חבילות עמותת טל חיים

המצב קשה: רגע לפני החג, העמותה שמסייעת למאות משפחות זקוקה לסיוע מהציבור

במשך שנים מסייעת עמותת טל חיים למאות משפחות וכך גם השנה, אבל הירידה הגדולה בתרומות ובהכנסות נוספות הביאו את העמותה לגירעון קטן, ולפנייה לציבור בבקשת סיוע

פורסם בתאריך: 16.9.20 07:51

בימים אלה שלפני חגי תשרי עסוקות עמותות הסיוע בגיוס תרומות על מנת לסייע לכמה שיותר משפחות, ביניהן משפחות רבות שמצבן הכלכלי הורע משמעותית בחצצי השנה האחרונה בגלל משבר הקורונה והטיפול הלקוי של הממשלה באזרחים.
בעמותת "טל חיים", אחת העמותות הגדולות בעיר המסייעת במאות סלי מזון למשפחות נזקקות בתיאום עם מחלקת הרווחה בעיר, מספרים שהשנה לאור הצטרפות משפחות חדשות, עלה מספר הפניות בהשוואה לאותה תקופה אשתקד בכ-20 אחוז. במקביל לעלייה במספר הפניות העמותה נקלעה לקושי כלכלי כשמספר התרומות הצטמצם בעקבות הקורונה ולכן החליטו לפנות לציבור הרחב ולבקש שיפתחו את הלב והכיס על מנת לסייע לעמותה לעמוד בעומס שנוצר, כדי שאף משפחה לא תישאר רעבה בחגים.

"בתקופת הקורונה, כמות המשפחות אשר פנתה אלינו הלכה ועלתה", מספר משה רובין מנכ"ל עמותת "טל חיים". "יש לנו כלל, מי שפושט את היד מקבל. יש לנו עשרות פניות ואנחנו עוזרים לכולם. כמו בכל המדינה, גם אצלנו כמות התרומות ירדה, כי אנשים שומרים לעצמם יותר ליום קשה ופחות תורמים, אנשים יצאו לחל"ת או פוטרו ולכן יש להם קושי לעזור, למרות הרצון שלהם".
יש מאפיינים למשפחות החדשות?
"יש לנו משפחות שהוצאו לחל"ת או פוטרו ובהמשך הצטרפו למעגל המשפחות שלנו. חלקן היו במצב שביום יום הם עוד הצליחו לצוף מעל מים, אבל אחרי שירדה להם ההכנסה, הם כבר נכנסו לקשיים. לצד זה יש לנו את המשפחות הקבועות שלנו, שהורעו להן התנאים, שההכנסות שלהם ירדו, ילדים שהיו בפנימיות חזרו הביתה והם זקוקים לעוד אוכל. הם פונים אלינו ומבקשים עוד מזון. אני מאוד מקווה, שמדובר במשהו זמני ואחרי שהכל יסתיים, הם יחזרו לעבודה מלאה ולא יצטרכו את העזרה שלנו".

משה רובין, מנכ"ל עמותת טל חיים

רובין ממשיך ומפרט: "בנוסף, במהלך השנים נוצר לנו קשר עם נשים רבות בודדות, נשים מעל גיל 80 ויצרנו להם במקום מועדון והן מגיעות להתנדב ואורזות מארזים לחג. עכשיו לא ניתן להביא אותן, כי רובן בקבוצות סיכון. בכלל, גם כמות המכירות שלנו ירדה, כי אם בשמחת תורה שנה שעברה מכרנו 18 אלף שקיות, השנה זה לא יהיה, כי גם אותן נשים לא יכולות להגיע להתנדב וגם כי בבתי הכנסת לא יהיו חגיגות כמו בעבר".
עמותת "טל חיים" הוקמה בשנת 1986 על ידי אסתר והרב מאיר בטיסט, על מנת לעזור לאנשים במצוקה מכל המגזרים. בשנים האחרונות פועלות העמותה בשיתוף פעולה עם אגף הרווחה בעיריית פתח תקוה ומספקת לכ-500 משפחות סל מוצרים קבוע, פעם בשבועיים. נקודת השיא היא בחגים, אז העמותה מחלקת למעלה מ- 600 סלי מזון הכוללים כ- 30 מוצרים כגון מוצרים יבשים, עופות קפואים, ביצים, ירקות, מוצרי חלב ועוד. העמותה מקבלת עזרה מעמותת "לקט ישראל". הסלים מועברים למשפחות על ידי מתנדבים והשנה קיבלה העמותה עזרה מפלוגת מילואים, שהגיעה לארוז ולחלק בזמנם החופשי.
בימים אלה, לאור הירידה בהכנסות והעליה בכמות הבקשות, החליטו בעמותה לבקש מהציבור לעזור להם על מנת שגם הם ימשיכו לצוף מעל המים. "גילנו שההכנסות ירדו בצורה מאוד משמעותית והתחיל להצטבר אצלנו גרעון לא קטן", מסביר רובין. "בשנה האחרונה העמותה סיימה את השנה עם גרעון די גדול. אנחנו מתקשרים לאנשים שהיו תורמים לנו בעבר והם אומרים שהשנה הם לא יכולים לעזור ואולי בשנה הבאה ולכן החלטנו לפנות לציבור. אנחנו מקווים לגייס למעלה ממיליון שקלים, על מנת שנוכל לעזור לכמה שיותר משפחות. בראש השנה, אנחנו מעניקים כ- 600 סלים שעלות כל סל עומד בממוצע על 300 שקלים".

לתרומות ניתן לפנות למספר- 039333494 או להיכנס כאן לאתר המאובטח


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר