סא"ל ד"ר לנה קורן ורנ"ג במיל' בועז פורת. צילום דובר צה"ל
סא"ל ד"ר לנה קורן ורנ"ג במיל' בועז פורת. צילום דובר צה"ל

מרגש: אחרי 13 שנה ד"ר קורן נפגשה עם החייל שהצילה

בשנת 2004 במהלך פעילות מבצעית בגבול לבנון נפצע בועז פורת מחומר נפץ שהושלך לעברו. ד"ר סא"ל לנה קורן מפתח תקווה הגיעה למקום, טיפלה בו והצילה את חייו. בערב החג הם נפגשו במסגרת טקס לציון 20 שנה למרפ"א צפון

פורסם בתאריך: 25.9.17 15:39

לפני 13 שנה, הצילה ד"ר סא"ל לנה קורן מפתח תקווה את חייו של רנ"ג (במיל') בועז פורת שנפגע אנושות בפעילות מבצעית. בערב ראש השנה, נפגשו השניים, במסגרת טקס לציון 20 שנה למרפ"א צפון ו-69 שנה להקמת בית הבראה 3.

בשנת 2004 שירת פורת כלוחם בגדוד הנדסה בחטמ״ר 300 שבאוגדה 91. הוא הוקפץ לפעילות מבצעית בגבול לבנון, שכללה נטרול שדה מוקשים על הגבול. פורת ירד לשטח ובאמצע פעילותו הושלך עליו ועל חברו לגדוד נ״ט עם חומר נפץ. הנ״ט פגע בהם ישירות וגרם לחברו לאבד את חייו ולפורת להיפצע קשות. הוא סבל מפגיעה שהרסה חצי מפניו ומחלק גופו השמאלי והוא נזקק לשיקום ממושך ולניתוחים כירורגים רבים.

באותה התקופה שירתה ד"ר קורן כקצינת רפואה בחטיבתו של פורת והוזעקה לשטח עם הפגיעה הקשה. ד״ר קורן הגיעה לזירת האירוע ורצה ביחד עם המ״פ אל שדה המוקשים להציל את חייו של החייל. היא הגיעה אליו ונתנה לו טיפול מציל חיים. לאחר מכן, ליוותה אותו לטיפול נמרץ עד להעברתו לשיקום במרפאה אזורית צפון.

"ברגעים הראשונים, לא כל כך ידענו מה קורה שם", מספרת השבוע ד"ר קורן. "לא ידענו להעריך את חומרת המצב. מרחוק היה נראה כי ה-D9 שרד, אך לפתע הייתה לי תחושת בטן שמשהו שם לא תקין. ראינו שהרכב מתחיל לחרוג ממסלולו ולחדור לגבול לבנון. בלי לחשוב פעמיים, רצנו המ"פ ואני אל עבר הרכב, זה היה באזור מאוד מסוכן, אך לא היה לנו ספק כי זה הדבר הנכון לעשות על מנת להציל את חייהם של מי שהיו אז ברכב".

לדבריה מהר מאוד הבינה אחד החיילים פצוע קשה מאוד בראשו ושפורת נפגע בפניו. "הבנתי שהדרך לסייע לבועז עד להגעה לבית החולים היא לשמור עליו ער, לכן לא חדלתי לדבר עימו והחזקתי אותו בכתפיו".

מהרגע שהגיע לבית החולים עבר פורת תהליך שיקום שארך שנים שבמהלכו מפעם לפעם ד"ר קורן מגיעה לבקרו. לאחר כשנתיים נפרדו דרכיהם, עד לשבוע שעבר בו נערך המפגש המרגש בין השניים. "הייתי מאוד נרגשת לראות את בועז במצב כל כך טוב", היא מודה. "13 שנים לאחר הפציעה הקשה, בועז נפצע כשהיו לו שתי ילדות בבית, והיום משפחתו גדלה לתפארת ונוספו שתי בנות למשפחתו, אין ספק כי מדובר בנס".

כיום, 13 שנים אחרי, בועז פורת שב לשרת בהתנדבות בצה״ל כקצין צמ״ה פיקודי בהנדסה בפיקוד צפון. הוא הקים כאמור משפחה עם שישה ילדים ועובד בתחום איכות הסביבה בעיריית כרמיאל באזרחות. במעמד טקס ציון 20 שנה למרפ״א צפון חלק פורת את סיפורו האישי והודה לד״ר קורן על כך שהצילה את חייו ולאנשים שסייעו לו להשתקם. קרפ״ר תא״ל ד״ר טריף בדר העניק לו במעמד הטקס תעודת הערכה על סיפורו האישי ושירותו בצה״ל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר