שיפוץ וניקוי בית לתושב שכונת קריית מטלון

מחמם את הלב: מתנדבים משפצים את ביתו של נכה צה"ל שהיה בתרדמת שנים רבות

עמותת 'לוחמים ללא גבולות' בשיתוף תושבים משכונת קרית מטלון ומתנדבים נוספים, משפצים ומנקים בימים אלה בית של תושב השכונה, נכה צה"ל ערירי בן 78. שכנתו, סמדר זאבי, שמרכזת את הפרויקט, מנסה לגייס בעלי מקצוע נוספים

פורסם בתאריך: 28.10.20 15:14

עמותת 'לוחמים ללא גבולות' בשיתוף תושבים משכונת קרית מטלון ומתנדבים נוספים, משפצים ומנקים בימים אלה בית של תושב השכונה, נכה צה"ל ממלחמת יום הכיפורים. מדובר בתושב שלאחר המלחמה היה בתרדמת ארוכה והתעורר. הוא בן 78, ניצול שואה וערירי. בשבע השנים האחרונות הוא חולה סרטן.
מי שנחשפה אליו לראשונה היא סמדר זאבי, אשר מתגוררת בסמוך לתושב. בשבועות האחרונים לאור מצבו והחורף שבפתח, החליטה לנסות לגייס אנשים על מנת לשפץ את ביתו. "אנחנו מכירים אותו כבר מספר שנים ובשנים האחרונות, אנחנו מנסים לעזור ולתמוך בו כמה שניתן", היא מספרת. "הוא נפצע במלחמת יום כיפור ולאחר המלחמה במשך 12 שנים הוא היה בקומה. ממה שהוא סיפר לנו, אנחנו מבינים שהוא התעורר לבד לאחר 12 שנה ובאותה תקופה היה צורך למצוא את המשפחה שלו, מאחר וכשהוא אושפז בבית החולים לאחר המלחמה לא זיהו אותו, והמשפחה שלו חשבה שהוא נעדר או מת ולכן לא חיפשו אותו. בית החולים איתר את המשפחה והמשפחה שלו קיבלה אותו, אך בשנים האחרונות הם פחות בקשר. את הבית הוא קיבל מהמדינה. לפני שבע שנים הוא חלה בסרטן והבית נהיה מוזנח ומלוכלך. יש פיצוצים בצנרת ובקירות ובעיות נוספות. לפני שלוש שנים, הכנסנו אותו אלינו הביתה על מנת לשמוע אותו ולעודד אותו ושלא יהיה לבד. בימים האחרונים פרסמתי הודעת וואטסאפ ובה סיפרתי את הסיפור שלו. בתגובה להודעה קיבלתי פניות רבות של אנשים שרוצים לעזור וביניהם של 'לוחמים ללא גבולות'. מנכ"ל העמותה הגיע לראות את המקום והביא מתנדבים ואני קניתי את חומרי הניקוי ומה שצריך".

שיפוץ וניקוי בית לתושב שכונת קריית מטלון

סמדר מציינת בהתרגשות: "מעולם לא ראיתי בני נוער כאלה מדהימים שרוצים לעזור. הם שמעו על המקרה שלו ומיד נרתמו. השגתי בנוסף מישהו שיטפל בצנרת ובצמחיה וכן צריך מישהו שיצבע את הבית ויתקן את הנזקים בקירות. בעבר הוא ניסה לשפץ את הבית, אבל לדבריו האדם שהוא הביא, לקח את הכסף וברח. אנחנו מנסים לעזור לו ולהנעים לו את הזמן. מאוד חשוב לי שאנשים נוספים ישימו לב למבוגרים שנמצאים בקרבתם ויראו האם הם בסדר והאם הם צריכים עזרה".

לתרומות והתנדבות ניתן לפנות לסמדר בטלפון: 0509908775, או לאביב בטלפון 0509908772 .


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר