ירון קדושים צילום זאב שטרן
ירון קדושים צילום זאב שטרן

השבוע הבת שלי התחתנה. בזכות הממשלה, עברנו תקופה איומה | טור מיוחד של ירון קדושים

למה ריבונו של עולם, למה אין מתווה שיסדיר הקמת בית יהודי בצורה נורמלית בתקופה ההזויה הזאת? למה חתן וכלה צריכים לנדוד בין אוהל לרחבה במושב, לחצר גן ילדים? הרי אנשים חרדים בלי מיסוד הנישואים מתראים רק בהתאם להגבלות הדת והגבלות הקורונה. שלא לדבר על כך שאין חיים בצוותא

פורסם בתאריך: 9.12.20 15:15

השבוע בתי הבכורה נישאה בשעה טובה ומוצלחת. תודה על הברכות, אבל לא בגלל זה אני כותב. יש לי הרבה מה לפרוק. זה יוצא מהלב ישר לאצבע.
במהלך התקופה האחרונה צברתי לא מעט כעסים ותסכול, כאב שבתו התארסה, והתמודד עם תקופה איומה. עם חוסר ודאות, עם סגרים, עם בידוד ועוד בידוד ומה לא, וסיים השבוע את הסאגה המרגשת אך המוטרפת אמש.
ההיחשפות האישית שלי לעוגמת הנפש של משפחות רבות לא נותנת לי מנוח. זה שאנחנו הצלחנו, ככה בקושי, דווקא מדרבן אותי להציף את הנושא, לזעוק בשם אחרים. אנחנו זכינו ושמחנו. אבל רבים אחרים ובעיקר אחרות, כלות מסכנות, לא. החידלון של ממשלת ישראל ייזכר זמן רב.
האטימות הממשלתית מובילה למסע של דמעות. מסע איום ונורא שעוברות כלות. בחורות צעירות. ילדות. מסע ששורט בבשר של החתנים, גם הם ילדים, ושל ההורים. ששורף את הנשמה. מתח איום שגוזל גזל שלא ניתן להשבה. את היום הגדול בחייהם.
מדברים על הרבה אנשים וגורמים שנפגעים מהקורונה. על זה לא.
למה ריבונו של עולם, למה אין מתווה שיסדיר הקמת בית יהודי בצורה נורמלית בתקופה ההזויה הזאת?
למה חתן וכלה צריכים לנדוד בין אוהל לרחבה במושב, בין חצר של גן ילדים למתחם בריכת שחיה נטושה?
הרי אנשים חרדים, בניגוד למגזר הלא דתי, בלי מיסוד הנישואים מתראים רק בהתאם להגבלות הדת, ועתה גם בהתאם להגבלות הקורונה. שלא לדבר על כך שאין חיים בצוותא. אלו שחיים יחד ללא חתונה, אולי יכולים לדחות. לא זוג דתי, שמוצא את עצמו אובד עצות. חתונות צריכות להתקיים. כי זה צורך עליון. והן מתקיימות.
במחשכים. בהסתרה שבתוך ההסתרה. והן ימשיכו להתקיים. אז ריבונו של עולם. למה? למה לא ממסדים את זה? למה לא מסדירים?

הרי "פורעי החוק" ממשיכים בשגרת חייהם. קיבלנו רשימות ארוכות אין סוף שמלמדות שעולם כמנהגו נוהג. אנשי הפקות שחיים במרדף בלתי פוסק מול המשטרה. ויש מתחמים מוסתרים בתל אביב, בכפר קאסם, בשומרון, בירושלים ובקיבוצים. איפה לא.

אז למה אי אפשר לחייב זוג נרגש ואת הוריהם, לממן מכספם ארבעה שוטרים שיפקחו על חתונה בריאה וזהירה ללא פשרות? למה אי אפשר לקחת אולם עם תפוסה של 500 איש ולאפשר 150 אורחים עם כללים, שוטרים, מסיכות, ובדיקת קורונה? למה אנחנו, שלקחנו חצר של בית כנסת בהתאם למגבלות, נאלצנו ארבעה ימים לפני החתונה לקבל "אגרוף" לפנים בדמות ההודעה "המשטרה סגרה את המקום" – ולהתחיל הכל מחדש? לקבל הצעות הזויות של גן אירועים בהתנחלות נידחת בשומרון, שדה חקלאי במושב בצפון או איזו בריכת שחיה של קיבוץ?

אתה מחתן בת, ומרגיש כמו אדם נורמטיבי שמפתים אותו לעבור על ההנחיות ועל החוק. אתה מרגיש שחתונה יהודית היא גניבה. עסק על הגבול האפור-שחור. אנחנו הסתדרנו. בהתאם להנחיות ובמקום מפוקח. אחרים לא. כדאי שמישהו שם בממשלה יתעורר.

באהבה רבה ובתודה גדולה לכל המברכים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר