אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן
הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הוועדות, הסיורים, הנכד והבית בפתח תקוה | החיים החדשים של ח"כ אוריאל בוסו

ח"כ אוריאל בוסו מספר על ארבעת החודשים הראשונים שלו כח"כ, גאה בכך שלנכד הטרי שלו קוראים אוריאל בוסו, ומסביר למה בשכונות החרדיות בפתח תקוה נרשם מספר חולים גבוה למרות שהמציאות הייתה שונה. ראיון

פורסם בתאריך: 6.11.20 08:47

מזה ארבעה חודשים הרב אוריאל בוסו הוא חבר כנסת מטעם מפלגת ש"ס. זה קרה אחרי 14 שנה כחבר מועצת העיר בפתח תקוה, מתוכן שנים רבות כמ"מ וסגן ראש העירייה. בוסו הצטרף לכנסת ה-23 של ישראל במסגרת "החוק הנורבגי". בראיון מיוחד הוא מדבר על הכנסת, על הקורונה, על האוכלוסייה החרדית, על הבחירות שאולי יהיו בקרוב ועוד.
"נכנסתי לכנסת בתקופה קצת מורכבת", אומר בוסו. "מורכבת גם פוליטית וגם כלל עולמית. בזכות הניסיון רב השנים שצברתי בפתח תקווה שהקנה לי ניסיון אדיר אני מצליח. הניסיון נתן לי להבין בקלות את עבודת הוועדות, הגשת הצעות חוק, הקמת שדולות ועוד. מלבד היותי חבר במספר ועדות, אני מגיש הצעות לסדר, הצעות חוק, נואם בכנסת על דברים שעל סדר היום, משתדל להביא את דבר הציבור למשכן וזה התפקיד העיקרי של חבר כנסת, להביע את רחשי הציבור. אני משתדל לייצג את האג'נדה של תנועת ש"ס כמה שיותר".
# # #
עם כל הכבוד לעבודה השוטפת, עיקר העיסוק הוא במה שמטריד את הציבור: קודם כל הקורונה והבריאות, ולאחר מכן הפרנסה. "אין ספק שהקורונה קודם כל שינתה את סדר היום לכולם, אתה שם בעדיפות דברים שרלוונטיים לתקופה, אם זה בנושא החינוך, התרבות וכמובן בנושא בתי הכנסת. הציבור הספרדי בתנועת ש"ס הקפיד במהלך כל הקורונה ונשמע למועצת חכמי התורה. אף פעם לא ביקשנו הקלות, וגם כמי שנלחם לפתיחת בתי הכנסת אני אומר שזה לא ביט חלילה זלזול בקורונה או בהנחיות, אלא ביקשנו להשוות בצורת ההסתכלות. היה צריך להסביר לאנשים מה המהות של סגירת בית כנסת לעומת סגירת חדר כושר". בוסו נותן דוגמה משפחתית: "בחודש אלול, הבנים שלי היו חודש וחצי בהסגר מרצון ולא פגשתי אותם כי הם שהו בישיבות ועכשיו אנחנו חוזרים על כך שוב. זה מראה כמה הציבור אחראי ואחראי מאוד".
אז למה הייתה עלייה בתחלואה בעיקר במגזר החרדי?
"זה לא בגלל זלזול, למרות שכמובן יש תמיד בשוליים אנשים שמזלזלים, אלא כי זה אופי החיים – הריכוזים החרדיים והצפיפות. צריך לזכור שכ-100 חולים בעשר כתובות בבני ברק, יכול להיות כמו 100 כתובות בתל אביב ושם זה בפריסה יותר גדולה. לצערי, ראינו את העליהום שעושים על המגזר החרדי ועל כך הייתה הזעקה שלי. אני יכול לתת דוגמא אישית. במוצאי שבת אחת, רגע לפני שנכנס הסגר, נסעתי ברכב ואני כחבר כנסת לא ניתן לעצור אותי בגלל עבודתי. הייתי במעבר בכביש 443 ושוטר שאל אותי לאן אני נוסע. אמרתי לו לבלפור והוא נתן לי לעבור וצחקתי. הרי אלפים יכולים להגיד שהם נוסעים לבלפור ועל כך הייתה הטענה שלנו ולא בשביל לדכא את חופש הביטוי".
מה אתה באמת חושב על ההפגנות ועל המחאה?
"אני חושב שכל מחאה וחופש הביטוי זה דבר חשוב ואוי ואבוי לנו ביום שנדכא את הציבור ולא נאפשר לו להביע את דעתו. אבל אני לא בעד מחאות שיוצאות מפרופורציה. הגרוע ביותר הוא שישנם גורמים שלא קשורים שבאים לנצל את המחאה הזה לאג'נדה האישית שלהם".
השכונות החרדיות בפתח תקווה, היו במשך זמן רב אדומות, ממה זה נבע?
"קודם כל כי הרבה מהם נדבקו בקורונה. בנוסף לכך כמובן בגלל הצפיפות וצורת החיים באזורים אלה. דבר נוסף הוא שבחודש אלול הרבה שכונות היו אדומות, וזה דבר שתוקן עכשיו, כי כל הבחורים שנכנסו לישיבות, כ- 20 אלף, עשו בדיקות ובמהלך הבדיקות התגלו שהם חולים. לא לקחו בחשבון שהם לא היו בבתים, אלא בישיבות, אבל הם היו רשומים בבית. יכול להיות שבכל השכונה היו בסך הכל בפועל 50 חולים, אבל במשרד הבריאות נרשמו 300 חולים. היום יודעים להפריד את זה וזה לא לכלול אותם בסל של העיר והשכונה כשהם לא נמצאים שם למעשה".
איך אתה מתרשם מהתיפקוד של עיריית פתח תקוה?
"אני חייב לומר שראש העיר רמי גרינברג עושה עבודה מצוינת ונלחם בסופו של היום על החיים של העיר פתח תקוה. העיר הקימה מרכז לסיוע למשפחות מבודדים ונותנת סיוע לחולים ולמשפחות".
אתה מתגעגע לעשייה העירונית?
"אהבתי מאוד את העשייה העירונית ומאוד אוהב היום את העשייה הארצית, אלו שני דברים שונים".
כשאתה מסתכל מבחוץ, מה היית משנה בהתנהלות המוניציפלית בפתח תקוה?
"אני חושב שצריך לתת גם את הכבוד וגם את הסמכויות לחברי המועצה שנבחרו בקולות רבים. בשנים האחרונות צמצמו את הסמכויות שלהם והעבירו אותם לוועדות סטטוטוריות. צריך לחזק את נבחרי הציבור, לנהל את המדיניות והעיר זה לא רק הפקידות אלא גם נבחרי הציבור. בנוסף, אני חושב שחברי מועצה עושים עבודת קודש ללא שכר ותמורה וצריך לתגמל אותם".
# # #
בימים אלה הגיש בוסו הצעת חוק אשר ביקשה להוריד את רף הציון העובר של מי שסיים לימודי משפטים ונבחן במבחני הלשכה. בעקבות הצעתו, לשכת עורכי הדין עשתה את השינוי המבוקש וכתוצאה מכך מאות נבחנים נוספים עברו את רף הציון העובר. "בבחינה האחרונה עברו 34 אחוז מכלל הנבחנים לעומת ספטמבר שעברו 40 אחוז ולכן ביקשתי לתת פקטור ולהעלות את הציון. זה קיבל תמיכה אדירה מאלפי מתמחים וזה הוסיף עוד מאות עוברים בבחינה. ואני מתכוון לקדם חקיקה לשינוי השיטה ולעשות את מבחני הלשכה, בסיום לימודי התואר ואז לאחר מכן את ההתמחות, בדומה לבחינות של לשכת רואי החשבון. צריך להבין שנוצר עוול, הסטודנטים לומדים 3.5-4 שנים ואז יש להם התמחות, חיים בשכר מינימום ואז מקבלים את המעצור שלא עוברים את המבחן. לדעתי צריך לעשות את הסינון בסוף השנה הראשונה, מבחן מעבר ובסיום הלימודים את מבחני הלשכה".
בנוסף, הגיש בוסו תיקון במהלך הקורונה והעביר בוועדת הכספים הצעה שלא תהיה אפשרות לעשות עיקולים על כספי הקורונה. "כספי הקורונה הם מוגנים ולא ניתן לעקל אותם וגם שר האוצר תמך בכך. זו דוגמה קטנה שמי שמגיע מעיסוק יומיומי מול האזרח הפשוט יודע לשמוע את הרחשים האלה".
לצד זה עשה בוסו סיורים בשומרון. ההסבר: "על מנת להכיר את ליבת המחלוקת ולראות איפה גרים המתיישבים היהודים". הוא סייר גם בדרום ובפזורה הבדואית, ובבתי חולים על מנת לראות איך מטפלים בנושא הקורונה מקרוב. "ראיתי את עבודת הקודש שעושים הצוותים הרפואיים", הוא אמר.
# # #
לפחות פעם פעמיים בשבוע עולה לכותרות נושא ההליכה לבחירות. בוסו: "שבוע, שבועיים, שלושה בפוליטיקה זה נצח. כבר לפני חודש וחצי דיברו על כך שהולכים לבחירות וקיבלו הערכת תקציב ועכשיו עוד פעם זה עלה ומתחו את הקו האדום".
אתה חושב שצריך ללכת לבחירות?
"אני חושב שזה יהיה אסון והדבר הגרוע ביותר למדינת ישראל בעיתוי הזה הוא ללכת לבחירות. כשאתה אומר לאנשים ללא ללכת לעבודה, אבל שולח אותם לקלפי זה לא הגיוני. אני מקווה מאוד שהקברניטים יתעשתו. גם כלכלית, גם מורלית. הרי הם לא מצליחים להתמודד עם הקיים, אז על מה ילכו לבחירות? הרי המפה כמעט אותו דבר מבחינת הגושים".
אומרים שאריה דרעי היה זה שדחף להסכם הזה שלא ממש מתקיים, מה אתה חושב על כך?
"אריה דרעי הוא אמנם היה השדכן, אבל הוא לא יכול להיות גם יועץ זוגי וגם טוען רבני. בסוף הזוג צריך לחיות ביחד. אנחנו יודעים שזה לא על פרקליט המדינה ולא על התקציב, אלא שזה חוסר אמון בין שני הצדדים. הוא יכול לסייע, אבל בסופו של דבר הם צריכים לרצות לחיות ביחד ואם לא ירצו, שום תיווך ושום התערבות לא יוכלו לקיים את הממשלה הזו".
ומה אתה חושב, הם רוצים לשבת ביחד?
"צריך לשאול אותם. אני חושב ששניהם רוצים להמשיך הלאה, אבל יש להם מושכים בחוטים. אני מקווה שהם ינהגו באחריות וימשיכו לתת ולעשות למען הציבור".
# # #
בוסו, נשוי ואבא לשישה ילדים: בן נשוי, שני בנים בישיבה ושלושה שמתגוררים בבית. בנוסף, יש לו נכד טרי, בן שלושה חודשים. "לנכד החדש שלי קוראים אוריאל בוסו", הוא מספר בגאווה, "גם הוא וגם שאר בני המשפחה שלי רואים אותי פחות בימים אלה. לצערם הם כבר רגילים ש-14 שנה אבא עושה לציבור ולא נמצא כמעט בבית. אני חייב את כל מה שיש ואת כל העשייה שלי למשפחה שלי", הוא מסכם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונית

    אם הצעת החקיקה הראשונה של בסוף היא להוריד את הסף בבחינות ללשכת עו"ד, אנה אנו באיזה?! גם כך, המדינה מוצפת בעו"ד, יש מכללות וכל מיני מוסדות שקל בהם מאוד ללמוד משפטים ואם אין בחינה ראויה וכל דיכפין הופך לעו"ד, מה נחמד!! ברור שהלומדים עריכת דין תמכו בהצעה זו ברוב גדול.
    תתמקד, בוסו, בעשיה ראויה. למשל, בניית עו"ד כיתות לימוד והוספת צוותי הוראה לצמצום מספר התלמידים בכיתות, הוספת צוותי רווחה, הוספת שוטרים למשטרה, הוספת צוותי בריאות לבתי החולים ומרפאות, הוספת פקחים בתחומים השונים, הורדת מיסים ותשלומים מיותרים של העסקים (שילוט וכו) ובכך להוריד את יוקר המחיה, ובקיצור, הפיכת המדינה שלנו למקום ראוי לחיות בו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר