הרב שי אוחיון שנרצח בפיגוע בפתח תקוהווה

כתב אישום: רוצח הרב אוחיון לקח את הסכין ממטבח אתר הבנייה בעיר בו עבד

פרקליטות מחוז מרכז, הגישה כתב אישום נגד חליל דויכאת, פלסטיני תושב הכפר רוגיב שבשטחים בגין רצח בנסיבות מחמירות של הרב שי אוחיון ז"ל בפיגוע שהיה בכביש 40

פורסם בתאריך: 7.9.20 13:59

פרקליטות מחוז מרכז, הגישה היום (שני), כתב אישום נגד חליל דויכאת, פלסטיני תושב הכפר רוגיב שבשטחים בגין רצח בנסיבות מחמירות של הרב שי אוחיון ז"ל והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור.
על פי כתב האישום, אותו הגישו עורכי הדין חן יצחקי עוזרת בפרקליטות מחוז מרכז ורועי רייס סגן בכיר בפרקליטות מחוז מרכז, נכתב שביום ה-16.8.20 החל הנאשם לעבוד כפועל בניין באתר בנייה ברחוב כרמלי 17 בעיר וזאת על פי היתר עבודה חוקי. ביום הרצח, ה- 26.8.202, עבד הנאשם באתר הבנייה ולקראת השעה 12:00 או בסמוך לכך, הוא שהה במטבח באתר הבנייה, בה הייתה מונחת דרך קבע סכין גדולה שהלהבה שלה באורך 14 סנטימטרים והידית באורך 12 סנטימטרים. "בשלב זה או בתכוף לפני כן, שקל וגיבש הנאשם החלטה להמית באמצעות הסכין אזרח או חייל ישראלים יהודים, באשר הם, לדבריו "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל אקצא, ואללה", נכתב בכתב האישום. "בהתאם להחלטתו ולתוכנית הפיגוע, נטל הנאשם את הסכין, הכניסה לכיס מכנסיו, ויצא מאתר הבנייה".
עוד על פי כתב האישום, הנאשם צעד רגלית לכיוון צומת ואזור התעשייה סגולה. הוא התהלך בסביבה במשך כשעה בחיפוש אחר קורבן והזדמנות מתאימים לממש ולבצע את התוכנית שלו. "בשעה 13:15 או בסמוך לכך, בעודו צועד ברחוב הנח"ל אשר נמצא באזור, הבחין הנאשם ברב שי אוחיון, בעל חזות חרדית, שצעד מולו בכיוון ההליכה הנגדי. אז, שלף הנאשם את הסכין מכיס מכנסיו, ודקר את המנוח שלוש דקירות עמוקות בחזהו …", נכתב בכתב האישום. תוך כדי דקירה, קרא הרב אוחיון לעזרה, התמוטט והחל לדמם מחזהו ומפיו. בשלב זה, הבחין עובר אורח במתרחש, וזרק לעבר הנאשם חפץ בניסיון לסייע למנוח. רק אז, הניח הנאשם למנוח אשר כבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם המנוח לכיס מכנסיו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום, כשהוא אף שוקל אפשרות לדקור באופן דומה גם ישראלים יהודים נוספים. למקום הוזעקו כוחות משטרה והשתלטו על הנאשם.
אוחיון פונה לבית החולים בילינסון שהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ומבוצעים בו ניסיונות הנשמה והחייאה שונים. מותו נקבע בשעה 14:05 בבית החולים.

כתב אישום על רצח יוגש נגד המחבל שדקר למוות את הרב שי אוחיון ז"ל. צפו בסרטון


בבקשה למעצר כתבו עורכי הדין שנגד המשיב קמה עילת מעצר על פי סעיף בסדר הדין הפלילי וכיוון שמואשם בעבירה שדינה מאסר עולם, מואשם בעבירת ביטחון … ועבירה שנעשתה באלימות חמורה, באכזריות ותוך שימוש בנשק קר, חזקה כי קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור והמדינה.
עוד הם כתבו שנגד המשיב קמה עילת מעצר …. שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאתם הקטלנית והרצחנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם, קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור.
"מסוכנות רבה ומובהקת זו של המשיב מתגברת עוד יותר בשים לב לכך שלאורך חקירתו, על אף שנשאל על כך בהזדמנויות שונות במפורש, לא הביע כל אמפתיה, חרטה או צער ביחס לקורבן או בני משפחתו".
בנוסף נכתב שמאחר והוא פלסטיני תושב אזור יהודה ושומרון, קיים יסוד סביר לחשש ששחרורו או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי משפט.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר