מחנה סירקין. צילום זאב שטרן
מחנה סירקין. צילום זאב שטרן

קבינט הדיור פועל לאישור 4,000 יחידות נוספות בסירקין

ראש העירייה, איציק ברוורמן, ראש מועצת דרום השרון מוטי דלג'ו ויו"ר ועד שכונת בלינסון ומרכז מטה המאבק, משה פישר, מתנגדים נחרצות לתוכנית הבניה בכפר סירקין ומזהירים מפני אסון תחבורתי

פורסם בתאריך: 11.6.17 02:12

ראשי עיריית פתח תקווה ומועצת דרום השרון דורשים לבטל את תכניות הבנייה בכפר סירקין, זאת בעקבות ההחלטה של קבינט הדיור להעביר להליך אישור מהיר את תוכניות הבנייה במקום. הקבינט הודיע כי התוכנית תכלול מתחם בן 4,000 יחידות דיור בקרקע מושב כפר סירקין, החלטה עליה שמעו בעיריית פתח תקוה לראשונה רק השבוע. ראש העירייה, איציק ברוורמן, שלח מכתב ליושב ראש ועדת השרים לענייני תכנון, בניה, מקרקעין ודיור, משה כחלון, בו הביע התנגדות לתוכנית. ביום שני השבוע אמור היה לצאת אוטובוס לדיון מהעיר פתח תקווה על מנת להפגין בזמן שהוועדה מתכנסת, אך מאחר ולא התקבל אישור, ההפגנה בוטלה.
במכתבו לכחלון הדגיש ברוורמן כי בשונה ממה שציינה הוועדה לגבי כך שהמתחמים נשענים על מערכת תחבורה ארצית טובה ויעילה, בפועל אין פתרון לסוגיית התחבורה. "כבר היום ידוע כי אין פתרונות תחבורה מעשיים וריאליים לתוספת של למעלה מ 16,000 יחידות דיור במרחב שבין פתח תקוה הקיימת לכביש 6. אנו סבורים שהיה מוטב שהמדינה לא תתחמק מהטיפול בבעיות אלה אלא תתגייס לחשיבה ותקצוב של פרויקטים הכרחיים לכל שלב".
עוד מוסיף ברוורמן כי עמדת העירייה היא כי יש להמשיך את התכנון במסגרת הוועדה המחוזית, כפי שנעשה עד היום. "המקום הנכון לדון בו בקידום תוכניות אלה הוא במוסד תכנון המכיר היטב את השטח והמקום, ומסוגל גם לשקול את סך כל השיקולים התכנוניים הנדרשים לסדרי גודל כאלה".

השטח המיועד לבנייה בכפר סירקין צילום-זאב שטרן

השטח המיועד לבנייה בכפר סירקין צילום-זאב שטרן

"נפעל בכל האמצעים"
גם ראש מועצת דרום השרון, מוטי דלג'ו, שלח מכתב המתנגד לתוכנית בו ציין כי השטח המיועד למתחם הוא השטח החקלאי היחיד הנותר לאגודה החקלאית. לטענתו, תוכנית מחנה סירקין לבניית 12-18 אלף יחידות דיור ללא פתרונות תחבורתיים והעמסה של 4000 יחידות דיור לא תועיל לעומסי התחבורה החריגים גם כך: "העמסה כוללת של כ-20 אלף יחידות דיור שהן כ-80 אלף תושבים, משמעותה הקמת עיר חדשה, ללא התשתיות הבסיסיות, תוך פגיעה קשה באיכות חיי היום יום של תושבי האזור", כתב דלג'ו והוסיף כי המהלך עלול להוביל לפגיעה בפרנסת הישוב, "זה הולך להפוך לסיוט את חיי היום יום של כל תושבי האזור בדגש לתושבי כפר סירקין, עמישב רבתי שגם כך חיים ברמת צפיפות גדולה וחוסר תחבורה וכבישים מתאימה למספר התושבים. העמסה של שתי התוכניות, מחנה סירקין וזו במושב, לא תעלה על הדעת. גם מבחינת מספר התושבים על עיר כמו פתח תקווה וכמובן מבחינת חוסר בתשתיות: כבישים, ביוב ותשתיות תחבורה וכבר היום בשעות העומס, כביש שש מפוצץ ועמוס ולכן אנחנו מתנגדים התנגדות נחרצת ואנחנו נפעל בכל האמצעים כולל אמצעים משפטיים".
"זה מחסל את כפר סירקין"
"ביום חמישי בערב נודע לנו שביום שני הולכים לקיים דיון בנושא סירקין ב'", מספר משה פישר, יו"ר ועד שכונת בלינסון ומרכז מטה המאבק, "זה נפל עלינו בהפתעה מעבר לכך שמדובר על שטחים חקלאים וזה מחסל את כפר סירקין כישוב חקלאי ופוגע במשפחות ובציבור, זה נעשה בחוסר תום לב. הבעיה איתה אנחנו צריכים להתמודד היא של חוסר ההיערכות התחבורתית. התוכנית מחייבת בניית מחלף גדול לכל האזור ואנחנו לא רואים את זה קורה. התוכניות שהולכות לאישור מוכיחות שהמדינה בונה אבל תוכניות התחבורה שלה מפגרות. רואים את זה בראש העין, בהוד השרון, ברמת השרון ובכל מקום. לפני שמתחילים בבניה, צריכים להתמודד עם פתרונות התשתית ולתת פתרונות להסעת המונים, מבחינתנו הפתרון הוא רכבת קלה שתגיע לאזור והיא לצערי לא בתכנון".
פישר מוסיף שהם מתכוונים לפעול בארבעה מישורים בערוץ המשפטי, הציבורי, הפוליטי והתקשורתי על מנת שהתושבים יבינו שהם חייבים לפעול, "ואנחנו מצפים מהעירייה ומהמועמד בראשה, לפעול בערוץ המשפטי", סיכם.
ממשרד האוצר נמסר: "הממשלה מקדמת תכנון וביצוע של תשתיות הסעת המונים באזור אך זאת במקביל להתקדמות הבניה".
תגובת עיריית פתח תקוה: "העירייה ממתינה לקבלת הפרוטוקול המלא, ממנו תלמד על החלטת קבינט הדיור. כך או אחרת, ראש העירייה, איציק ברוורמן, ימשיך להיאבק בכל כוחו בכל ניסיון לקדם תוכניות שיפגעו בתושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר