עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
בניין עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

ביקורת על מועמדותה של אסנת פישר, שהורשעה בעבירות משמעת, לתפקיד מבקרת העירייה

הוועדה לבחירת המבקר/ת החדש/ה תתכנס בשבוע הבא. פישר הורשעה בהסדר טיעון בבית הדין המשמעתי לעובדי מדינה בעבירות משמעת כאשר שימשה סמנכ"לית משאבי אנוש בעירייה

פורסם בתאריך: 15.10.20 12:49

ביום רביעי הקרוב, ה-21.10, תתכנס הוועדה לבחירת מבקר/ת העירייה. זאת לאחר שלפני כחצי שנה, הודיעה המבקרת הקודמת, איילה קדוש, על עזיבתה את התפקיד וחתמה על הסכם פרישה. על פי מספר חברי המועצה, אחת המועמדות לתפקיד היא אסנת פישר, אשר שימשה בעבר כסמנכ"לית משאבי אנוש בעיריית פתח תקוה.
אותם חברי מועצה מותחים ביקורת על מועמדותה של פישר. הם מציינים כי פישר הורשעה בהסדר טיעון בשנת 2013 בביצוע מספר עבירות משמעת על ידי בית הדין המשמעתי של עובדי מדינה. זאת בגין עבירות שבוצעו על ידה ניגוד להוראות החוק בין השנים 2003-2005, כאשר אישרה יחד עם אחרים בעירייה הטובות ותוספות שכר חריגות. בין ההטבות שאושרו היו חודשי הסתגלות לשלושה עובדי עירייה שלא היו זכאים לקבלם, הגדלת שיעור משרה לעובדים שפרשו מהעירייה ושלא היו זכאים לקבלה, מענק פרישה לשבעה עובדים שפרשו מהעירייה ושלא היו זכאים לקבלו, הגדלת גמלה בשל מצב בריאותי לחמישה עובדים שפרשו ולא היו זכאים לכך, וכן אישרה יחד עם עובדים נוספים דרגת פרישה לשבעה עובדים שפרשו מהעירייה. בנוסף, אישרה חריגות נוספות שונות בשכר של שמונה גמלאים. בין אלו שלהם אישרה פישר הטבות חריגות לכאורה שלא כדין הייתה גם אמה, עדנה שמש.
ביוני 2012 החליט בית הדין המשמעתי להשעות אותה מעבודתה, זאת עד להכרעת הדין במרץ 2013. לאחר ההרשעה ב-2013 הועברה לתפקיד בחברה לפיתוח פתח תקווה ובאחרונה הוחזרה לעירייה ולא נושאת בתפקיד מוגדר. בעלה, יעקב פישר, מכהן כמנהל אגף בעירייה.
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "לתפקיד המדובר ניגשו הרבה מועמדים כאשר מתוכם יוכלו להתמודד ולבסוף גם להיבחר – אלו שעמדו בתנאים שנקבעו ובכפוף לנהלים המקובלים. יצוין כי ההליך מלווה ע"י המחלקה המשפטית ונציגים מטעם משרד הפנים. מעבר לזה, לא נתייחס לגופו של מתמודד אך נדגיש כי כל מי שייבחר יידרש לעמוד בקריטריונים המתבקשים ובכפוף להרשאת גופי הביקורת החיצוניים והפנימיים בעירייה".
פישר לא הגיבה לפניות. תגובתה אם תתקבל תובא כאן בהמשך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר