האנדרטה לזכר חייקה גרוסמן ברחוב חייקה גרוסמן פינת יפה נוף. צילום אלכסנדרה זיידנברג
האנדרטה לזכר חייקה גרוסמן ברחוב חייקה גרוסמן פינת יפה נוף. צילום אלכסנדרה זיידנברג

התושבת הזדעזעה: כלבים עושים את הצרכים על האנדרטה

האנדרטה לזכרה של חייקה גרוסמן ז"ל, שהייתה פרטיזנית, חברת מחתרות בגיטאות בליטא ובפולין, וח"כית, הוקמה לפני כשבוע בפינת הרחובות חייקה גרוסמן ויפה נוף

פורסם בתאריך: 7.9.20 08:17

אלכסנדרה זיידנברג, תושבת שכונת כפר גנים, הזדעזעה לראות שכלבים עושים את הצרכים שלהם על האנדרטה לזכר ח"כ חייקה גרוסמן ז"ל, שהוקמה לפני כשבוע וסמוכה לביתה. האנדרטה נמצאת בפינת הרחובות חייקה גרוסמן ויפה נוף.
בפוסט שהעלתה בדף הפייסבוק 'כפר גנים הבית שלי', היא כתבה: "חייקה גרוסמן גיבורה יהודיה, לוחמת, פרטיזנית. אנדרטה – לא בית שימוש לכלבים. איזה חוסר כבוד ובריונות לאפשר לכלב לעשות צרכים על האנדרטה. אם זה היה קורה בחו"ל , היינו אומרים 'אנטישמיים'. יש לי מצלמות אבטחה, בטוח שנראה מי בעל הכלב, ומה? איפה המוסר והמצפון? לתת לכלבים להשתין על השער שלנו באופן קבוע – גם זה חוצפה! אבל להשתין על האנדרטה? …".

חברת הכנסת חייקה גרוסמן-אורקין נולדה ב-1919 בביאליסטוק, פולין, ונפטרה ב-1996. היא הייתה מנהיגה ציונית, מראשי תנועת השומר הצעיר בתקופת מלחמת העולם השנייה, פרטיזנית וחברת מחתרת בגטאות ליטא ופולין. לאחר המלחמה הייתה מראשי הוועד היהודי המרכזי של יהודי פולין, ובישראל שימשה כאשת ציבור בתפקידים רבים: ראש המועצה האזורית געתון (האישה הראשונה שכיהנה כראש מועצה אזורית), חברת הכנסת ה-7, ה-8, ה-9 וה-11 מטעם סיעות מפ"ם והמערך, סגנית יושב ראש הכנסת, ופעילה במפעל להנצחת השואה. היא פעלה לחקיקת חוקים חברתיים ולקידום אוכלוסיות חלשות. גרוסמן ז"ל נמנתה עם מדליקי המשואות ביום העצמאות ה-45 למדינת ישראל.

לאחא הפוסט של זיידנברג, שלחה העירייה נציג של אגף התברואה שישטוף את האנדרטה. זיידנברג אומרת: "אנחנו מתגוררים בבית פרטי ויש לנו דלת בצבע שחור. יש טקס קבוע שבעלי כלבים יוצאים איתם והכלבים באופן קבוע עושים את הצרכים שלהם על הדלת שלנו. בעבר עוד הייתי מתלוננת ואני כבר לא פונה לאף אחד. כשראיתי שהכלבים עשו את הצרכים על האנדרטה הזדעזעתי. צילמתי את זה והסתובבתי בתחושה לא נעימה, על כך שמדובר על חוסר כבוד לאדם. ראש העיר חשב שנכון להנציח את שמה ולכן גם הציבור צריך לשמר ולכבד את המקום. היה מאוד חשוב לי לעלות את הפוסט בשביל לעלות את המודעות אצל בעלי הכלבים. שהם ייקחו את זה לתשומת ליבם שהם יוצאים לטיול עם הכלבים, שיהיו קצת יותר מרוכזים ולא רק בטלפון ואם זה קרה, שידאגו לנקות".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "עם היוודע המקרה עובד מטעם אגף תברואה יצא לשטח ודאג לנקות את האנדרטה באופן מיידי. יצויין כי מדובר במקרה חריג שהאחריות עליו מוטלת על בעלי הכלבים עצמם. אנחנו קוראים לתושבים לפקח על כלביהם גם במרחב הפתוח ולמנוע הישנות מקרים מעין אלו. בכל מקרה על מפגעים יש לדווח למוקד העירוני 106 הפועל 24/7 למען התושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיקי

    זה לא פתרון לשלוח עובד לנקות, שהעירייה תציב מצלמה קבועה על האנדרטה ותפרסם את הצילום של הכלבים ובעלי הכלבים שעושים צרכים על אנדרטאות או אתרים אחרים בפת .

  2. לוני

    ביזוי האנדרטה של חייקה גרוסמן ז"ל : כל שצריך – גדר מתכת קלה בגובה 60 ס"מ מסביב , שלא תפגום במראה ובגישה.
    כמובן במסר לבעלי הכלבים- כל אתר זיכרון יש לנהוג בו בכפל זהירות והקפדה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר