עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
בניין עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

17 גברים: כעס על כך שיש רק חמש נשים ברשימת יקירי ויקירות העיר

22 תושבים ותושבות יקבלו את אות יקיר/ת העיר פתח תקוה השנה. מוניקה כהן מתייחסת לטענות: "אני מאמינה שנראה בעתיד שינוי". שרה הפטל: "בעתיד תהיינה יותר נשים"

פורסם בתאריך: 6.9.20 08:36

תחילת השבוע, אישרה מועצת העיר את רשימת 22 יקירי העיר החדשים לשנת 2020. מה שבלט ברשימה וקומם מספר נשים בעיר הוא שמתוך 22 הנבחרים יש חמש נשים בלבד. "כשקראתי את הכתבה, ממש הזדעזעתי לראות שיש חמש נשים מול 17 גברים ברשימת יקירי העיר", אומרת תושבת, "זה לא ייאמן אנחנו בשנת 2020, לא הצליחו למצוא עוד נשים, זה ממש בושה לעיריית פתח תקווה". תושבת אחרת מוסיפה: "זה עצוב שמקומן של הנשים נפקד גם מיקירי העיר. לצערי, השנה הזו כבר הוגשו נבחרי העיר, אבל חייבים לראות איך נשים נוספות נכנסות לרשימה. אני בטוחה שיש לא מעט נשים מעל גיל 70, שעשו ותרמו לטובת העיר".
הקריטריונים לקבלת יקיר העיר הם להיות תושבי פתח תקווה, בני 70 ומעלה, אשר מתגוררים בעיר בעשר השנים האחרונות. האות מוענק על פעילות ראויה לציון וייחודית שעיקרה בפתח תקוה, או לטובת העיר ותושביה או לכבודם, בגין פעילותם במקצועות ובתחומים הבאים: תרבות, אמנות, ספורט, תקשורת, אקדמיה (מדע ומחקר), כלכלה, קהילה וחברה, חינוך, יזמות וטכנולוגיה, הגנת הסביבה, התנדבות ומפעל חיים.

גרינברג נואם בטקס אות יקיר העיר. צילום: לשכת דובר עיריית פתח תקוה

גרינברג נואם בטקס אות יקיר העיר. צילום: לשכת דובר עיריית פתח תקוה

"הבחירה הייתה קשה". אלו 22 יקירי העיר לשנת 2020

שרה הפטל, שתקבל את אות יקירת העיר השנה, אמרה: "בסך הכל הרשימה מצוינת. אני ישבתי בוועדה הזו בשנים קודמות והיו שנים שממש חפשנו נשים. אני מסתכלת וסביבי יש הרבה נשים שהן פורצות דרך, עושות ותורמות, אבל לצערי הן מעיזות פחות ולדעתי הן חוששות מהאכזבה, שאולי הן תקבלנה תשובה שלילית. אני נמצאת במועצת הנשים העירונית ואני פוגשת נשים צעירות ויש תעוזה גדולה יותר ומשהו כן עבר לדור הצעיר ולכן אני מאמינה שבעתיד תהיינה הרבה יותר נשים יקירות העיר".
מוניקה כהן, שגם היא תקבל את אות יקירת העיר השנה, אמרה: "כל שנה זה עולה מחדש ותמיד יש פחות נשים מגברים ברשימות. אותו דבר ניתן לראות שיש פחות נשים שמונצחות. צריך להבין שאחוז הנשים שמתנדב הוא גבוה מאוד ויש לא מעט נשים ראויות. ייתכן שצריך לשנות משהו בקריטריונים או בפרסום, מאמינה שנראה בעתיד שינוי".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "הזוכים והזוכות הם תושבי העיר אשר בעשייתם הרבה תרמו לעיר ולחברה בישראל בתחומי הטכנולוגיה, המדע, החינוך, התרבות, האומנות, הספורט וההתנדבות בקהילה. מדובר באנשים שעשייתם היא בגדר יוצאת דופן וכל אחד מהזוכים הוא פורץ דרך בתחומו. כולם נבחרו על פי קריטריון מקצועי אשר משקף את תרומתם לחברה. מתוך סך המועמדים שהגישו מועמדות היו 10 נשים ו-31 גברים כאשר מתוכם נבחרו 5 נשים ו-17 גברים. היחס בין המועמדים שניגשו לבין הנבחרים בפועל עומד על 50 אחוז בנשים וכ-54% בגברים. למותר לציין כי גם הייתה התייחסות לנבחרים על פי קטגוריה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דוגרי

    וחרדים??
    אין חרדי אחד שיוכל לייצג את המגזר ביחס לאוכלוסיה בעיר?
    ראש עיר שקוף שלא מספט חרדים

  2. משה

    ראש העיר תבטיח לנשים שבשנה הבאה כל ה 22 יהיו רק נשים, יש כבר תומך אחד והוא משה אפטר.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר