מחסומים בשוק פתח תקוה. צילום זאב שטרן
מחסומים בשוק פתח תקוה. צילום זאב שטרן

סוחרי השוק דורשים להחריג אותם כפי שנעשה במחנה יהודה ובשוק הכרמל

רק חלק קטן מהחנויות בשוק המוגדרות חיוניות פתוחות. ראש העירייה קיים סיור במקום ופנה בנושא אל שר הבריאות. ומה הייתה תשובת השר אדלשטיין?

פורסם בתאריך: 11.10.20 08:59

יו"ר ועד סוחרי השוק בפתח תקוה, רפי פריינטה, מבקש מהמדינה לפתוח את שוק פתח תקווה בתקופת הסגר, כפי שהחריגו ואישרו לפתוח חלקית את שוק מחנה יהודה בירושלים ושוק הכרמל בתל אביב. כרגע השוק בעיר סגור מלבד החנויות החיצוניות אשר נמצאות על רחובות גוטמן והברון הירש, שהיו פתוחות גם בסגר הראשון. בעלי העסקים בשוק מוחים גם נגד העובדה שהחנויות בשני הרחובות האלו פתוחות ואילו חלק גדול מהחנויות שבשוק סגורות. יצוין כי בשוק פתוחות חנויות המוגדרות חיוניות כמו מאפיות, איטליז, חנויות דגים ,פיצוחים וכדומה.

"השוק הוא מקום פתוח ויש מספר כניסות ויציאות ולכן לא מובן מדוע השוק לא יכול להישאר פתוח", מסביר פריינטה. "לטענת הפיקוח רחוב גוטמן והברון הירש לא שייכים לשוק ולכן שם החנויות פתוחות, והדבר יוצר כעס רב אצל שאר בעלי החנויות. הזמנתי למקום את ראש העיר, הוא הגיע ועשה סיור עם הרבה סבלנות ושמע חלק גדול מסוחרי השוק על הקושי שהם מתמודדים איתו. ביקשתי מראש העיר שיאפשר לנו לפתוח את השוק במתכונת מצומצמת כולל שומרים שאנחנו נממן באופן פרטי ונהיה אחראים על התושבים שאכן יסתובבו עם מסכות. בנוסף אמרתי לו שלא נוציא את הסחורה החוצה לבסטות, אלא היא תימכר בתוך החנויות עצמן".

מחסומים בשוק פתח תקוה. צילום זאב שטרן

מחסומים בשוק פתח תקוה בחודש מרץ השנה. צילום זאב שטרן

לאחר הסיור ולאור בקשת פריינטה, שלח גרינברג, מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ובו הוא מבקש להשיב את השוק לפעילות, תחת המגבלות. "הנני פונה אליך בבקשה לשקול לפתוח לפעילות סדירה את השוק העירוני ליפקיס בפתח תקווה. בקשה זו עולה בקנה אחד עם הרציונל להשוות את המצב הקיים כיום בשוק מחנה יהודה בירושלים ושוק הכרמל בתל אביב, בהם בניגוד לסגר הכללי הראשון, הפעם הדוכנים והחנויות למכירת מזון בשני השווקים הגדולים נותרו פתוחים". גרינברג הוסיף כי הוא סבור שבעיר הרביעית בגדולה בישראל, יש מקום לאפשר הצטיידות במזון לתושבים המבוסס על פירות וירקות טריים, המהווים מרכיבים מהותיים ובריאים בתזונה וזאת לצד עיקרון השוויון כלפי הסוחרים בשוק פתח תקווה מול עמיתיהם בירושלים ובתל אביב. "יצוין כי השבת הפעילות בשוק פתח תקווה תצמצם ולו במעט את הנזק הכלכלי הנגרם לסוחרים עד כה, ממצב המשבר הנוכחי".
פריינטה: "לצערי, לא קיבלנו תגובה משר הבריאות למכתב, לשר הבריאות אין בעיה כלכלית ולכן אנחנו כנראה לא מעניינים אותו. יש לו משכורת שמנה והוא מסודר כלכלית".

יצוין כי שוק מחנה יהודה בירושלים פעיל באופן חלקי ורק חנויות המזון וחלק קטן מהדוכנים פתוחים.

במכתב תשובה כתב שר הבריאות יולי אדלשטיין לגרינברג:

"ישראל, כשאר מדינות העולם, נמצאת בעיצומה של פנדמיה עולמית כתוצאה מהתפרצות והתפשטות נגיף הקורונה ארגון הבריאות העולמי מגדיר את האירוע כמגיפה. מדינות העולם, וביניהן ישראל, נוקטות אמצעים חסרי תקדים כדי להתמודד עם מצב חירום זה. כחלק מההתמודדות קובעת ממשלת ישראל תקנות שמטרתן שמירה על כללי הריחוק החברתי לצורך מניעת התפשטות הנגיף".  עוד ציין השר כי בתקנות נקבע על איסור הפעלת שוק קמעונאי למעט חנויות כמפורט בתקנה, לדוגמא חנויות לממכר מזון, אופטיקה ומוצרי תקשורת, ולכן הפעלת חנויות בשווקים בכל הארץ, ללא הבדל בין שוק לשוק, יכולה להתבצע על פי המפורט בלבד. "בנימה אישית תרשה לי להדגיש את המובן מאליו – כולנו באותו צד של המתרס. המטרה העליונה שלנו היא להפחית את התחלואה בפתח תקווה ובכל הארץ. אני מבקש להודות לך על הצעדים בהם נוקטת העירייה למאבק בנגיף הקורונה", כתב השר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר