ישיבת מועצת העיר. צילום מתוך השידור החי

צפו בישיבת מועצה סוערת: שמונה חברי אופוזיציה נטשו אותה במהלכה

חברי המועצה מהאופוזיציה טענו שהמיקרופונים שלהם מוחלשים ולא ניתן לשמוע אותם. לאחר הישיבה שלח אורי אהד מכתב תלונה למשרד הפנים

פורסם בתאריך: 26.10.20 08:24

ישיבת מועצה סוערת הייתה אתמול בפתח תקוה: חברי האופוזיציה עזבו את הישיבה לאחר שלטענתם גרינברג לא נתן להם לדבר. הישיבה התקיימה באולם הספורט של תיכון גולדה. חברי המועצה ישבו בשולחנות אישיים על הפרקט וראש העירייה, המנכ"ל, עוזרת מנכ"ל ויועצת המשפטית, ישבו מולם. את הישיבה ניהל גרינברג שהציג את הסעיפים לדיון. יצוין כי בעוד לגרינברג יש מיקרופון אישי, לכלל חברי המועצה יש שלושה מיקרופונים אשר עוברים ביניהם.עוצמת המיקורופונים של חברי המועצה אינה גבוהה כך שמי שצופה בישיבה בשידור ישיר  מתקשה לשמוע את דבריהם. טענה נוספת של חברי מועצה היא שבתקופת הקורונה זה חוסר אחריות להעביר מיקרופונים חמחבר מועצה אחד לשני.

בשלב כלשהו, במהלך הדיון, ביקש חבר המועצה אורי אהד לדבר וטען שלא שומעים אותו. גרינברג הגיב ואמר ששומעים אותו והכל נרשם בפרוטוקול. "אתה לא מנהל את הישיבה ואל תעשה קרקס, צחוק תעשה במשרד שיש לך עם השותפה שלך ואם יש לך הערות לעניין תדבר", אמר גרינברג. אהד טען שעומדות לרשותו רק עשר דקות וגרינברג קוטע אותו וטען שהמיקרופונים שלהם מוחלשים. גרינברג חזר והתעקש ששומעים אותו וטען שזו לא הפעם הראשונה שאהד מעלה את נושא המיקרופונים. הוא ציין שגם בכנסת ישראל אין ליד כל חבר מיקרופון ויש דוכן שעולים לדבר ממנו. בשלב כלשהו אהד עמד וגרינברג אמר לו שהוא לא יכול לדבר בעמידה והוא צריך לכבד אותם ודרש ממנו לשבת. "תכבד את המעמד, זה לא קרקס ולא תיאטרון", אמר גרינברג והוסיף שאם אהד רוצה ללכת הוא לעזוב את הישיבה.
בשלב הזה קמו שמונה חברי אופוזיציה ועזבו הישיבה. אהד אמר: "גרינברג בהיסטריה מוחלטת וזה היה בסדר אם הוא היה אדם פרטי, העובדה כי הוא משתמש בכספי הציבור כדי להשתיק את המיקרופונים של חברי המועצה בכל פעם שאין לו תשובה עניינית או הסבר, הופכת את הפאניקה שלו לבעיה של כלל העיר ואת זה נעצור. החלטנו להפסיק ולהשתתף במשחק של "נדמה לי שיש דמוקרטיה בפתח תקווה". ההתנהלות הכוחנית למול פקידי עירייה, תושבים וגם חברי מועצה נבחרים הפכה לשמו השני של גרינברג אבל עד כאן. השבוע נציין שנתיים לבחירות ומדי יום כמעט מגיעים אלינו תושבים שמבינים כי יש לנו עסק עם דיקטטור קטן עם אגו גדול שמנסה לקנות את התושבים עם פעולות שבערים אחרות מבוצעות כחלק מתפקידה השוטף של העירייה ואשר כאן גרינברג מנסה לשוות להן אופי של "נס" … ההתנהגות של גרינברג היא נטל כבד מדי על גבם של תושבי פתח תקווה, האלטרנטיבה לגרינברג קיימת והספירה לאחור החלה".

רמי גרינברג, אורי אהד. צילומים מטה גרינברג, פרטי

בסיום הישיבה שלח אהד מכתב ליונתן בר סימן טוב, הממונה על המחוז מטעם משרד הפנים, ובו כתב שהם נטשו את הישיבה, לאחר שגרינברג לא נתן לחברי המועצה לשאת דברים תוך שהוא משתמש בעוצמת המיקרופון שבידיו למול המיקרופון המוחלש של חברי המועצה. אהד טען שזה מתרחש בכל ישיבת מועצה, שהצופים בשידור אינם יכולים לשמוע את דברי חברי המועצה, אלא רק את דבריו של גרינברג ולאור כך, הם דורשים איתו פגישה מיידית.
מלשכת ראש העיר נמסר: "פעם אחר פעם מתגלה הציניות הזולה של חברי האופוזיציה בכך שמנסים להפוך את ישיבות המועצה לקרקס. ישיבת מועצת העיר נקבעה לשעה 18:00 וחברי האופוזיציה נכנסו רק כדי לבדוק האם ניתן להתחיל את הישיבה בלעדיהם. מאחר ולא היה ניתן להתחיל את הישיבה, הם בחרו לצאת באופן מופגן ובכך לעכב את פתיחת הישיבה. לאחר שהגיעו מספר חברי קואליציה המאפשר את פתיחת הישיבה גם בלעדי האופוזיציה, חברי האופוזיציה נכנסו לישיבה והחלו להפריע למהלך התקין. ראש העיר שמנהל את הישיבה, התיר להם לדבר במסגרת הזמן העומד לרשותם. במקום לדבר לגופם של דברים ולדון בהמלצות הועדה על ממצאי דו"ח מבקר המדינה לשנים 2017 – 19, חלקם החלו להטריד את טכנאי הקול ולהרים מהומה למרות שהציוד הטכני עבד כראוי וקולם של הנוכחים נשמע. לאחר שהבינו באופוזיציה כי הם לא יצליחו לקיים את הקרקס כפי שקיוו, הם יצאו מהאולם והישיבה המשיכה להתנהל באופן ענייני ומקצועי. יצויין כי ראש העיר הורה להם להתייחס באופן ענייני להצעות שעל סדר היום ועל אף זאת הם ניסו להגחיך את המעמד ולבזבז את זמנם של הנוכחים. כמו כן יודגש כי גם בכנסת ישראל, לא ניתן להפריע למהלך התקין של הישיבות ומי שרוצה לדבר מבקש את רשות יו"ר הכנסת ונושא דברים מעל במה המיועדת לכך. כאמור, חברי האופוזיציה סרבו לקבל את הכללים המתבקשים לקיום ישיבה מסודרת ובחרו לנטוש את הישיבה ובכך גם לוותר על השאילתות אותן הגישו, מה שמלמד על חוסר הרצון שלהם לקבל תשובות ענייניות לטענות שהעלו. ישיבות המועצה נועדו לקדם את ענייני העיר ולצערינו ישנם חברי מועצה שבשבילם מדובר באטרקציה בידורית – חוסר עשייה שגורר שיעמום. ראש העיר רמי גרינברג ימשיך לקדם את ענייני העיר ולפעול לטובת התושבים למורת רוחם של חברי האופוזיציה.

ישיבת מועצת העיר. צילום מתוך השידור החי

# # #

במהלך הישיבה אושרו מספר הצעות ביניהן הנגשת המצלמות העירוניות המוצבות ביעדים נבחרים, הצעה שהעלו גרינברג וחבר מועצת העיר רועי פן. בנוסף אושרה הצעה של גרינברג וחברת המועצה, יו"ר ועדת איכות הסביבה, אורנה דוידאי, לבחון הקמת פארק באתר "הר הזבל", הנמצא בסמוך לתחנת המעבר של העיר.

בישיבה אושר תקציב של מיליון שקלים, להרחבת פעילות המנהלת להתחדשות עירונית. כמו כן אושר תקציב של שישה מיליון שקלים עבור הקמת מגרש סינטטי חדש, בסמוך לאצטדיון המושבה הכולל יציע עם 350 מקומות. צפי התחלת עבודות הוא דצמבר 2020. כמו כן אושרו שבעה מיליון שקלים לטובת המשך פיתוח הפארק הצפוני בשכונת נווה גן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיטת '" הכסא הנמוך של השגריר התורכי" אומצה עי גרינברג ולהקתו.. הנמוכים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר