רס"ל דיאנה רודסקי. צילום דובר צה"ל

תנו כבוד לחיילת המצטיינת דיאנה רודנסקי: "ברוסיה אין דבר כזה להגיע לרמטכ"ל הגדול"

רס"ל דיאנה רודסקי (26), תושבת פתח תקוה, נבחרה למצטיינת הרמטכ"ל. רודנסקי, שעלתה מאוקראינה בגיל שלוש, אומרת: "אני רואה את עצמי בצבא לטווח ארוך"

פורסם בתאריך: 9.9.20 12:31

רס"ל דיאנה רודנסקי (26), המשרתת בפיקוד העורף ומתגוררת בפתח תקווה נבחרה למצטיינת הרמטכ"ל. רודנסקי נולדה באוקראינה ועלתה לארץ יחד עם משפחתה בשנת 1997 כשהייתה בת שלוש, לאחר שאביה סיים שירות פיקודי בצבא האוקראיני. היא התגייסה לקורס נתיב במחווה אלון והתקדמה עד שהגיעה לתפקידה הנוכחי כקצינת מדור תקציבי בינוי בפיקוד העורף. ביום חמישי, קיבלה אות הצטיינות על הדרך המיוחדת שעברה בצבא והשירות המקצועי שלה לאורך כל הדרך.

"זה כבוד גדול לקבל הצטיינות רמטכ"ל", היא אומרת, "אני חושבת שקיבלתי הצטיינות בגלל התפקיד ובגלל הדרך שלי בצבא. הקריירה שלי מאוד חשובה לי והמפקדים שלי ראו את זה והבינו שרס"לית שמתפעלת כאלה פרוייקטים מגיע לה לקבל מצטיינת", אומרת דיאנה בחיוך. "ההורים שלי מאוד התרגשו ובמיוחד אבא שלי שמאוד מבסוט. זה מבחינתם לא מובן מאליו שהבת שלהם מקבלת מצטיינת רמטכ"ל. ברוסיה אין דבר כזה להגיע לרמטכ"ל הגדול ופה זה מאוד משמעותי וזה כיף שמעריכים אותך".
רודסקי מספרת על התפקיד שלה: "אני מתעסקת בכל מה שקשור לתקציבי בינוי בפיקוד העורף. אני נמצאת בתפקיד הזה שש שנים וכיום משמשת כממלאת מקום ראש מדור בינוי. אני מתעסקת עם כל מה שקשור לשיפוצים ובניייה חדשה בפיקוד העורף, תקלות במחוזות עליהם אנחנו אחראים, וכרגע הפרויקט שאיתו אנחנו מתעסקים הוא בניית המפקדה החדשה ברמלה, אשר אמורה לעצור את שרשרת הדבקות הקורונה ובה ישבו כל קציני המטה".
איך הגעת לתפקיד הזה?
התגייסתי בתור משקית תקציבים בפיקוד העורף והייתי צריכה להשתחרר. רגע לפני, ראש מחלקת תקציבים דיבר איתי ואמר שיש תקן בלוגיסטיקה ואמר לי ללכת לראיון. אמרתי לו שזה לא מתאים לי ושאני רוצה להשתחרר, אבל בכל זאת הגעתי לראיון, הגעתי וחתמתי ומאז אני באותו תפקיד. אני מאוד אוהבת ומרוצה מהתפקיד שלי. זה מאוד מעניין אותי, אני עובדת עם אזרחים וקבלנים ובקרוב אני מתחילה ללמוד הנדסאית בניין, שזה מאוד קשור אחד לשני".
יש הבדלים בין הצבא בארץ לצבא ברוסיה?
"ברור שזה שני צבאות שונים לחלוטין. התפקיד שאבא שלי עשה בצבא הוא די דומה, והלכתי בדרכו. הוא היה רב סרן בצבא הרוסי ואנחנו מחליפים בינינו חוויות. הוא כמעט ולא היה בבית והיה לו חופש פעם בשנתיים. אני מספרת לו מה אני עושה והוא מייעץ לי, הוא מהנדס בניין במקצועו".
דיאנה מספרת בהתרגשות שלפני כשבוע התארסה לבן זוגה זיו קוממי מקרני שומרון: "אנחנו עדיין מאוד מתרגשים. עדיין אין תאריך לחתונה עם כל מה שקורה מסביב".
תעשי קריירה צבאית?
"כרגע כן. אני רואה את עצמי בצבא לטווח ארוך אבל הכל יכול לקרות".
מה המסר שלך לציבור?

"המשפט שתמיד נותן לי כוח זה תמיד לשאוף גבוה, לא משנה מה אקבל לעשות, גם אם זו משימה הכי קטנה, לשאוף הכי גבוה ובסוף תעלי ותצליחי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אורי

    רק מציין שרוסיה ואוקראינה זה מדינות שונות נראה שהכתב קצת בלבל בניהן

  2. אופירה

    אני לא מבינה איך היא קצינת מדור כשהדרגה שלה רס"ל , כי רס"ל זה רב סמל וזו לא דרגת קצונה, אשמח לקבל הסבר

  3. שלומי

    בהצלחה לך,מגיע לך,הצלחת בגדול.עלי והצליחי בכל מעשה ידיך,את ממש מתוקה.

  4. מנחם

    אפילו אל תעני לשאלות על רוסיה .את ישראלית לכל דבר , לטוב ולרע, ואני רואה שיש רק טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר