בית העלמין סגולה. צילום זאב שטרן
בית העלמין סגולה. צילום זאב שטרן

תביעה נדירה: אדם שהגיע להלוויה בסגולה מעד לתוך בור, נפגע ממצבה שנפלה עליו ומת

התביעה הוגשה בימים אלה על ידי אלמנתו של אדם שהגיע ללוות את חברו בדרכו האחרונה בבית העלמין סגולה, נפגע קשה במהלך ההלוויה ובהמשך נפטר. החברה קדישא: "הנושא בהליך משפטי ולכן אנחנו מנועים מלהגיב"

פורסם בתאריך: 23.12.20 16:40

כתב תביעה הוגש בימים אלה לבית המשפט השלום ברמלה, על ידי אלמנתו של אדם שהגיע ללוות את חברו בדרכו האחרונה בבית העלמין סגולה בפתח תקוה, ובמהלך ההלוויה נפגע מאחת המצבות שגרמה לו לחבלות קשות, מה שעל פי כתב התביעה גרם בסופו של דבר למותו. כתב התביעה הוגש על ידי עורכות הדין ד"ר שלהב קמחי ועורכת הדין שלומציון רובין כנגד חברת קדישא פתח תקווה האחראית על בית הקברות ונגד חברת הביטוח אילון אשר ביטחה אותו.
על פי כתב התביעה, ב-3.11.19 ביקש המנוח לחלוק כבוד אחרון לידידו שנפטר והגיע לבית העלמין סגולה. בתום הלוויה בה השתתפו אנשים רבים, החל הקהל להתפזר והמנוח פסע לצאת מבית הקברות, בהיעדר שביל גישה מסודר או שילוט המכוון את ההולכים והשבים כיצד יש לצאת מבית הקבורות, הלך המנוח בין הקברים הצפופים ובין המצבות הצפופות ונאלץ לרדת מפלס בשל הפרשי גבהים. בזמן שירד הוא מעד לתוך בור וכאשר ניסה לאחוז בראש אחת המצבות, על מנת למנוע נפילה, ראש המצבה שלא היה מקבוע, זז והתמוטט עליו ועל מנת להרים את ראש המצבה שנפל עליו נדרשו כשבעה אנשים.
ממקום התאונה פונה המנוח לבית החולים בילינסון וב-CT שבוצע לו נצפה דימום מוחי. לאחר מספר שעות, התדרדר מצבו והוא נכנס למצב של שוק. הוא עבר החייאה, הורדם והונשם ואושפז במחלקה פנימית ובהמשך ביחידה לטיפול נמרץ. כעבור מספר ימים, חלה החמרה נוספת במצבו וב-21.11.19 הלך לעולמו.

עו"ד שלומציון רובין

עו"ד ד"ר שלהב קמחי

לתביעה צורפו שתי חוות דעת: אחת של המהנדס רפאל גיל, מומחה בתחום הבטיחות, שציין שהאירוע נגרם בשל היעדר שבילים מסודרים ובטיחותיים למעבר בין שורות המצבות והקברים, היעדר מרווחים בין הקברים והמצבות והימצאות מצבות שחוסמות את נתיב ההליכה ומאלצות את ההולכים לעבור במרווח שבין קברים צמודים. דבר זה על פי הנטען בחוות הדעת, אילץ את המנוח, "לפלס" דרך בין קברים ומצבות ולהיאחז בראש המצבה, שהיה האביזר היחיד בו ניתן היה להסתייע, כאשר ירד למפלס.
חוות דעת נוספת היא של ד"ר צווקר-לזר אירינה, מנהלת מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית לוינשטיין, שציינה שמותו קשור באופן ישיר לנפילה ולחבלה מהמצבה שקרסה עליו. עוד היא ציינה שעל סמך התיעוד הרפואי מסקנתה כי אלמלא החבלה אין ספק כי המנוח לא היה מגיע כלל לחדר המיון ומותו היה נמנע.

כתב התביעה פורסם לראשונה ב-N12 על ידי אור רביד. עורכות הדין קמחי ורובין מסרו: "מדובר במקרה מזעזע. אדם תמים שהולך להלוויה של חבר ומוצא את עצמו קבור תחת מצבה שהתפרקה ונפלה עליו. כל זאת בשל הכשלים והליקויים של החברה קדישא בניהול ובתחזוק של אחד מבתי הקברות המרכזיים בגוש דן. נקווה שבעקבות התביעה הזו ייערכו התיקונים הנדרשים ומקרים כאלו לא יישנו".

מחברת קדישא נמסר: "הנושא בהליך משפטי ולכן אנחנו מנועים מלהגיב".
מחברת איילון נמסר: "איילון משתתפת בצער המשפחה, אך מציינת כי החברה נכרכת בתביעה כמבטחת ולא, חלילה, כאחראית לאירוע הטרגי – שלגביו אין בידנו פרטים כלל. ככל שנדרש, נגיב כמתחייב – בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קרן

    גם הוריי וסבי וסבתי קבורים בסגולה וכמו שמתואר הכל בנוי בצפיפות. סגרו את שבילי המעבר בין הקברים ואין מנוס מללכת בצפיפות רבה בין הקברים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר