אורי אהד, רמי גרינברג. צילום גדי אהד, זאב שטרן

אהד וגרינברג מציגים: הקרב על תקציב 2021, גרסת פתח תקוה

האם פתח תקוה תתנהל בתחילת 2021 עם תקציב זמני? ראש העירייה עדיין לא הגיש לאישור את התקציב לשנה הבאה ובאופוזיציה מבקרים אותו על כך וטוענים: "גרינברג חי מעבר ליכולת". לשכת ראש העירייה: "מדובר בקשקוש מוחלט, מצב העירייה מצוין"

פורסם בתאריך: 2.12.20 18:24

חברי הפורום המשותף של סיעות האופוזיציה במועצת העיר, מבקרים את ההתנהלות הכלכלית של העירייה ושל ראש העירייה רמי גרינברג ודורשים להגיש באופן מיידי לאישור את תקציב 2021, דבר שלטענתם כבר היה צריך להיעשות לפני כחודש. מנגד מסבירים  בעירייה שעל פי החוק ניתן להגיש את הצעת התקציב עד סוף השנה ולאשר אותה עד חודש מרץ 2021. יצוין כי במצב עניינים כזה תתנהל העירייה ב-2021 עד לאישור התקציב החדש, עם 1/12 מתקציב 2020 מידי חודש.
במכתב אשר שלחו חברי הפורום השבוע לראש העירייה רמי גרינברג, הם כתוב כי על פי סעיף 206 לפקודות העיריות, "הגזבר יכין הצעת תקציב לעירייה, על פי הנחיות ראש העירייה וראש העירייה יגישנה לאישור המועצה לא יאוחר מחודשיים לפני תחילתה של שנת הכספים שאליה מתייחסת העירייה". חברי האופוזיציה טוענים כי על פי אותו סעיף, על העירייה היה להגיש את הצעת התקציב כחודשיים לפחות לפני סיום שנת התקציב הנוכחית, כלומר, עד ה-1.11.2020. "אנו מצויים כעת 30 יום לאחר המועד האחרון בו היה עליך, בהתאם לחוק, להגיש את הצעת התקציב לשנת 2021 אך טרם עשית זאת, בניגוד גמור ומוחלט לפקודת העיריות", נכתב במכתב לגרינברג, "חמור מכך. בשעה בה אינך מגיש הצעת תקציב אשר תשכיל להתמודד עם התרחישים השונים אתה ממשיך להתנהל בהפקרות כלכלית ובזבוז תוך שאתה מבקש את אישור המועצה לנטילת הלוואות נוספות על חשבון הציבור…".

אורי אהד, יו"ר האופוזיציה והפורום המשותף, אמר: "גרינברג נמנע בכוונת תחילה מקיום החוק שכן הדבר היה מאלץ אותו לחשוף את מצבה הכלכלי של העירייה, אותה הוא גורר לתהומות כלכליים. מנתונים חלקיים אליהם נחשפנו השבוע עקב דרישתנו נחרדנו לגלות כי לא רק שהעירייה נוטלת הלוואות בקצב מסחרר אלא גם הלוואות אלו כנראה לא תעזורנה. גרינברג חי 'מעבר ליכולת', רק שבמקרה שלו את החשבון אנחנו משלמים. גרינברג מרבה להתפאר ב'עבודות ללא הפסקה' רק שהוא לא מגלה כי בעבר לא נטלה עירייה (פרט לבניית מבני חינוך) הלוואות במאות מיליוני שקלים כדי לבצען ואת החזרן בצירוף ריבית והצמדה יאלצו לעשות התושבים. כל אחד שמנהל משק בית יודע כי נטילת הלוואות אינסופית ללא תכנית כלכלית יעילה ומסודרת היא מתכון לקריסה כלכלית. קשה להשתחרר מהתחושה הקשה כי התנהלותו של גרינברג אינה רציונלית וכי הוא משעבד את עתיד העיר רק כדי שיוכל לראות את שמו מתנוסס על שלטים ברחבי העיר".
עוד מתייחס אהד לתגובת העירייה על כך שניתן לאשר תקציב עד חודש מרץ: "החוק מדבר על כך ששנת תקציב מתחילה בינואר של כל שנה, שימוש בתקציב של 1/12 (הכוונה לתקציב חודשי ולא שנתי) זו ברירת מחדל שמוגבלת לשלושה חודשים. אין תקדים לאישור תקציב עירייה במרץ בערים בסדר גודל של פתח תקוה וזוהי אפשרות חירום".
מלשכת ראש העירייה נמסר: "מדובר בקשקוש מוחלט! על פי החוק הצעת התקציב מוגשת עד סוף השנה ויש אפשרות לאשר אותה עד חודש מרץ בשנה הבאה. כמו כן, על אף השקרים שנאמרו ע"י האופוזיציה במועצה האחרונה, הוכח ע"י גזברית העירייה כי המערך הכספי של העירייה הוא מצויין וזאת על אף השלכות הקורונה שהשפיעו קשות על המשק ורשויות מקומיות אחרות בארץ ובעולם. מדובר בהישג שהגיע לאור התנהלותו האחראית של ראש העיר בתקופת המשבר ופעולות ההתייעלות שנעשו באופן חסר תקדים. כך, במקום לעשות רעש וצילצולים, חברי האופוזיציה מוזמנים ללמוד מראש העיר, איך מנהלים עיר מבחינה תקציבית בתקופת משבר ובכלל. הדבר מעוגן בכל פרמטר וכן גם בדו"ח החציוני (הרלוונטי לתקופת הסגר הראשון – שיא תקופת הקורונה) שהראה על מינוס 800,000 ש"ח בלבד כאשר בכל שנה רגילה הנתון הוא גדול יותר וברבעון השלישי שבו נותר עודף של כ-7 מיליון ש"ח. מדובר בנתונים אמיתיים הראויים לשבח לעומת הידיעות השיקריות אשר מתבססות על אופוזצייה חסרת יכולת ומתוסכלת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר