הפגנה בפתח תקוה צילום-עופר ועקנין
הפגנה בפתח תקוה צילום-עופר ועקנין

שומרי הסף: “מבקשים סליחה, אבל ההפגנה חייבת להימשך”

ועד כפר גנים ג’ ממשיך לפעול במטרה להפסיק את מטרד ההפגנות בשכונה הנמשך יותר מחצי שנה. המפגינים מגיבים לטענות התושבים ומני נפתלי, האיש מאחורי ההפגנות, נחוש להמשיך במחאה

פורסם בתאריך: 11.6.17 02:22

כ-700 מפגינים מחו במוצאי שבת האחרונה בכיכר בכפר גנים כנגד הסחבת בטיפול היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בחקירות ראש הממשלה ובמחאה על צמצום זכות המחאה והמעצר של מספר מפגינים בשבועות שקדמו לכך. השבוע קיבלו המפגינים חיזוק גם מחברות הכנסת זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג ממר"צ וחבר הכנסת איציק שמולי מהמחנה הציוני.
“אנו מבקשים סליחה מכל הדיירים מסביב, סליחה מכל הילדים מסביב, סליחה מכל מי שנפגע ואפילו מילדיו של היועץ המשפטי, אבל ההפגנה הזו חייבת להימשך עד לניצחון והניצחון הוא שביבי יוחלף באדם ישר ונקי כפיים”, אומר אוריאל זוהר אחד המפגינים, “אנחנו בעד יושרה,  בעד אנשים שהכסף לא מסנוור את עיניהם ולכן לא חוטאים בגללו, בעד מדינה שדואגת לתושביה. אנחנו מזמינים את כל הדיירים להשתתף בהפגנה, כי המאבק הוא על חיינו על עתידה של המדינה ועל עתידם של ילדינו”.
מני נפתלי, האיש שעומד מאחורי ההפגנות, הוסיף: “במשך חצי שנה הפגנו ואף אחד לא סיקר אותנו. במשך תקופה ארוכה הפגנו מול הבית של מנדלבייט ואמרו שזה מפריע לשכנים והעבירו אותנו לרולדין. שם אמרו בהתחלה שזה מפריע לעסקים ולאחר מכן התושבים התלוננו שאנחנו מפריעים להם. בסך הכול מדובר במספר שכנים קבועים שמתלוננים כי הם ימניים וטוענים שאנחנו שמאלנים. היינו שמחים לבוא ולהפגין אצל היועץ בלשכה, אנחנו לא בעד להפריע לאנשים, אני מגיע בכל מוצאי שבת מעפולה וזה לא הכי נוח לי. אנחנו שומרי הסף ועד שמנדלבייט לא יתפטר אנחנו נמשיך להפגין מידי מוצאי שבת, אנחנו באנו למגר את השחיתות והמחאה שאני התחלתי תפסה תאוצה כי אנשים מבינים את זה ויודעים שראש הממשלה צריך ללכת הביתה”.

מני נפתלי צילום-עופר ועקנין

מני נפתלי צילום-עופר ועקנין

 “דורשים מהמשטרה להגן עלינו”
למרות בקשת הסליחה של המפגינים, לתושבי השכונה נמאס ובוועד ממשיכים לפעול בנושא במלוא המרץ. “בחנו עם היועץ המשפטי של הועד הגשת עתירה נגד ההפגנות אך למרבה האבסורד מסתבר שהיות וההפגנות אינן חוקיות, כלומר אין להן אישור משטרה, לא ניתן להגיש עתירה”, אומר דורון קורן, דובר ועד כפר גנים ג’, “לכן החלטנו לשלוח מכתב למפקד משטרת פתח תקווה עם העתקים למפכ”ל ולמפקד המחוז ובו דרשנו ממנו לפעול להחזרת הסדר והשקט לחיי התושבים”.
במכתב עליו חתומים קורן ויו”ר וועד השכונה צדוק בן משה, הם מציינים שלמעלה מחצי שנה בכל מוצאי שבת נערכות הפגנות בשכונה. “ההפגנות אורכות מספר שעות, מלוות ברעש רב כולל שימוש במגפונים רבי עצמה, מלוות בהפרה לסדר הציבורי, הפרעה לתנועה בעורק הראשי של השכונה. מדובר בהפרעה מתמשכת ורצופה לחיי התושבים במשך חודשים רבים בצורה שלא זכורה לנו תופעה כזו בארץ בתוך שכונת מגורים והחמור מכל שראשי המפגינים מצהירים בגלוי שימשיכו בכך. אנחנו בוועד השכונה דורשים ממשטרת ישראל להגן על זכותנו האזרחית לחיות בשלווה בכלל וביום המנוחה בפרט, למנוע את ההפגנות בתוך שכונתנו ולהחזיר את השקט והסדר לחיי השכונה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר