ילד בן 3
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE לילד המצולם אין קשר לכתבה

מנהלת הגן שעובדת שלו נחקרה בחשד לאלימות: "לא היו סימני אזהרה, העובדת פוטרה מיידית"

עובדת בגן ילדים בפתח תקוה נחקרה בחשד לאלימות כלפי פעוטות. מנהלת הגן בשיחה עם מלאבס: "הגן מרושת במצלמות און ליין, הוא גן שקוף. הורים ראו עובדת שהשכיבה את הילדים בצורה לא תקינה והעירו את תשומת לי, הוגשה תלונה והיא פוטרה"

פורסם בתאריך: 15.12.20 12:12

עדכון אחרון: 15.12.20 15:48

משטרת ישראל, פתחה היום (שלישי), בחקירה בגין חשד לאלימות כלפי פעוטות בגן בפתח תקווה. זאת לאור תלונות של הורים בגן. במסגרת החקירה, נגבו עדויות וכן נתפסו מצלמות האבטחה במקום. הבוקר נעצרה לחקירה עובדת בגן. בית משפט השלום בפתח תקווה הוציא צו איסור פרסום האוסר לפרסם חומרי מדיה וסרטונים הקשורים לפרשה.

על פי גורמים הבקיאים בפרטים וצפו בסרטונים נראית אחת מעובדות הגן מנסה להשכיב את הילדים בכוח על המזרונים, מכסה אותם בשמיכות ואז מצמידה אותם למזרן, אחד הילדים מנסה לקום ואז אותה עובדת מחזירה אותו בחוזקה למזרן. גורמים שצפו בסרטונים מספרים שיש בהם מעשים אלימים יש צורך לחקור.

מנהלת הגן אמרה: "חשוב לי לציין שהגן שלנו הוא גן אשר מרושת במצלמות און ליין, הוא גן שקוף וההורים מחוברים לאפליקציה דרך הניידים שלהם ויכולים לראות את כל מה שנעשה בגן בכל שעות הפעילות".
וכך ההורים עלו על המקרה?
"אכן, בזמן שאני הייתי עסוקה בכיתה אחרת, הורים ראו עובדת שהשכיבה את הילדים בצורה לא תקינה והעירו את תשומת ליבי לכך, העובדת פוטרה והוגשה נגדה תלונה במשטרה".
מי הגיש תלונה במשטרה?
"התלונה הוגשה גם על ידי הגן וגם על ידי אחד ההורים".
זו עובדת וותיקה?
"זו עובדת שעובדת במקום כמה שנים ואני לא ראיתי שום סימני אזהרה או התנהגות לא תקינה כלפי הילדים או בכלל. ממה שאני הבנתי מהמשטרה, זה סוג העבירות הנמוך ביותר, אבל עדיין מבחינתי זה לא משהו שהייתי מאשרת לעבודה בגן הילדים אצלנו. אני ממליצה לכל גני הילדים ולכל ההורים שנמצאים בגני ילדים, לפתוח את המצלמות האבטחה להורים ובכך למגר את התופעה".
קיבלתם בעבר תלונות נגד אותה עובדת?
"לא. המצלמות פתוחות באון ליין להורים ואף פעם לא היו כל תגובות שלילית כלפי העובדת. זו פעם ראשונה והיא פוטרה מידיית. בגן יש 20 נשות צוות".
איזה תגובות אתם מקבלים מההורים?
"ההורים אומרים שמזל שאנחנו תחת מצלמות ומודים על האפשרות הזו שנתתי להם לראות בכל זמן נתון ובכך להבין שעובדת שלא ראויה לעבוד עם ילדים, לא תהיה במתחם שלנו ובכלל. ההורים ממשיכים לתת בגן אמון בזכות המצלמות".

מהעירייה נמסר: "לפני כשבוע דווח למינהל החינוך בעיריית פתח תקוה כי ישנו חשד להתעללות בגן פרטי בעיר. עם קבלת הדיווח, הנחה ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג את מנהלת היחידה לפיקוח על המעונות (לגילאי לידה עד שלוש) בעירייה, להגיש תלונה במשטרת פתח תקוה בגין החשדות ואכן כך נעשה. ממצאים נוספים שביססו את החשד הוגשו ביום ראשון האחרון למשטרה כאשר במקביל העירייה עומדת בקשר עם ההורים ונותנת מענה לצרכים שלהם ושל הילדים. יודגש כי מדובר ביחידה ייחודית לעיריית פתח תקוה אשר מטפלת בעיקר במעונות וגנים פרטיים. היחידה הוקמה ביוזמת העירייה בשנתיים האחרונות לאור מקרי התעללות שנחשפו בערים שונות בארץ. נציין כי במסגרת פעילות היחידה יוצאים מפקחים לביקורי פתע במעונות הפרטיים ואף משמשים כתובת לפניות הורים. ליחידה מגיעות פניות רבות מצד ההורים שחוששים כי קיימת התנהלות שאינה הולמת, היחידה יוצאת לשטח לבדוק מקרוב במה אמורים הדברים ובמידת הצורך גם מעבירה מידע למשרד העבודה והרווחה לטיפולם. במקרים מסויימים גורמי היחידה ניגשים במיידי להגיש תלונה במשטרה. כמו כן, היחידה לפיקוח על המעונות בעיריית פ"ת, פועלת מול המעונות להתקנת מצלמות בהתאם להוראות החוק ודואגים להימצאות אישור להפעלת מעון מטעם משרד העבודה והרווחה, הכרוך בקיום קורסי עזרה ראשונה, קורסי התנהלות בטוחה ואישורי משטרה לצוות הבא במגע עם הילדים. לאור היחודיות של היחידה בארץ, הוחלט לראשונה, כפיילוט, להעניק לעובדיי העירייה סמכויות של מפקחים מטעם משרד הרווחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר