כיסא גלגלים. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בארגון 'למען אחי' טוענים: העירייה מקשה על נכים לקבל את מלוא ההנחה בארנונה

בארגון מבקשים שבעירייה יסתפקו באישור מהביטוח הלאומי על דרגת אי כושר של 75% ומעלה בכדי להעניק הנחה של 80% בארנונה, כפי שקורה ברשויות אחרות

פורסם בתאריך: 21.12.20 08:06

בארגון 'למען אחי' טוענים כי פנו כבר לפני כחצי שנה אל ראש העירייה, רמי גרינברג, בבקשה לתקן את הוראות החוק העירוני בדבר הנחות בארנונה לנכים, אך לטענתם, למרות הזמן הרב שחלף, הם לא קיבלו תשובה לפנייתם. לטענתם לארגון פונים תושבים לא מעטים  אשר טוענים כי העירייה מקשה ואינה מתחשבת בציבור הנכים לממש את זכותם לקבל הנחה ומבקשת מהם בנוסף על אישור זכאות לקבלת קצבת נכות מהביטוח הלאומי, גם דפי חשבון בנק, גם אישור על מעמד לא עובד ומסמכים שונים.
לטענתם, בקשה זו מתעלמת מעיקרי "חוק לרון'- תיקון לחוק הביטוח הלאומי שיצא בשנת 2009, לפיו הכנסותיו של נכה מעבודה עד לסכום של כ-5,300 שקלים, לא יילקחו בחשבון בתור הכנסה וזאת לצורך עידוד יציאה לעבודה של נכים והגדלת הכנסותיהם.
בארגון מבקשים כי אגף ההכנסות ו/ או מחלקת הארנונה יסתפקו באישור מהביטוח הלאומי על דרגת אי כושר של 75% ומעלה בכדי להעניק הנחה של 80% בארנונה, ללא צורך בהמצאת מסמכים נוספים, כפי שקורה ברשויות אחרות.

"כיום העירייה מתנה את ההנחה של 80% בכך שקבלת הקצבה היא ההכנסה היחידה לכל משק הבית המבקש את ההנחה. מבלי להתחשב במספר הנפשות המתגוררים בנכס, דבר אשר ללא ספק מקשה מאוד על ציבור הנכים לקבל הנחה מקסימלית", הם כותבים לראש העירייה. "אנו ערים לכך, כי אמנם עיקר החוק אכן נותן סמכות לרשות המקומית להפעיל שיקול דעת ביחס לגובה ההנחה בין היתר בהתאם למצבה הכלכלי והיכולת הפיננסית של הרשות, אך להעניק הנחה בשיעור של 80% רק לנכים שאין להם עוד הכנסות, זה עוול מוחלט".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה מאפשרת הנחות בארנונה ל-51% ממשקי הבית בעיר, בעלות כוללת של כ-120 מיליון ש"ח מידי שנה. מדובר בהנחות שניתנות על פי קריטריונים שנקבעו ע"י המדינה והעירייה. לצד זאת ועדת ההנחות דנה באופן נרחב הרבה יותר מהממוצע בערים אחרות גם במקרים פרטניים. יודגש כי ההנחות ניתנות לנכים, ניצולי השואה, זקנים, לחד הוריות ואוכלוסיות מוחלשות, בהיקף נרחב כאשר במקביל ההכנסות מהארנונה מבטיחות מתן שירותים לתושבים באופן מיטבי והמשך פיתוח העיר בכל הפרמטרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר