כריתת שדרת עצים בשכונת אם המושבות- סמוך לבית הספר אהוד מנור . צילום דותן זילברקלנג.

כעס באם המושבות: הדקלים בני 15 השנה נכרתו ונזרקו לפח

מוניקה כהן, פעילה בנושא איכות הסביבה ושימור: "זה קורה שוב ושוב בפתח תקוה ואני מרגישה שהיד קלה על הגרזן". תושב השכונה דותן זילברקלנג: "כרתו וזרקו לפח בלי מחשבה". העירייה: "מדובר בשטח פרטי בו מוקם בניין"

פורסם בתאריך: 5.11.20 08:17

תושבים בשכונת אם המושבות החדשה, מתלוננים על כך שעיריית פתח תקווה כרתה שדרת עצי דקל אשר מובילה מרחוב בן חור לבית הספר אהוד מנור. התלונה העיקרית היא שבמקום להעביר את שדרת העצים למקום אחר, הם נזרקו לפח.
לפני כשבועיים, העלה תושב השכונה דותן זילברקלנג בדף הפייסבוק 'אם המושבות החדשה', פוסט שאליו צופרה תמונה, ובו כתב שיש עבודות במקום וציין שהשביל והשדרה חשוכים וללא תאורה. כמו כן כתב 'מי יודע אפילו העצים אולי בסכנה'. עוזר ראש העירייה שי שטרק, הגיב שזה בבדיקה וראש העירייה ציין שהם נפגשו בשטח עם ועד ההורים של אהוד מנור ובמקום מבוצע גידור כאמצעי בטיחות. עוד הוא ציין שהפיקוח על הבנייה בתמונה והכל תחת שליטה.

אלא שעברו שבועיים והתושבים גילו לתדהמתם ששדרת העצים, עם עצים בני למעלה מ-15 שנה, נעקרה והעצים נזרקו לפח האשפה. "מה שהכעיס אותי, זה לא רק למה עקרו את העצים, כי ייתכן שמדובר בשטח פרטי או שהעצים הפריעו לבנייה שמיועדת להיות במקום, אלא על כך שלא ניידו את העצים למקום אחר, אלא כרתו אותם וזרקו אותם לפח בלי מחשבה", מסביר זילברקלנג. "יכול להיות שהעצים היו בתוך השטח הפרטי ואני מבין שמתחילים לבנות במקום ועל מנת להגן על מי שעובר במקום, בנו מנהרה. המטרה מובנת, הדרך לא".
מוניקה כהן, יו"ר הוועדה לשימור אתרים בעיר ופעילה בנושא איכות הסביבה ושימור, מוסיפה: "זה קורה שוב ושוב בפתח תקוה ואני מרגישה שהיד קלה על הגרזן וכורתים כל פעם מחדש. מבחינתי כל עץ שכורתים כואב לי. הקלות הבלתי נסבלת של כריתת עצים למען תוכניות בנייה בפתח תקוה מאוד מפריעה לי וצריך לחשוב קודם האם יש אופציות אחרות ורק אחרכך לכרות".

כריתת שדרת עצים בשכונת אם המושבות- סמוך לבית הספר אהוד מנור . צילום דותן זילברקלנג

מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בשטח פרטי בו מוקם בימים אלו בניין. הקבלן קיבל את האישורים הנדרשים מפקיד היערות לכריתת העצים המוצבים באתר הבנייה. בתוך כך יודגש כי העירייה פעלה במסגרת ההליך כדין ולצערנו הקבלן לא המתין את פרק הזמן הדרוש להתנגדויות ועל כן נושא זה ידרש לאכיפה ע"י משרד החקלאות. על כל פנים יצויין שלא מדובר בעצים עתיקים ובמסגרת הפיתוח הנופי המתוכנן לאזור ישתלו בעתיד עצים חדשים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מעיין

    כריתת העצים בפ"ת זועקת לעין כל. אני גרה במרכז העיר וכל שני וחמישי מגלה עוד עץ שנכרת או קוצץ באופן כזה שלא נותן טיפת צל ומראהו מכוער ועלוב.
    העיר הופכת לעיר שכולה בטון, ללא צל, מכוערת.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר