עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

עולה מ-50 אחוז ל-80: העירייה מעבירה חלק נוסף מהתמיכות השנתיות לעמותות

במהלך השנה הודיעה העירייה כי בגלל המצב תעביר רק 50 אחוז מהתמיכות, עתה הודיעה כי תעביר 30 אחוזים נוספים

פורסם בתאריך: 17.11.20 08:41

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הודיע השבוע, כי העירייה תעביר לעמותות השונות בעיר עוד 30% מהתמיכות לשנת 2020, ובכך תשלים העברת 80 אחוז מהתמיכות. כזכור במהלך השנה, בגלל השפעת משבר הקורונה על הכנסות העירייה, אישרה העירייה העברת 50 אחוז מהתמיכות בלבד. עתה כאמור אושרה העברת 30 אחוז נו7ספים. בעמותות רבות מקווים שהמצב יאפשר לעירייה להעביר גם את 20 האחוזים הנותרים. מדובר בתמיכה המועברת במהלך כל שנה קלנדרית, מינואר עד דצמבר.
מדובר בתמיכות בעמותות רבות בתחומי החינוך, הרווחה, ההסעדה וחלוקת מזון, עמותות הספורט ועמותת הסיוע לחיילי צה"ל, בסכום מצטבר של כ-17 מיליון שקלים. בעירייה ציינו במהלך השנה שבשל משבר הקורונה שהביא לצמצום משמעותי בהיקף פעילות העמותות וכן משום הצורך של הרשות להזרים תקציבים לטיפול במשבר שלא נלקחו בחשבון בתקציב השוטף, הוחלט על אישור חלוקה של חמישים אחוז בלבד. עוד ציינו בעירייה שמשבר הקורונה, גרר ירידה משמעותית בהכנסות העירייה בעלות של כ-200 מיליון שקלים.

בעירייה אמרו כי האפשרות להעביר 30 אחוזים נוספים מהתמיכות באה בעקבות תהליכי ההתייעלות שנעשו בחודשים האחרונים. ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "כידוע, עיריית פתח תקוה כמו כלל המשק, מתמודדת עם ההשלכות התקציביות שכרוכות בטיפול במשבר הקורונה. במקביל גם העמותות השונות, צמצמו את היקף פעילותן באופן משמעותי. על אף זאת, הנחיתי על הגדלה של 30% בסך התמיכות וזה מעבר ל-50% שכבר ניתנו. כפי שהבטחתי בחודשים האחרונים, העירייה תפעל להגדלת התמיכות ככל שהמצב יאפשר זאת. כך, לאור הפעילות האינטנסיבית שלנו בנושא ובהמשך לפעולות ההתייעלות הרוחביות שהרשות קידמה, אני שמח לבשר היום על הרחבת תקציבי התמיכות לעמותות ב-30%. עיריית פתח תקוה תמשיך לתמוך בעמותות השונות ככל שיידרש לרווחת תושבי העיר".
יו"ר האופוזיציה, אורי אהד, אמר: "על פי חוק, עד סוף השנה, מחויבת העירייה לתת 100 אחוז מהתמיכות לעמותות, לא 50 אחוז ולא 80 אחוז כפי שהיא עושה. מידי שנה, ללא קשר לקורונה, התמיכות מחולקות לפעימות וכל עירייה שלא נמצאת בגרעון מחויבת להעביר את הכספים. במידה והעירייה בגירעון ולא יכולה להעביר את הכסף, היא צריכה להסביר מה הסיבה לכך. התמיכות מאושרות על ידי המועצה ועד סוף השנה העירייה צריכה להעביר את כלל התמיכות לעמותות. בנוסף, צריך להבין שגרינברג לא עושה טובה לאף עמותה, העירייה מחויבת לנהוג כך על פי חוק ושוב פעם גרינברג מוכיח עד כמה הוא מזלזל בתושבים ובמה שמגיע להם בהתאם לחוק".

מלשכת ראש העיר נמסר: "חברי האופוזיציה שוב נעים באי נוחות על כיסאותיהם אחרי שגילו בפעם המי יודע כמה שהם לא רלוונטיים לנעשה בעיר. העירייה מחלקת קרוב ל-40 מיליון ש"ח עבור תמיכות לעמותות ולאגודות. בניגוד לנטען, היא אינה מחוייבת בתשלום התמיכות וכן היא רשאית לבחור את היקף התקציב בנושא זה. יודגש כי בשל משבר הקורונה רשויות רבות נאלצו לקצץ בהיקף התמיכות עד כדי ביטולן לגמרי. יתירה מזו, גם רוב הרשויות שהחליטו על מתן תמיכות, אינן מגיעות לסכום שהוקצה ע"י עיריית פתח תקוה. על כן, על אף ניסיונות הקינטור של חברי המועצה מהיציע, מדובר בבשורה של ממש עבור התושבים והעמותות השונות הפועלות לרווחתם."

ההתייחסות של משרד הפנים תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר