פארק הסביונים נעול
פארק הסביונים נעול צילום ארכיון

פתח תקוה בחג: ראש העירייה נעל חלק מהגינות, באלו שאין בהן שערים נוצרה צפיפות עצומה

ראש העירייה רמי גרינברג סגר בחג גינות ופארקים בעיר והותיר תושבים רבים מאוכזבים. התוצאה: צפיפות גדולה ומיותרת שנוצרה בגינות שאותן לא ניתן לנעול

פורסם בתאריך: 21.9.20 14:15

תושבים רבים התלוננו במהלך החג ברשת על כך שראש העירייה, רמי גרינברג, סגר חלק מהגינות הציבוריות ברחבי העיר וזאת בניגוד להחלטת המדינה, שהגינות הציבוריות יכולות להישאר פתוחות. תלונות עלו משכונות אם המושבות, כפר גנים, נווה גן, בנוגע לפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון ועוד.

מדיווחים של תושבים, מסתבר שסגירת חלק מהגינות יצרה צפיפות גדול בגינות אחרות. לטענת התושבים, ראש העירייה סגר את הגינות בהן יש שערים ומנגד, גינות אחרות שלא ניתן לסגור, נשארו פתוחות והייתה בהן צפיפות גדולה. "הגענו לגינת הדגים בשכונה והיא היתה נעולה" מספרת תושבת אם המושבות "אני לא מצליחה להבין, למה אני לא יכולה לעשות סיבוב עם הילדים בגינה ליד הבית, למה לא לשים מאבטח ולוודא שיש סדר ולקחת את החוק לידיים, כשיש הוראה ברורה שהגינות יישארו פתוחות". תושבת אחרת מוסיפה: "הפארק והגינות הם כמו אוויר לנשימה עבור הרבה משפחות עם ילדים ובכלל. כשמתקשרים למוקד העירוני, הם אומרים שזו הוראה של ראש העיר, הוראה לא מובנת בכלל, כי מה שהוא השיג זה שנוצר עומס בגינות שכן פתוחות".

תלונה דומה נשמעה גם מכפר גנים: "הגענו לפארק יד לבנים והוא היה נעול ולכן נאלצנו לחפש גינה שכן פתוחה. התוצאה הייתה שכל הגינות האחרות שלא ניתן לנעול אותן היו צפופות ועמוסות. הפארק זה מקום רחב ידיים ועדיף להיות שם מאשר בגינה עם עוד מיליון הורים וילדים".

גם בנווה גן התלוננו שהפארק הגדול הסמוך היה נעול: "הלכתי עם הבן שלי לפארק הגדול והוא היה נעול, מעבר לכך שמדובר בשבת והוא אמור להיות פתוח, מדובר במקום גדול ורחב ידיים. הפארק היה סגור, אבל כל הגינות הקטנות היו פתוחות והייתה בן צפיפות גדולה".

גם חברי הפורום המשותף (האופוזיציה) שלחו בנושא מכתב לראש העירייה ובו כתבו שהממשלה הטילה סגר מערב ראש השנה ועד ערב סוכות ובניגוד לסגר הראשון, הוחרגו גני השעשועים, וכל עוד הגנים ממוקמים במרחק של עד 1000 מטר מן המגורים ניתן להגיע לגנים אלו. "להפתעתנו הגדולה שמענו כי (שוב ולא בפעם הראשונה, השנייה וגם לא העשירית), שמת עצמך מעל לחוק ועשית שימוש שלא כדין מחוץ למגבלות סמכותך כאשר הורית לסגור ולנעול גני שעשועים ברחבי העיר ובכך "כלאת" משפחות רבות בביתן או בשוטטות חסרת תכלית ברחוב עם ילדיהן הקטנים" הם כתבו לראש העירייה רמי גרינברג. הם מדגישים כי אינם מתעלמים מכך שפתח תקוה "עיר אדומה", אך כותבים כי "פאניקה היא לא מנהיגות ותגובה היסטרית היא אינה פתרון". עוד הם כותבים: "אנו דורשים כי גני השעשועים העירוניים ייפתחו, באופן בו בכל גן יוצב שומר עירוני (ניתן להסב כוח אדם מאבטחת בתי הספר הסגורים), אשר ימדוד חום לנכנסים וכן בכל גן תוגבל כניסת השוהים בו (20 איש בכל גן שעשועים) כאשר השומר גם מווסת את הכניסה.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בפארקים ספציפיים שנסגרו כדי למנוע התקהלויות וכן גם בשל העובדה כי הם ממוקמים בשכונות בעלות תחלואה גבוהה מאוד. בנוסף, יצויין כי על אף היתר השימוש בפארקים, ישנן הגדרות ברורות המורות כיצד מותר בזמן הנוכחי לשהות בפארקים כאשר ברור לכל שהדבר לא יכול להיעשות במסגרת התקהלות. ניסיון העבר מלמד כי בפארקים המדוברים קיים קושי בשמירה על הנהלים על אף האכיפה שהייתה בנושא. לכן רק הם נסגרו ולא כלל הפארקים בעיר. על אף הקושי המובן, מדובר במהלך שנועד לשמור על בריאות הציבור ולמנוע מקרי הדבקה נוספים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר