אבי גרינצוויג ז"ל
אבי גרינצוויג ז"ל

"אי אפשר לשכוח את הדפיקה בדלת". ביום ראשון תיחנך אנדרטה לזכר החייל אבי גרינצויג ז"ל

גרינצויג ז"ל נהרג במהלך קרב במבצע צוק איתן. לאחר מותו הוענק לו ציון לשבח של אלוף הפיקוד. האנדרטה תיחנך בגינה ברחוב יטקובסקי. אמו, חדוה אומרת בכאב גדול: "לאבד בן זה משהו הכי קשה והמשפחה חיה עם זה עד סוף החיים"

פורסם בתאריך: 16.10.20 10:14

טקס חנוכת האנדרטה לזכרו של אבי (אברהם) גרינצויג ז"ל, אשר נפל בקרב במבצע "צוק איתן", יתקיים ביום ראשון הקרוב, ה-18/10 בגינה הציבורית ברחוב האחים יטקובסקי 40-42. הטקס יתקיים בהשתתפות המשפחה וראש העירייה רמי גרינברג. "אחרי למעלה משש שנים, סוף סוף תהיה אנדרטה לזכרו של אבי עם מפל קטן של מים ופרחים", אומרת בכאב אמו חדווה. "זו פינה לא רחוקה מהבית שלנו וזו פינה שאנחנו מגיעים אליה ומבקרים. זו פינה שבה אנשים יוכלו להגיע ובמקום יש שילוט וכמה מילים על אבי, שאנשים יכירו וידעו מי הוא היה. אני שמחה ומתרגשת שהגענו לרגע הזה ושאנחנו עושים את זה עכשיו, למרות כל החששות בגלל הקורונה. זה יהיה בהרכב מצומצם".

# # #

אבי גרינצויג ז"ל

"אבי אצלי נמצא כל הזמן בלב וכשאני חושבת עליו מתחילות אצלי דפיקות בלב בקצב מואץ", היא ממשיכה ומתארת את הכאב הגדול ואת הגעגועים. "אני מסתכלת על התמונות שלו וזה מאוד קשה לי. החברים שלו בקשר איתנו ובאים כל הזמן לבקר. אבי היה כבר צריך להיות נשוי בימים האלה ועם ילדים. הייתה לו חברה קרובה שקיבלה את זה מאוד קשה".
חדווה מספרת על הרגע בו הודיעו להם שאבי נהרג: "זה היה יום שישי בלילה לקראת השעה חמש לפנות בוקר, ישנו והם העירו אותנו. כשראינו את החיילים הבנו ולא היה צריך להגיד לנו הרבה. כשאתה רואה את החיילים, אתה ישר רוצה לסגור להם את הדלת בחזרה וזה משהו שתמיד ילווה אותנו, אי אפשר לשכוח את הדפיקה בדלת. זה נורא ואני לא מאחלת לאף אחד כאב כזה. לאבד בן זה משהו הכי קשה והמשפחה חיה עם זה עד סוף החיים. הוא מלווה אותי לאורך כל היום ובמשך תקופה ארוכה שאלתי כל הזמן למה הוא נהרג. ענבל אחותו הייתה בצבא כשזה קרה. היא התחילה לנסות לברר ואמרו לה שהוא בסדר. בשבת בבוקר, נסעו להביא אותה הביתה והיא כבר הבינה, היא אחותו התאומה וזה השפיע עליה מאוד עד היום".

# # #

אבי גרינצויג ז"ל נפל ב-25 ביולי במהלך קרב. אחרי נפילתו הוענק לו ציון לשבח של אלוף הפיקוד על כך שלאחר שנפתחה אש מקלעים לכיוון הפלוגה ונזרקו רימוני רסס אל שאר הלוחמים, הוא מיהר להגיע למקום והחל לפנות יחד עם לוחם נוסף את הפצועים תחת אש. בפעם השנייה שניסה לפנות פצועים, נפגע ונפטר מפצעיו בהגיעו אל גדר הביטחון. אבי ז"ל הוא בנם של חדוה וגדעון. הוא נולד בפתח תקווה, בבית חולים "השרון" והוא אח תאום של ענבל ונקרא על שם סבו. הוא למד בחטיבת רשיש ובתיכון גולדה, אהב ספורט ואהד את קבוצת הכדורגל הפועל פתח תקוה.
אבי ז"ל התגייס בנובמבר 2011 לגדוד "שחם" 931 של חטיבת הנח"ל ואף קיבל אות הצטיינות על תפקודו בפלוגה והועלה לדרגת סמל ראשון. ב-2014 מונה לקשר של סגן מפקד הפלוגה וסגנו של הרס"פ (רב סמל פלוגתי). בחודש יוני 2014 התגבר ירי רקטות מרצועת עזה לישראל, ובעקבות כך יצאה ישראל למבצע "צוק איתן" נגד החמאס באזור עזה. המבצע החל ב-8 ביולי 2014 בהפצצות מהאוויר, וכעבור תשעה ימים החלה כניסה קרקעית של יחידות צבא לרצועת עזה לטפל במוקדי הירי ובמנהרות הטרור.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר