שיקום שלולחת החורף. צילום ליאב שלם

על בריכת החורף ליד אם המושבות שמעתם?

צפונית לאם המושבות יש בריכת חורף. עם בוא הגשמים מוצף שטח הבריכה ומתחילה פעילות של בעלי חיים וצמחים שאופיינים למקום. העירייה בודקת אפשרות לשקם את המקום ולהנגיש אותו לציבור

פורסם בתאריך: 16.11.20 13:28

עיריית פתח תקוה תשקם את בריכת החורף שנמצאת צפונית לשכונת אם המושבות. ההחלטה התקבלה בחודש פברואר במסגרת ישיבת תכנון ובנייה, וכוללת פיתוח, שיקום ושימור בית הגידול הייחודי של בריכת חורף והשטחים המוצפים העונתיים. בשלב זה התקיימה רק פגישת היתכנות, ואין לוח זמנים לביצוע.
לאחרונה נפגש ראש העירייה רמי גרינברג עם אדריכל הנוף ליאב שלם שהציג את הצעתו שכוללת שיקום הבריכה, פינוי פסולת בניין ושפכי עפר, חסימה פיסית שתמנע פגיעות נוספות באתר, שמירה על איכות המים המגיעים לבריכה ויצירת מרחב ללמידה, בילוי ופנאי.
השטח של בריכת החורף ישונה משטח חקלאי לשצ"פ (שטח ציבורי פתוח) לצורך השימור והשיקום, וזאת כחלק אינטגרלי מפארק הירקון. בעירייה מציינים שחשיבות פיתוח אתר טבע זה היא בקרבתו לאזורי המגורים וניתן יהיה להגיע אליו ברגל משכונות המגורים הצפוניות של פתח תקוה. עוד מסבירים בעירייה שעם בוא הגשמים מוצף שטח הבריכה ומתמלא ומתחילה פעילות של בעלי חיים וצמחים שאופיינים לבית גידול ייחודי זה. יש לבריכה תפקיד חשוב כשטח הצפה לקליטת מי הגשמים ובמניעת שיטפונות בתוך העיר, והיא משמשת בית למיני בעלי חיים שונים: סרטנים, דו חיים, חרקים ועוד. ראש העירייה, רמי גרינברג: "קיבלנו בפאתי העיר מתנה – בריכת חורף ייחודית, המתקיימים בה חיים עשירים של בעלי חיים וצמחיה. בריכת החורף בפתח תקוה הינה מקום ייחודי. בישראל שרדו רק 10% מבריכות החורף, מאחר ובריכת החורף הן בית גידול בסכנת הכחדה, מחובתנו לשמור על מקום ייחודי זה ולתת לכך את הדעת. נשמח לשמר את בריכת החורף הייחודית, לקדם את טיפוח המקום ובעתיד לקיים שם פעולות חינוכיות וכן סיורים לקהל הרחב".

את הנושא מוביל האגף לאיכות הסביבה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירוק מתמיד

    ואת בריכת החורף היפה בהדר גנים על קרפדיה וצפרדעיה כיסו בערימת עפר…העיקר שעכשיו אין יתושים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר