בטבלה חלקית או באישור חלוקת המקדמות שכבר הונחו על שולחן המועצה בחודש מרץ והוסרו מסדר היום. כפי הידוע לנו ממנהלי המוסדות, רובם המכריע השלימו את כל הנדרש ואין כל בעיה להעביר את התקציב הנדרש לפתיחת שנת הלימודים. קשה להתעלם מן התחושה כי הבאת נושא תקצוב הספורט לבדו במשאל טלפוני והתעלמות מתקצוב החינוך מטרתה לשסות ולהתסיס ציבורים שונים אלו באלו. אנו לא ניגרר למחוזות הללו ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה פורה למען כלל תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר