צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן
צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן

נציגי שכונות מזרח העיר מבקשים לדחות את הפקדת תכנית כביש 40 החדש

נציגי שש שכונות המרכיבות את מטה הפעולה הגישו את הבקשה כדי "להבין היטב את התכנית שתשפיע על חייהם של כמאה אלף תושבים, ולחשוב על שינויים אפשריים"

פורסם בתאריך: 15.11.20 09:13

נציגי שש שכונות בפתח תקוה פנו אל המועצה הארצית לתכנון ובנייה בבקשה לדחות את הפקדת תכנית כביש 40 החדש בחודשיים, על מנת לאפשר למידה ראויה של תכנית הענק כדי לבקש באופן מושכל שיפורים ותיקונים בתכנית לטובת התושבים.

משמעות התכנית הקיימת, כפי שכבר פרסמנו, היא סגירת שלושה צמתים מרכזיים: צומת חזן בהדר גנים, צומת שלמה בצמרת גנים וצומת הושע בשעריה. משמעויות נוספות הן כריתת חורשת דדו והריסת פארק השופר וטיילת הדר גנים. הפונים מייצגים את שכונות מזרח העיר, הדר גנים, גני הדר, עמישב, צמרת גנים, דדו ושעריה, המאוגדות במטה המאבק.
במכתב של נציגי השכונות נכתב: "כידוע, התוכנית התעבורתית של מזרח פתח תקווה עומדת לעבור שינוי ופיתוח משמעותיים. ההיקף הגדול של השינויים ישפיע על התושבים העתידיים של האזור, אך גם על מאה אלף התושבים הנוכחיים. בשבועות האחרונים התחלנו, תושבי האזור, לקבל מידע והסברים לגבי אותם שינויים עתידיים. על הפוטנציאל החשוב שיש בהם, ועל הבעיות האפשריות שהם עלולים להחיל. חסרות לנו תשובות לחלק מהשאלות, חסר לנו מידע, ואנחנו נשמח לקבל אלטרנטיבות לתכנית. עבורינו, התושבים הנוכחיים, מדובר בנושא הרה גורל. זה לא דומה למי שטרם בחר להשתקע באזור. אנו עושים ככל שביכולתנו כדי לעמוד על התוכנית והשפעותיה, על הצדדים הקשיחים שבה ועל הדברים שאפשר לשנות ולשפר. אך לאור המורכבות וההיקף, אנחנו זקוקים למספר נוסף של שבועות על מנת לסיים את פרק הלימוד המעמיק. לאור כך אנו מבקשים דחיה של חודשיים בפרסום התוכנית, חודשיים שבסופם נבין היטב את התוכנית ונעמוד באופן ריאלי על השפעותיה ועל שינויים אפשריים".

עוד הם כותבים: "המטרה המשותפת והמרכזית היא תוכנית מיטבית, הן לתושבים הנוכחיים והן לתושבים העתידיים. מטרה נוספת היא הימנעות מהליכים משפטיים ובירוקרטיים ארוכים ובזבזניים שעלולים להיווצר על רקע ההיכרות הלא מספקת. ידוע לנו שהיו תקדימים והענות לדרישות כאלה בעבר, ואנחנו מקווים שהמטרות המשותפות מדגישות את החשיבות של הענות לבקשה הנוכחית".

ממינהל התכנון נמסר: "בהתאם לחוק, ניתן פרק זמן של 60 ימים לציבור למטרת הכרה, לימוד והבנת התוכנית והצעת שינויים בה. כך נהוג בכל התוכניות. הפונים קיבלו לידיהם את התוכנית והשתתפו בישיבה מיוחדת שנערכה עבורם על ידי חברת נתיבי ישראל בה הוצגה בפניהם התוכנית וענו על שאלותיהם. על כן ובניגוד לנטען הם כבר מכירים את התוכנית, מה גם שהתוכנית טרם הופקדה בפועל וצפויה להתפרסם להתנגדויות רק במהלך חודש דצמבר".

חברי האופוזיציה במועצת העיר דורשים לקיים כינוס ישיבה שלא מן המניין על מנת לקבל החלטות על מאבק משותף של התושבים והעירייה בנושא התוואי החדש של כביש 40. מדובר בחברי סיעות הביצועיסטים, יהדות התורה, מצטיינים עם גנאדי וחברי מועצת העיר ענת זנזורי ואיציק ברוורמן. עו"ד אורי אהד אמר: "מדובר בתכנית אטומה ומסוכנת המנותקת לחלוטין הן מצרכי תושבי פתח תקווה והן מסכנות הבטיחות בדרכים. מינהל התכנון הפקיר את תושבי העיר לטובת פרויקט גרנדיוזי שיעילותו מוטלת בספק. בדיון נדרוש הצגת תכנית חלופית במוסדות התכנון הארציים, תקצוב מומחים בנושא התחבורה והבטיחות אשר יקדמו את החלופות השונות לצד היערכות למאבק משפטי. לוחות הזמנים הקצרים מחייבים כינוס ללא דיחוי של מועצת העיר וכל דחייה של הכינוס תביא לפגיעה שספק אם ניתן יהיה לתקן בעתיד".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "תכנון כביש 40 טופל וקודם עוד במהלך הקדנציה העירונית הקודמת, על ידי הנהלת העיר הקודמת, מהנדסת העיר לשעבר ובשיתוף עם מטה המאבק. עם כניסתו לתפקיד, ראש העיר רמי גרינברג, גילה בתכניות מספר נקודות הדורשות תיקון ולשם כך הוא פועל בבתי המשפט, בפגישות מקצועיות ובשיתוף התושבים בכנסים השונים ועוד. לכן, מלבד דמגוגיה אין באמת בהצעת האופוזיציה משהו ממשי שיכול לקדם את הפתרונות הנדרשים. יתירה מזו, לדיון במועצת העיר אין כל גושפנקה משפטית שתוכל לקדם את השינויים מול המדינה. אם חברי האופוזציה רוצים לסייע, הם מוזמנים לשכור עו"ד ולהגיש התנגדויות כפי שהעירייה וראש העיר עושים. אנחנו נמצאים בתקופה בה ניתן להגיש התנגדויות לקראת ההפקדה וכינוס ישיבת מועצה בפרק הזמן המצומצם שנותר לא תועיל לעניין וכן לא אפשרית מבחינת מסד הזמנים. כך, בניגוד לאופוזיציה שמעלה הצעות שאין מאחוריהן דבר אלא רק ניסיונות ליצירת כותרות, ראש העיר פועל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי למצוא פתרונות לתכניות בסירקין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    נראה שאף אחד לא חושב שבעוד כ 10 שנים רוב המכוניות יהיו אוטונומיות והרבה כלי רכב ונהגים ירדו מהכביש ולכן לא יצטרכו כבישים רחבים. כל זה למרות הצפי שמספר התושבים יעלה .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר