הפארק הדרומי בנווה גן פתח תקווה- שתילת עצים אלרגניים

"זו אלרגיה שהיא סכנת חיים לילדים". הורים כועסים על שתילת עצי אגוזים בפארק הדרומי

הורים לילדים אלרגיים בנווה גן ביקשו מהעירייה כבר לפני כשנה בבקשה לא לשתול בפארק עצי אגוזים המסכנים את חיי ילדיהם. אז מה קרה בסופו של דבר? העירייה שתלה שבעה עצים כאלה

פורסם בתאריך: 2.9.20 08:17

בימים אלה מסיימת עיריית פתח תקווה לבנות את הפארק הדרומי בשכונת נווה גן ובו יהיה שטח של עצי פרי. הורים לילדים אלרגיים לאגוזים ברמה מסכנת חיים גם במגע, פנו לעירייה ולאגף גנים ונוף כבר לפני כשנה וביקשו לא לשתול במקום עצי אגוזים, אך הופתעו לגלות שלמרות פנייתם,  נשתלו עצי אגוזים ומתוכננים להישתל נוספים. כשהם פנו לאגף גנים, נאמר להם לדבריהם שאין מה לעשות ורק ראש העירייה יכול לשנות זאת.

"זו אלרגיה שהיא סכנת חיים, לי יש שני ילדים אלרגים בסכנת חיים מאגוזים", מספרת אמא, "הילדים לומדים בבית הספר עוזי חיטמן ובגלל האלרגיה שלהם, בית הספר שלהם מוגדר ללא אגוזים. לפני כשנתיים, כשרק התחילו לדבר על הפארק ועל כך שהוא הולך להיות עם שטחי פרי ולאחר שגרינברג נבחר, פניתי אליו והתקיימה פגישה עם החברה לפיתוח ובין היתר הסברתי שיש ילדים בשכונה שאלרגיים לאגוזים. הם הקשיבו ואמרו שלא ישתלו", היא מסבירה. "הייתי מרוצה ואז בימים אלה הסתבר לי שכן שתלו עצי אגוזי מקדמיה בפארק. פניתי למנהל האשכול של נווה גן שפנה לאגף גנים ונוף והתשובה שהוא קיבל שזו התוכנית ולא ניתן לשנות אותה. התקשרתי בעצמי למנהל האגף ישראל דרורי, שלא היה מוכן להקשיב לי וטען שהאגוזים הם על העץ ולא יקרה לילדים כלום וביקש לדבר עם הרופא שלי. שלחתי לעוזר של  רמי גרינברג אישורים רפואיים, אבל לצערי דבר לא השתנה. לטענת דרורי, רק ראש העיר יכול לשנות את ההחלטה. לכן פניתי גם לראש העיר, גם הוא אמר שהם על העץ ולכן הסברתי לו שיש בשכונה מלא ילדים, שהפירות נופלים מהעצים ומספיק שילד אחד ייגע בפרי וילך לשחק במתקן השעשועים הצמוד, הילדים שלי ואחרים נמצאים בסכנת חיים. ראש העיר אמר שיבדוק, תשובה עדיין לא קיבלנו. לא תקין להכניס במודע אלרגנים לפארק באופן קבוע, ולהדיר ציבור שלם של אלרגיים".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "פיתוח הפארק הדרומי נמצא בשלבים מתקדמים וצפוי להיפתח לרווחת הציבור בקרוב. מדובר בפארק שייתן מענה מקיף לצורכי התושבים וישדרג את איכות חייהם באופן משמעותי. במסגרת פיתוח הפארק נשתלו גם עצי פרי שאינם מיועדים למאכל אלא לנוי בלבד וביניהם שבעה עצי אגוז מקדמיה. כפי שהסבירו מומחים בתחום, האלרגייה לפרי נובעת מאכילה בלבד ולא מעצם קיומו של העץ בפארק. יצויין כי לאגוז המקדמיה יש קליפה עבה והוא קשה לפיצוח. בכל מקרה הנושא ייבחן לעומקו שוב ובמידה וימצא לנכון – העצים יוחלפו."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר