נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה

עו"ד אורי דרשן הכהן מספר על פרשת השבוע, פרשת וירא

פורסם בתאריך: 6.11.20 08:48

כניסת השבת בפתח תקוה: 16:24
יציאת השבת: 17:27

אורי דרשן הכהן צילום יוסי זליגר

עו"ד אורי דרשן הכהן על פרשת השבוע, פרשת וירא:

"פרשת וירא ממשיכה בסיפור קורות חייו של אברהם, על החרבת סדום ועמורה בשל חטאי התושבים שם, ועל הולדת יצחק בנם של שרה ואברהם, וסיפור עקדת יצחק – אברהם מתבקש מהאל להקריב את בנו לעולה.
"ותצחק שרה בקרבה…. אליך כעת חיה ולשרה בן". הצחוק והשמחה הם התרופה הטובה והמועילה ביותר גם במקרים של ייאוש, עצבות, דכדוך, מרה שחורה, דפרסיה, מלבד התרופות הקונבנציונליות המוכרות כמו כדור, גלולה או סירופ.
הצחוק והשמחה משפיעים פסיכולוגית ופיזיולוגית על גוף האדם ועוזרים בתהליכי ריפוי – שינוי דרסטי במצב הרוח. כפועל יוצא, אלמנטים אחרים בגוף משתנים לטובה ומתגברים על טבע האדם או העולם, ומסייעים המון, אפילו מסתבר, במקרים שרוצים להוליד ילדים – "ותצחק שרה… ותהר ותלד שרה לאברהם בן…".
"ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט למען …", אדם שלם וטוב הוא זה ששומר ומקיים את שני הדברים – צדקה ומשפט – יחד במצטבר. עושה צדקה – בן אדם לחברו – עוזר ומסייע כפי יכולתו לזולת.
ומשפט – בן אדם ל-ה' – כמצוות האל ליושר, הגינות, שמירה על דרך מוסרית, אחווה ולהטיב עם האחר. זה אדם טוב. כנאמר במשלי: "אז תבין צדק ומשפט ומישרים כל מעגלי טוב".

עו"ד דרשן הכהן הוא בעלים של משרד עורכי דין בפ"ת – מומחה בתחום הפלילי, עבירות תעבורה, חריגות בנייה, רישוי עסקים, משתמטי חו"ל, לשון הרע, תאונות דרכים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר