חשבון ארנונה

איפה ישלמו יותר: העירייה מבקשת לשנות את סיווגי הארנונה של רחובות רבים בעיר

בשכונות פסגת הדר, הפועל המזרחי, משכנות גנים וקריית הרב סולומון: העירייה מבקשת לשנות סיווג רחובות מאיזור ב' ל-א' ומאיזור ג' ל-ב', מה שייקר את הארנונה עבור תושבים רבים

פורסם בתאריך: 10.8.20 08:27

עיריית פתח תקוה פנתה לאחרונה למשרד הפנים, בבקשה לשנות את סיווגי הארנונה ברחובות שונים במספר שכונות בעיר. המהלך ישפיע באופן ישיר על תשלום הארנונה של התושבים באותם רחובות וייקר את התשלום. פרט לרחוב אחד, בו מדובר בשינוי שיוזיל את הארנונה, במספר רחובות גדול בעיר מדובר בשינוי שייקר את תשלום הארנונה. השינויים המוצעים, אם יאושרו, ייכנסו לתוקפם בתשלומי הארנונה לשנת 2021. אחד השינויים העיקריים שהציעה העירייה הוא באזור פסגת הדר (רמת סיב), כאשר השינוי המוצע הוא שינוי סיווג אזור המגורים מ-א' (התעריף היקר) או ג' (התעריף המוזל), לתעריף ב'.

הרחובות שבהם מבקשת העירייה לשנות את הסיווג ברמת סיב: 
רחוב ויטנבורג יצחק מאיזור א' לאיזור ב'.
רחובות דרגנר טובה, שמשון, שחם, זלוטניק והסיבים מאיזור ג' לאיזור ב'
הרחובות פרופסור ישראל יבין, שאול חרנם ולובה אליאב, אשר נמצאים בשכונה, כבר מסווגים היום כאזור ב'.

בבקשת השינוי מציינים בעירייה כי מדובר בשכונה חדשה ומודרנית ובה בניינים רבי קומות בסטנדרט בנייה גבוה, כאשר מחירי הדירות ואופי האוכולוסיה דומים לשכונת כפר גנים הסמוכה. עוד מציינים בעירייה כי  כי בעבר השכונה הייתה חלק מאזור תעשייה ולצכן חלק מהרחובות סווגו באיזור סיווג ג'.

שינוי נוסף בתעריף הארנונה אותו מציעה העירייה הוא בשכונות הפועל המזרחי, משכנות גנים וקריית הרב סולומון, שם מבקשת העירייה לשנות סיווג של רחובות רבים מאיזור מגורים ב' ל-א', כך שהתשלום עבור הארנונה יעלה. הרחובות הם: הסנהדרין, תורה ועבודה, יוכלמן, החשמונאים, שמעון בר יוחאי, שמואל הנגיד והנח"ל, שכיום מוגדרים כאזור ב'. בבקשה מצוין כי מרבית הבתים בשכונה הינם בתים צמודי קרקע וכי האוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה.

יצוין כי שיעור הארנונה בפתח תקוה ב-2021 יעלה ב-1.1 אחוז, שיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים.

מלשכת דובר העירייה נמסר: "לאחר שנים של חוסר הגינות וחוסר אחידות בתעריפי הארנונה, הוחלט לבצע תיקון לעיוות של שנים ולתקן אפליה שהייתה מבוססת בעיקרה על פוליטיקה ישנה, ולעשות סדר בכל הנושא. בתיקון שיבוצע לחלק מהשכונות תרד הארנונה ולחלק קטן אחר היא תעלה במעט. עיריית פתח תקוה פועלת במלוא המרץ על מנת לספק לתושבי העיר שירות מיטבי, הכולל חינוך איכותי, ניקיון קפדני וטיפוח העיר בכל התחומים".

יצוין כי שאלנו את העירייה באיזה רחובות נוספים פרט לרחוב אחד שצוין כאן ישונה הסיווג כך שיוזיל את הארנונה. נעדכן כאן כשתתקבל תשובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר