נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה והמסר של פרשת בראשית

עו"ד אורי דרשן הכהן מספר על פרשת השבוע, פרשת בראשית

פורסם בתאריך: 16.10.20 10:14

כניסת השבת בפתח תקוה: 17:44
יציאת השבת: 18:47

אורי דרשן הכהן צילום יוסי זליגר

אורי דרשן הכהן, על פרשת השבוע, פרשת בראשית

מתחילים מחדש. פרשה זו, היא הפרשה ראשונה בחמשת חומשי התורה, הראשון במחזור קריאת הפרשות – ספרי התורה שנקראות במשך כל השנה. בפרשה זו מסופר כיצד נברא העולם במשך שישה ימים, ביום השישי נברא האדם והוסיף אליו האל גם את חוה אישתו. ביום השביעי – יום מנוחה – שבת.

"האשה אשר נתת עמדי היא נתנה לי מן העץ ואכל"- זאת התנהגות שכיחה בקרב בני האדם, ובארצנו בפרט, בעת כישלון, להתנער מאחריות על מעשינו, ולגלגל את האחריות על אחרים – "היא נתנה לי"- היא האחראית, היא אשמה, לא אני.
ודוק: אדם שלוקח אחריות על מעשיו ולא מטיל על אחרים יתכן ויענש – הוא ולא האחרים. מי שמגלגל על אחרים – מי אינו נושא באחריות ובתוצאות מעשיו, נענש הוא וגם האחרים – שותפיו – "ארור הנחש… ואל האשה … ארבה עצבונך… ולאדם אמר … ארורה האדמה בעבורך… ובזעת אפך תאכל…". מכאן למדים, "מי שמשפריץ בוץ על אחרים, עלול גם הוא להתלכלך".
"ועפר תאכל כל ימי חייך.. ולאדם אמר… ארורה האדמה בעבורך בעצבון תאכלנה… ואכלת את עשב השדה"- מדובר בקללה מוזרה, שהרי, בכל זאת הובטח לאדם שלעולם האדמה תפיק עבורו מזון, אלא מה, יהיה עליו להתאמץ יותר ולהשתדל – זאת עצם הקללה. מכאן למדים, שאין הנאה ושמחת חיים, אלא רק לאחר מאמץ והשגת תוצאה טובה של השאיפות והמאוויים שלנו. שהמאמץ נשא פרי, ההנאה רבה יותר והסיפוק אדיר יותר.
מכאן גם, הכוונה בברכה האחרונה – "בורא נפשות רבות וחסרונן… להחיות בהם נפש כל חי" – לברך גם על החוסר שיש לנו. כי … כשיש קצת וקיים מחסור, שאיפותינו להשיג ולהשלים את החוסר, מהוות עבורנו יותר עניין בחיים, יש לאן לשאוף, יש אתגר, ובמיוחד כאשר משיגים את המטרה / השאיפה, זה ממלא את הנפש, ההנאה גדולה והסיפוק רב מאוד.
זאת גם הסיבה שהמצליחנים מרבים לתאר את דרך הצלחתם – כמה עמלו קשה עד לקבלת תוצאה טובה ורצויה – השגת המטרות וכיבוש היעדים.

# עו"ד דרשן הכהן  הוא בעלים של משרד עורכי דין בפ"ת – מומחה בתחום הפלילי, עבירות תעבורה, חריגות בנייה, רישוי עסקים, משתמטי חו"ל, לשון הרע, תאונות דרכים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר