נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה

הרב משה חיים הר-נוי מספר על פרשת השבוע, פרשת נצבים ויילך

פורסם בתאריך: 11.9.20 09:01

כניסת השבת בפתח  תקוה: 18:28
יציאת השבת: 19:31

הרב משה חיים הר-נוי

הרב משה חיים הר נוי

הרב משה חיים הר-נוי מספר על פרשת השבוע, פרשת נצבים ויילך:

"בעל מפעל ביקש להפרד מהעובד המסור שעבד במפעל 40 שנים, והזמין את כל עובדי המפעל לטקס חגיגי. לקראת סוף הטקס ולאחר נאומים של חבריו לעבודה ובני המשפחה הגיע תורו של בעל המפעל לומר את דברו. הוא עלה על הבמה והחל לנאום את נאום הפרידה מהעובד המסור:
"ארבעים שנה היית עובד מסור ובזכותך המפעל הפך להיות ממפעל קטן למפעל בעל שם עולמי. אבל אני רוצה לומר לך את האמת, לדעתי מייד אחרי שתפרוש המפעל יתמוטט ויכנס לקשיים כלכליים. בעוד כמה שנים כאשר תשאל על המפעל שלנו אף אחד בכלל לא יזכור שהיה כאן מפעל כזה".
העובד המסור לא האמין למשמע אוזניו, מדוע בעל המפעל הורס את החגיגה? האם זהו הנאום המתאים להפרד מעובד מסור? לספר לו שכל מה שבנה עומד לקרוס?
את השאלה הזו , נפנה לקדוש ברוך הוא שנפרד ממשה רבינו בפרשה שלנו:
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה הִנְּךָ שֹׁכֵב עִם אֲבֹתֶיךָ וְקָם הָעָם הַזֶּה וְזָנָה אַחֲרֵי אֱלֹהֵי נֵכַר הָאָרֶץ אֲשֶׁר הוּא בָא שָׁמָּה בְּקִרְבּוֹ וַעֲזָבַנִי וְהֵפֵר אֶת בְּרִיתִי אֲשֶׁר כָּרַתִּי אִתּוֹ. וְחָרָה אַפִּי בוֹ בַיּוֹם הַהוּא וַעֲזַבְתִּים וְהִסְתַּרְתִּי פָנַי מֵהֶם וְהָיָה לֶאֱכֹל וּמְצָאֻהוּ רָעוֹת רַבּוֹת וְצָרוֹת….
התשובה היא בהמשך הפסוק : …. וְאָמַר בַּיּוֹם הַהוּא הֲלֹא עַל כִּי אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי מְצָאוּנִי הָרָעוֹת הָאֵלֶּה.
עם ישראל אומנם יחטא והקב"ה יאלץ להעניש אותו כאבא המעניש את בנו על מנת להשיבו לדרך הישר. אך הבשורה הטובה, בשורת הפרידה למשה רבינו בטרם מותו היא שעם ישראל ידע גם לחזור בתשובה. הם לא יגידו כי הכל קרה במקרה, הם יסיקו מסקנות וישובו אל ה'. וזו הבשורה הטובה של נאום הפרידה ממשה רבינו ועכשיו הוא יכול למות ללא דאגות, יש דרך תשובה גם מחטאים, רק צריך לעשות חשבון נפש ולרצות.

# הרב משה חיים הר-נוי הוא רב קהילתי שכונת אם המושבות, מרצה ועורך חופות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר